Minkä elokuvan näit viimeeksi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » Ti Tammi 08, 2008 1:36

Kävin katsomassa viikonloppuna Alien vs Predator 2:n, ja elokuva oli ihan odotusten mukainen eli en suosittele kellekään...
parmesan & garlic -mauste poppareissa pelasti sen puolitoistatuntisen ;)
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Tammi 08, 2008 16:20

Jaa--itse omistan sen ekan osan ja pidän todella paljon ja meinaan kyllä tuon kakkososankin sitten vuokrata kun se tulee dvd:lle. Ja varmaan ostankin :) Makuja on monenlaisia. Alien on historian siistein otus.. H.R Geiger:n maalaamat taulut nyt on muutenkin aika erikoisia ja alien on kyllä ihan kymppisuoritus :)

Asiasta kolmanteen.. Onkohan uusi Rambo katsomisen arvoinen? Semmoinenhan on siis tekeillä ja tulee teattereihin joskus helmikuussa muistaakseni? Hassua koska Stallone:han on jotain 6 kymppinen? :rotfl:

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » Ti Tammi 08, 2008 22:58

En tosiaan ole tuota ykkösosaa katsonut, kakkososakin olisi jäänyt katsomatta ilman minun ja mieheni leffajärjestelyä,
vuoroin valitaan ja toisen on turha napista :)
Itse en yhtään perusta toiminnasta (joitakin poikkeuksia tosin on, ja onhan toimintaleffat oikein hyvää krapulapäivän viihdettä kun päätä särkee ja ei jaksa keskittyä, torkutkin voi ottaa välillä eikä kärryiltä tipahda ;)) enkä muustakaan turhanpäiväisestä räiskinnästä (mitä tuo A vs P mun mielestä edusti oikein hyvin), joku idea pitää olla!
Mitä taas tulee Alien-sarjaan niin tykkään kovasti, muistan ikäni miten 2 osa aikanaan penskana säväytti.
Predatorkin oli aikanaan kova mutta pitikö nämä kaksi mennä sotkemaan :mad14:
Mutta kuten tälläkin palstalla moni on jo viisasti todennut,
makuja on monia, mitä niistä vääntämään.
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ke Tammi 09, 2008 19:49

Mulle kans tuollaisten A vs. P tyyppisten leffojen kohdalla tulee ekana mieleen vaan käsittämätön rahastus... :P

Alien oli mun mielestä hyvä ja Alien 2 vielä parempi - mistä lienee johtuu että aika moni tuntuu olevan tätä mieltä? Kolmonen sitten taas ei ollut enää niin hyvä mielestäni... enempää en kai ole nähnytkään.

Geigeristä en tiedä muuta kuin että on suunnitellut tuon Alien-hahmon ja sitten Kate Bushin Cloudbusting-videoon sen ison härvelin! :mrgreen:
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja June » La Tammi 12, 2008 20:40

Olen tässä pitänyt kunnon leffaputki-viikonloppua, ja muutaman päivän sisällä on tullut katsottua I Am Legend, Kultainen kompassi ja Orpokoti. Ai että olikin ikävä leffassa käymistä, kun viime kuukausina ei vaan ole ollut aikaa käydä mitään katsomassa. Mutta nyt sitten tuli korjattua tilanne ihan kunnolla. :)

Aloitan vaikka tuosta Kultaisesta kompassista, kun siitä on edellä ollut paljon juttua. Kirjoja en ole aiemmin lukenut, eikä nytkään ollut aikaa niitä ennen leffan tuloa lukea, joten pääsin tällä kertaa katsomaan kirjafilmatisoinnin puhtaalta pöydältä, ilman pelkoa siitä, että tulisi vertailtua liikaa alkuteokseen. Ehkä juuri sen takia leffasta tuli aika "pätkitty" tunne. Niin kuin täällä onkin jo mainittu, tuntui että hypittiin vain paikasta toiseen eikä missään vaiheessa oikein pohjustettu mitään. Taustat selitettiin rautalangasta vääntäen parissa kohtauksessa, ja sen jälkeen vain kaahotettiin eteenpäin. Yhteinen ongelma kirjafilmatisoinneille yleisesti, mutta tässä se tuntui vielä korostuvan. Mutta olihan se visuaalisesti hieno, ja muutenkin tosi viihdyttävä. Ihmetyttää kyllä, että Jenkkilässä on onnistuttu uskonnonvastaisuudesta nostamaan kohua - aika vähiin tuossa oli kyllä ne teemat häivytetty (ymmärtääkseni kirjoissa ovat vahvemmin esillä?). Mutta se nyt tietysti riippuu siitäkin, mistä päin itse asiaa katsoo ja mikä on itselle se "oletusarvo": kaipa tämä leffa sitten voi silittää hyvin uskonnollista ihmistä vastakarvaan samassa määrin kuin Narnia-leffa minua (vaikka lapsena Narnia-kirjoista ja siitä TV-sarjasta tykkäsinkin).

SisterClitorides kirjoitti:Viimeisin leffa minkä kävin katsomassa oli se Guillermo del Toron Orpokoti. Olihan se hyvä ja olisi ollut parempi ellei pennun perkeleet olisi metelöineet siellä ja takana olevat teinit supisivat koko aika.. Miksi mennä katsomaan leffaan ja maksaa siitä jos sitten pitää jutella koko aika omia juttujaan??

Just olin aikeissa ruveta avautumaan samasta aiheesta (ja vieläpä saman leffan kohdalla). Tänä iltapäivänä kävin katsomassa Orpokodin, ja takana teinitytöt supattivat non-stoppina koko leffan ajan. Jumalauta. Tuo ärsyttää missä tahansa leffassa, mutta varsinkin tuollaisessa Orpokodin tyylisessä trillerissä tunnelmaan sisälle pääseminen on joskus tosi pienestä kiinni. Mutta päivän paras oli kyllä se, kun leffan jälkeen valojen sytyttyä joku nuori heppu nousi ylös ja kiitti koko salia leffaseurasta, ja erityisesti takanaan istuneita poikia, jotka "voivat ylpeinä mennä kotiin ja kertoa äidille ja isille että osasivat käydä leffassa ihan yksin". roll: Olis melkein tehnyt mieli jatkaa tyypin puheenvuoroa ja osoittaa samat kiitokset takarivin tytöille myös. En tosin tiedä miten hyvin esiteineille menee sarkasmi perille...

Orpokoti ei ehkä ollut ihan niin hyvä kuin monien hehkutuksien perusteella olisi voinut kuvitella, mutta ehdottomasti kuitenkin paras näistä tällä viikolla näkemistäni leffoista. Synkkä tunnelma ja joitakin kunnolla säikäyttäviä kohtia, mutta tuntui että jotakin jäi puuttumaan.

I Am Legend oli taas aika kaksijakoinen: alkoi yllättävänkin lupaavasti ja pahaenteistä tunnelmaa luoden (autioitunut NYC oli valtavan hieno!), mutta sitten kun lässähti, niin lässähtikin kunnolla. Loppupuoli oli niin tyypillistä mäisk-räisk -meininkiä peri-jenkkileffalopulla, että plääh. Harmi, koska alku antoi tosiaan odottaa enemmän. Kunpa tyylitaju olisi pitänyt loppuun asti, kuten esim. Children Of Menissä.

Lähiaikoina tulevien leffojen osalta kovimmat odotukset kohdistuvat, varsinkin näin Tim Burton- ja Johnny Depp -fanina, Sweeney Toddiin. Trailerikin tuli vihdoin nähtyä, ja hyvältä vaikutti. Ja salaperäisesti markkinoitu Cloverfield-leffa kiinnostaa myös.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Tammi 12, 2008 20:55

Mua kiinnostaa myös tuo Sweeney Todd. Näin trailerin siitä just silloin kun viimeksi leffassa kävin ja pakko myöntää että Johnny Depp osaa kyllä näytellä.. :sysilma: Vaikka en koskaan ole sillai ollut Depp fani niin nuo Pirates of Caribbean leffat ovat muuttanut mun mieltä aika lailla kyllä.. Depp on niissä todella huvittava :rotfl: Ja tuo uusin Sweeney Todd näytti todella hyvältä.. Tim Burton:n työ vielä niin kyllä se pitää katsoa. Ja vielä sekin ihme että Johnny Depp lauloi siinä? Onkohan se jonkun sortin musikaali?? Vai jatkuuko tuo laulaminen sitten koko leffan ajan?? Tietääkö kukaan?

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja June » Ma Tammi 14, 2008 10:08

SisterClitorides kirjoitti: Ja vielä sekin ihme että Johnny Depp lauloi siinä? Onkohan se jonkun sortin musikaali?? Vai jatkuuko tuo laulaminen sitten koko leffan ajan?? Tietääkö kukaan?

Joo, perustuu samannimiseen Broadway-musikaaliin. Muistelen jostain lukeneeni, että vieläpä vähensivät puherepliikkejä tehdäkseen Johnnyn hahmosta vieläkin mystisemmän. :)
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Tammi 14, 2008 16:00

Ai oikein musikaaliin perustuu.. siistii.. Ja Depp osas peräti vielä laulaakin.. hehe.. Aika hurjalta ja raa'alta tuo leffa vaikutti. Taitaa olla taas aika tuttua Burtonia.. semmoinen synkkä.

Itse muuten tuon Kultaisen Kompassin kirjan ostin ja olen melkein sen jo lukenutkin.. ja tilasin heti toisen osan samantien :) On sitten hyvä mennä se leffa katsomaan ja ihmettelemään että miten paljon erilainen se leffaversio sitten on lopussa. Netissa katsoin 5 ensimmäistä minuuttia siitä ja heti siinä oli jotain semmoista mitä kirjassa ei ollut.. höh..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ke Tammi 16, 2008 20:54

Kävin katsomassa tuon I Am Legend leffan tänään ja oli se mun mielestä ihan hyvä.. ei se nyt mitenkään lässähtänyt vaikka siinä olikin sitä tyypillistä "Jumala johdattaa pelastukseen" roskaa..mut ei se nyt haitannut niin paljon. New York oli saatu upeasti raunion näköiseksi ja hylätyksi.. ja ihan siistit efektit muutenkin. Ne örkit vaan näytti jotenkin hämäävästi Harry Potterin Voldemortilta.. :rotfl: Mukana oli myös huumoria jonkun verran ja sitä semmoista surullisuutta joka sai tipan silmään :parku: Eipä tuo mr Smith nyt niin vastenmielinen ollut vaikka en hänen faneja olekaan.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Pe Tammi 18, 2008 22:51

Onpas ollut hiljainen viikko foorumilla... Itselläkin kaikki aika on mennyt seminaariesitelmän vääntämiseen.

Tuo I Am Legend näytti trailerin perusteella ihan mielenkiintoiselta, mutta enpä taida kevään aikana leffaan keretä... Mutta eihän tuossa mene kuin pari vuotta ja se tulee tv:stä ;).

Musikaaleista puheen ollen katsoin viimein viime sunnuntaina Catsin. Sain sen jostain ilmaiseksi ja se oli odottanut hyllyssä jo kolme ja puoli vuotta että katsoisin sen ja pistäisin eteenpäin. Vaikka ennakko-odotukset eivät selvästikään olleet kovin korkeat, se olikin ihan katsottava. Huono puoli oli ainoastaan se, että nyt koko viikon päässä on soinut Magical Mr. Mistoffelees roll:
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » To Tammi 31, 2008 22:05

Käytiin tänään sitten katsomassa tuo Kultainen Kompassi Tanyan kanssa. No, sehän olikin sellainen remix siitä kirjasta! Kohtausten järjestystä oli aika rajusti muutettu. Juuri sen takia tuosta Svalbard-kohtauksesta tuli niin irrallinen.. Aika paljon muutenkin oli muuteltu. Jännää, että leffassa kerrottin ekoissa lauseissa se, mikä kirjassa on vasta loppumetreillä. Eli nämä eri ulottuvuudet ja Dust. Sitten tuohon uskonnonvastaisuuteen; leffa oli itse asiassa uskonnonvastaisempi kuin kirja. Kirjassa tuota Magisteriumin osuutta ei kuvattu ollenkaan noin häikäilemättömänä kuin leffassa. Tästä olin todella yllättynyt! Toki viittaus perisyntiin oli jätetty pois ja muutettu hassuksi "joskus kauan sitten ihmiset tekivät kaikkivaltiaan vastaisesti"... :doh:

Loppu oli hämmentävä - siis mitä? Kuinkas se tähän loppui? Kirjan lukeneena kyllä onneksi ymmärsi, mitä Lyra tarkoitti, kun sanoi, että "vien isälle jotain, mitä hän tarvitsee"... se oli aika karmaiseva hetki! Jos ei ole lukenut kirjaa, tuota ei voi ymmärtää. Toivottavasti tästä tulee jatko-osat vielä!!!

Leffa oli siis mielestäni ihan hyvin tehty ja viihdyttävä, mutta tosiaan nopeasti juostiin eteenpäin enkä ymmärtänyt, miksi kohtauksien järjestystä oli pitänyt mennä muuttamaan?

Ai niin, se Mrs. Coulterin ja apinan välinen juttu jäi häiritsemään - ei se kirjassa sentään omaa sieluaan lyönyt. Eikä apina ollut Lyrasta mustasukkainen - sinänsä kyllä ihan jännät asetelmat tuossa, jos alkaa miettimään, että rouva siinä löi itseään ja samoin oli mustasukkainen omalle tyttärelleen siitä huomiosta, jonka olisi kuulunut antaa.... itselleen? :kohautus:
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Pe Helmi 01, 2008 19:53

Joo.. aika samoissa tunnelmissa olen D:n kanssa tuosta Kultaisesta Kompassista. Ihan hyvin tehty ja musiikki oli ihan mahtavaa mutta en myös ymmärrä miksi kohtausten järjestystä oli muutettu. Saa nähdä sitten mistä se seuraava elokuva alkaa.. pakostihan tuohon on tulossa jatoa.

Mut.. seuraavana menen katsomaan leffaan varmaan sen Sweeney Todd:n. Ja mistä tuo Cloverfield oikein kertoo? Näin trailerin ja näytti joltain maailmantuho leffalta.. mut jos se koko leffa on kuvattu jollain käsikameran näköisellä niin en oikein tiedä. Monsterileffa vissiin.. voishan sitä harkita. Uusin National Treasure vois olla hyvä..Ja sit toi Lordi-leffa.. Dark Floors. Hmm.. Suomalaista kauhua :nouvei: heh.. ei pahalta näytä trailerin mukaan ainakaan..

Ajattelin tänä vuonna käydä usein leffassa kun iltapäivä näytökset maksaa sen 6.50e vaan.. ja nykyään kun uuden leffan vuokraus maksaa jo 6e :mad14:

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Helmi 14, 2008 20:43

Aikooko kukaan katsoa uusimman Neil Gaiman leffan Stardust? Sehän on tullut nyt vuokralle ja telkassakin tuli traileri.. varmaan ihan hyvä. Itse aion sen ainakin vuokrata ellen osta samantien..Yhden Gaimanin leffan näin joskus aiemmin. Mikäs sen nimi olikaan.. MirrorMask. Onko kukaan katsonut? Aika outo oli kyllä kieltämättä. Luin Gaimanin Neverwhere kirjan ja pidin. Kirjoittaakohan Neil aina fantasiaa vai onko kirjat erilaisia? voisin nimittäin lukea lisääkin jos se kirjoittaa fantasiaa yleensä. Tuosta Neverwhere:stä tehtiin tv minisarja mut Suomeenhan se ei kai ole koskaan tullut?? Kappas.. Neil on ollut osittain mukana Beowulf:n kirjoittamisessa.. enpäs tiennytkään. Ja sitten se on kirjoittanut yhden jakson Babylon 5 sarjaan..heheh..

Kuka odottaa innolla uutta ja viimeistä Indiana Jones elokuvaa?? jee.. ihan pakko mennä katsomaan :sysilma: Sitten mietin että vois mennä katsomaan tuo uusin National Treasure leffa..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » To Helmi 14, 2008 23:44

Ei taida olla koko keväänä aikaa käydä leffassa :(. No mutta, onneksi televisiosta tulee joskus hyviä leffoja, niin kuin Ylen Jane Austen leffojen sarja. Kaivoin samalla hyllystä vanhempia nauhoituksia ja olen katsellut nyt niitä. Taidan kyllä toistaa itseäni jos sanon että kirjafilmatisoinnit aika helposti epäonnistuvat. Ainoa Austen-filmatisointi josta pidän on BBC:n Ylpeys ja Ennakkoluulo, mutta siitä ei olekaan poistettu kovin paljoa eikä myöskään lisätty mitään turhaa :ylos:.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » Pe Helmi 15, 2008 9:46

SisterClitorides kirjoitti:
Kuka odottaa innolla uutta ja viimeistä Indiana Jones elokuvaa?? jee.. ihan pakko mennä katsomaan

Mä olen ihan pudonnut leffakartalta, siis vieläko tulee Indiana Jones? Eikö The Last Crusade pitänyt jo olla viimeinen...? :kohautus: Älä vaan sano, että Harrison Ford vetää vieläkin pääroolin.......!!!! roll:
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

EdellinenSeuraava

Paluu TV ja elokuvat