Parhaat tv-sarjat

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Parhaat tv-sarjat

ViestiKirjoittaja lorien » Ti Elo 21, 2007 16:57

Pohditaan nyt sitten näitä parhaita tv-sarjojakin. Täytyy kyllä sanoa, että tällä hetkellä koko toosasta ei tule ainuttakaan sarjaa, jota seuraisin. Onneks nyt syksyn tullen ruutuun palaa vanhoja ja joitain ihan mielenkiintoisia uusiakin. Odotan ainaskin Ugly Bettyn paluuta, se olin ihan hauska seurattava. Toisaalta Nelosen uusista voisi kokeilla katsoa ainakin Jerichoa (ihan jo sen takia että mainoksessa soitettiin Toria).

Ihan kaikkien aikojen suosikkini ovat jo aikapäivää sitten loppuneet Frendit, ja ykkösen Gilmore Girls. Frendien jaksot osaa jo lähestulkoon ulkoa dvd:ltä tuijottelun seurauksena, mut jotenkin niitten katsominen saa olon aina kotoisaksi ja lämpöiseksi, kuin vanhojen kamujen seurassa. Tuttuja ja turvallisia. Gilmoren dialogi taas on ihan nerokasta (onkohan missään sarjassa yhtä paljon repliikkejä ja viittauksia). Siinä toinen jota voi katsoa uudestaan ja uudestaan.

Kolmas suosikki: Lost. Seuraan sarjaa Ameriikan maan tahtiin, niin odotan innolla ens vuonna jatkuvaa neljättä kautta. Vaikka mielestäni sarjan ois voinut lopettaa vaikka jo kolmanteen... Mutta eiväthän tuottajapomot haluaisi toimivaa rahasampoa sammuttaa. Siitäkin huolimatta, sarja on onnistunut minutkin aika tehokkaasti koukuttamaan mysteereillään ja outouksillaan.

Muita sarjoja, joita katselen (lähinnä dvd:ltä toistaiseksi) ovat House (ihan huippu sekin), jokunen vuosi sitten loppunut Rimakauhua ja rakkautta ja Muumit! Maailman ihanin piirretty. Ostin myös vastikään aikoinani ala-asteikäisenä seuraamani Beverly Hills 90210 ekat kaudet, jotka ovat ihan hulvattomia nyt katsottuna. Ne vaatteet :tapu: !! Ja jokaisessa jaksossa niin huomaamattomasti alleviivattu syvällinen opetus...
I've never been an extrovert, but i'm still breathing
lorien
New B
New B

ViestiKirjoittaja Riikka » Ti Elo 21, 2007 19:16

Ah jes telkkariohjelmat ja elokuvat on ihan lemppari puheenaiheita joten keskustelen mielelläni :D

Seuratuimpia sarjojani ovat House, The O.C., Täydelliset naiset, Pako, Lost, öö no tottakai Salatut elämät, Alias. Noi nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Tällä hetkellä taitaa pyöriä vain Salkkarit ja Lost. Myöhemmin kai alkaa Paon ja Täydellisten naisten jaksot. Kenelläkään tietoa Housesta? Laiskuuttani en jaksa alkaa googlettamaan.

Itsekin seurasin Lostia Amerikan tahtiin tai no Ruotsin kanavalta ja siellä ne taisi näyttää uusia jaksoja niin nopeasti kuin mahdollista. Olen siis nähnyt jo kolmoskauden kokonaan mutta tietenkin pakko seurata vielä Nelosen lähetyksiä että on varmasti ymmärtänyt kaiken oikein :D
Lorien, sanoit että mielestäsi sarja olisi voinut päättyä kolmanteen kauteen. Itse olen sitä mieltä että pelkkä ykköskausikin olisi riittänyt :D Tai siis kakkonen meni vähän liian oudoksi. En pitänyt yhtään kun mukaan sekoitettiin ne koneen takaosan selviytyjät. Sarja olisi ihan hyvin voinut edetä ilman niitäkin.
No joo olihan kolmannessakin kaudessa hyviä kohtia ja kivoja juttuja ja varsinkin viimeisissä jaksoissa laittoi vähän itkettämäänkin jopa. Koko sarjan aikana olen itkenyt vain kerran ja sekin oli Boonen kuolema mutta en ala nyt spoilaamaan :D (ps. kyynelehdin aika helposti elokuvien lisäksi jopa tv-sarjan jaksoissa. Hyvänä esimerkkinä The O.C.)
Lostista vielä yksi juttu että Boonen ne olisi voineet mitään sarjassa kauemminkin..

Tuota Neloselta alkavaa Jerichoa on pakko alkaa katsomaan edes muutaman jakson verran. Juoni vaikuttaa aika mielenkiintoiselta ja soihan siinä mainoksessa tosiaan se Torikin.

Ja vielä yksi sarja nimittäin L-koodi. Hitto olisin halunnut sitä seurata, mutta kun ei se SubTV näy edelleenkään..

Okei joo katson aika paljon televisiota, pakko myöntää..
I wanna smash the faces of those beautiful boys
Riikka
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » Ti Elo 21, 2007 19:38

Juu, yksi lempiaiheita ehdottomasti tämäkin. :D

Lost, Gilmore Girls ja House ovat minulla viimeaikaisten tv-sarjojen kärkikolmikko, ja niitä kaikkia tulee fanitettua siinä määrin, että viimeisimmät kaudet seurailin jenkkitahdissa. Gilmore Girlshän nyt sitten loppuikin jo, ja ihan hyvä niin; välillä sen laatu vähän notkahti, mutta loppua kohti oli taas melkein alkuaikojen tasolla. Jos väkisin olisi vielä venytetty, niin voi olla että olisi taas mennyt alaspäin. Lostissa on ollut vähän sama juttu: kakkoskaudella ja kolmoskauden alussa oli vähän huonompia jaksoja, niin kuin Riikkakin sanoi, mutta kolmannen loppua kohti parani taas. Saas nähdä mitä neloskaudelle keksivät, ainakin mielenkiintoiseen asetelmaan jäätiin.

Sitten niitä ikisuosikkeja vähän pitemmältä ajalta... Ja kun näihin mennään, niin pääsenkin taas elokuvaketjussa mainitsemiini David Lynchiin ja Lars von Trieriin (:mrgreen:). Ehdoton ykkönen aina-ja-ikuisesti-aamen on Twin Peaks. Katsoin sen ekan kerran ensimmäisellä esityskierroksella kun olin vielä ala-asteella, ja hurahdin jo silloin ihan täysin, mm. luin monta kertaa sen sarjan oheistuotteeksi julkaistun Laura Palmerin salaisen päiväkirjan. Kaikilla uusintakierroksilla on tullut seurattua, ekan kauden dvd-boksin ostin melkein ensi töikseni dvd-soittimen hankittuani, ja nyt viime keväänä tulivat vihdoin ja viimein toisenkin kauden jaksot dvd:lle. Ehdottomasti pahin tv-hurahdukseni koskaan. Muita ikisuosikkeja ovat mm. von Trierin Valtakunta (Riget), BBC:n Ylpeys ja ennakkoluulo -minisarja, USA:n sisällissodan aikoihin ajoittuva pukudraama Jaettu Maa (jonka viime vuonna hankin dvd:llä ja ahmin muutamassa päivässä läpi hirveissä nostalgiafiiliksissä... melkoista saippuaoopperaahan se periaatteessa on, mutta toimii) ja Studio Julmahuvi (loistavuutta!).

Joitakin reality-sarjojakin tykkään seurata. Amazing Race on suurin suosikki, sitäkin pari viimeisintä kautta itse asiassa katsoin Ameriikan tahtiin. Muuta tositeeveetä, jota tulee katsottua on mm. Huippumalli haussa ja se muotisuunnitteluohjelma, jonka viimeisin kausi just loppui... öö... Project Runway.

Edit: Ai niin, ja Simpsonit! Meinasi unohtua, vaikka sitä puskee joka päivä telkkarista.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Elo 21, 2007 20:50

Itse en katso kovinkaan paljoa televisiota. Lostia seuraan Suomen tahdissa, joten ei spoilereita kiitos :D. Toinen mitä seuraan on Teho-osasto. Aikaisemmin katsoin myös Buffy, vamppyyrintappajaa ja Angelia. Niin ja Roomaa, historiafriikki kun olen :). Muuten ei tule telkkarista katsottua kuin uutisia, historiadokumentteja ja Uutisvuotoa.

Niin ja Ylpeys ja ennakkoluulo oli aivan mahtava, samoin kuin yleensäkin kaikki BBC:n minisarjat. Toivottavasti tekisivät muitakin Austenin romaaneja, Kasvattitytön tarina ansaitsisi ehdottomasti omansa että voisin vihdoinkin unohtaa sen elokuvahirvityksen joka siitä on tehty :mad14:.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Perla » Ti Elo 21, 2007 21:15

Buffy on minunkin suosikkeja :) Toisaalta tosi ajatuksella, toisaalta vähän kieli poskessa tehty! Aika vähän kyllä katson telkkaria... 90-luvun hamassa muinaisuudessa tuli töllötettyä Villiä Pohjolaa. Myös Niin sanottu elämäni -sarja jäi mieleen.

Nykyisemmistä sitten oikeastaan vaan Gilmoren tytöt on tuttu, en ole sitäkään läheskään kokonaan nähnyt.

Suomalaisista sarjoista Pieni pala jumalaa teki vaikutuksen aikanaan, uusintoja en sitten uskaltanut katsoa.

Brittisarjoista tykkään. Ehkä paras telkkasarja, jonka olen ikinä nähnyt, on brittiläinen minisarja Nature Boy... Siinä nuori poika etsii isäänsä. Upeasti kuvattu... muistaako kukaan nähneensä? Tuli telkasta ehkä joskus 2002...
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Elo 21, 2007 22:06

Buffy oli yksi minunkin suosikeista. Tai no.. kaveri osti ne kaikki jaksot ja sitä mukaa tuli ne aina sitten lainattua häneltä ja katsottua. Aa.. Spike.. niin ihana.. ;)

Lost:a seuraan myös ihan Suomen tahtiin joten EI spoilereita joo kiitos vain!

Alias oli yksi lemppareista. Harmi vain että se loppui. Tällä hetkellä seuraan sitten CSI sarjoja, Simpsoneita, Surface:a, Supernatural:a joka tosin on tauolla (ai ai.. Jensen Ackles on sitten iiiihana) Charmed sarjaa eli Siskoni on Noita sarjaa tuli seurattua mutta en tiedä että onko sarja nyt vain tauolla vai kokonaan loppu? Ghost Whisperer on kiva (Aavekuiskaaja), Smallville:ä seuraan, Näkijä-sarja oli kiva. En tiedä jatkuuko se vielä. Battlestar Galacticaa seuraan.. House:a katsoin kans aina silloin tällöin.

Uusista alkavista mua kiinnostaa myös tuo Jericho ja sitten tämä Uhka eli Invasion koska olen kunnon ufofriikki ;) Sitten subi aloittaa näyttämään Xena:aa uusintana joten se on katsottava. Mtv3 sitä näytti joskus vuosia sitten mut ne siirti sen kanavalle joka oli ennen subia. En muista nimeä.. No, mä en kyseistä kanavaa nähnyt joten Xena loppu siihen :(

Olen kyllä aika lailla tv:n orja.. sen voin myöntää suoraan :mrgreen:

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » Ti Elo 21, 2007 22:27

Mukava aihe tämäkin. Katson telkkaria aika lailla kohtuudella, mutta ilman televisiota en haluaisi olla. Muutamia suosikkejani kautta aikain ovat Villi Pohjola (oi, jos sellainen kylä olisi oikeasti olemassa), Twin Peaks, Sherlok Holmesit, Gilmoren tytöt ja - yllättävää ehkä - Dallas. Viimeinen selittyy osin sillä, että sain pääaineeni gradun valmiiksi Dallas-uusintojen tahdittamana 90-luvun lopulla. Aamupäivällä kirjoitin, keskellä päivää katson Dallasin ja sen jälkeen istuin taas tietokoneen ääressä :mrgreen:

Lilithin kanssa olen taas Jane Austen-linjoilla :) Ylpeys ja ennakkoluulo on yksi parhaista koskaan näkemistäni sarjoista (ja unohdin muuten listata elokuviin Ang Leen Järki ja tunteet-filmatisoinnin). Siinä on kaikki kohdallaan. Jokunen aika sitten hankin tuon ihan dvd-hyllyyni.

Mainitsemieni lisäksi katson mielelläni Lostia, kuinka ollakaan. Myös Teho-osasto, Greyn Anatomia ja Big Love ovat sarjoja, joiden parissa viihdyn. Tykkäsin joskus puolen tunnin mittaisista komedia-sarjoista, mutta enää ei tehdä Frasierin tai Hulluna sinuun-sarjojen kaltaisia hauskuutuksia. Myös Rimakauhua ja rakkautta oli mieleeni. Kotimaisista pidän Uutisvuodosta ja nautin myös Tahdon asia-sarjan uusinnasta.

Lapsuuden suosikkejani olivat Robin Hood (Michael Praed Robinina), Tohtori Sykerö ja Marikki.

Muoks. Piti lisätä vielä nuo lapsuuden sarjat, jotta tulipahan taas maratonviesti...
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Ke Elo 22, 2007 8:05

Todella vähän telkkarin ääressä istun, en oikeastaan lainkaan muulloin paitsi kesälomalla. Mutta suopsikkeihin kuuluu Grayn Anatomia ja Teho-osasto.
Simpsonitkin on hyvä. Muttakun ei todellakaan ole aikaa. Ja kovin myöhään en jaksa valvoa :D
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja BloodSport » Pe Elo 24, 2007 8:44

Oj, TV-sarjat! Hmm, täytyypä hieman miettiä, koska noita kyllä löytyy. No ehdottomat suosikkini ovat Buffy ja Firefly. Olen täysin hurahtanut Joss Whedonin sarjoihin. Myös Angel vaikuttaa hyvältä, mutten ole vielä ehtinyt sitä seuraamaan. En ole katsonut noita kaikkia TV:stä, vaan ostelen DVD bokseja ja latailen netistä :)

Weedsin eka kausi tuntui lupaavalta...ja Sex and the City on aina ollut suosikkejani. Smallville on ok ja monet HBO:n sarjat, kuten OZ ja mullan alla ekat kaudet etc. Katselin myös tuota Rimakauhua ja Rakkautta, hyvää brittiviihdettä :) Nykyään tehdään niin hyviä sarjoja.. Katselen niitä enemmän kun elokuvia, jotka ovat nykyään 85% gaggaa.

PS. Muumit ON paras piirretty, kuten joku jo sanoi :D
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Pe Elo 24, 2007 17:57

Jericho muuten alkoi ihan mielenkiintoisesti.
Ja pakkohan se tietty oli nähdä, mainoksessa oli kivaa musiikkia ;)
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Riikka » Pe Elo 24, 2007 21:44

LaurenLasiaurinko kirjoitti:Jericho muuten alkoi ihan mielenkiintoisesti.

Mä itse petyin aika paljon. Tai no voi olla että se olisi ollutkin ihan hyvä jos en olisi odottanut siltä niin paljoa. Mutta periaatteessa ihan hyvä ettei ollut sellainen koukuttava sarja. Vähän muutakin tekemistä vaihteeksi kun telkkarin katsominen roll:
Riikka
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Elo 25, 2007 0:03

Jaahas, mulla sitten näköjään jäi se Jerichon eka osa sitten katsomatta. Täytyy tunnustaa, että mä en ole kesän aikana edes avannut televisiota - paitsi silloin Provinssin jälkeen, kun extralta tuli Torin keikka! :)

Mutta syksy saapuu ja sarjat alkaa jälleen...

Mä luulen, että mun suosikkisarjat jakautuu melko helposti kahteen osaan: niihin, jotka ei oikeastaan ole niin kovin hyviä, mutta helvetin koukuttavia, ja sitten niihin, joista TODELLA pidän ja herättävät ajatuksiakin (tai jotain muuta?).

Eli tähän ensin mainittuun kategoriaan kuuluu ainakin Lost ja Pako. NIIN amerikkalaista touhua kliseisine sankarikuvauksineen... (sankarit on aina vähäeleisiä ja "vaatimattomia" tosi hyviä ja uhrautuvia henkilöitä)
Mutta minkä sille voi, että aina vaan odottaa seuraavaa jaksoa! :kohautus:

Sitten ne, jotka ei koukuttavuudessaankaan herätä ärsytystä, eli Mullan alla ja Sinkkuelämää... ja Ab Fab! :voitto: Mullan Alla onnistui olemaan pitkästä aikaa tosi epäkliseinen sarja. Rosoisuudessaan puhutteleva. Sinkkuelämää sisältää niin hyviä sutkautuksia ja "totuuksia" tämän päivän elämästä, että ei voi kuin nauraa... Ab Fab on ihan kulttikamaa! Ei siitä sen enempää... :rotfl:

Ai niin, Täydellisiä naisiakin on tullut seurattua. Se nyt on sitten taas jotain tuolta väliltä... täynnä latteuksia ja pikkuhassutteluja... ihan kivaa viihdettä. Ai niin, ja tää on vähän noloa... olin koukussa jopa Pelinaisiin!!! Se se vasta oli juonittelua tyyliin Dallas! :mrgreen: (kertaa tuhat...)

Rakkautta ja rimakauhua oli elämänmakuinen ja koskettava. Englantilaiset osaa.

Pienempänä katoin esim. just Dallasia ja Dynastiaa... sitten muistan myös sen Jaettu Maa -sarjan! Se oli tosi hyvä silloin. Pitäis tosiaan katsoa uudestaan. Vois kyllä olla pettymys? Olin pienenä hiukkasen kaukoihastunut Lesley-Anne Downiin, kuka nykyään siis vetelee viimeisiään Kauniissa ja Rohkeissa!!! :blaa:

Sitten Rooman sheriffi oli kova sana. (Ärsyttävä suomennos... Picket Fenceshän oli tuo oikea nimi! No, Paaluaidat ei olis kyllä ollu mikään kovin vetävä nimi myöskään....) se oli omalla tavallaan omalaatuinen.

Twin Peaks... aivan valtavan hieno! Siis eka tuotantokausi. Toka meni mulle liian hämäräksi.

Muistaako kukaan sci-fi-sarjaa "V"? Siitä tykkäsin lapsena! Mutta kun katsoin uusinnat joskus muutama vuosi sitten, se oli kyllä aika höttöä... roll:

Hmm. Mihinköhän on tämän syksyn sarjauutuuksista? Luulen, että Jericho jää katsomatta... :kohautus: Sitten on se Dexter. Täytyy ehkä yrittää..

ja entäs Big Brother!!!!!! :doh:
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Riikka » La Elo 25, 2007 23:57

Hitsi mua harmittaa kun kiinnostuin tuosta Mullan alla sarjasta vasta kun siitä alettiin näyttää viimeisiä jaksoja ja en sitten kuitenkaan ole viitsinyt ostaa kokonaisia bokseja etten vaan sitten petykään ja rahat menisi hukkaan. Jos ne niitä uusintana vielä joskus näyttäisi niin olisin iloinen :mrgreen:

Muttamutta miten unohdinkaan Sinkkuelämää! Se on niin hieno. Todella hyviä keskusteluja ja mahtavat henkilöt. Taas yksi syy miksi vihaan digiboksitonta kotiamme. Uusinnat on niin käteviä kylläkin.

Dragon kirjoitti:Eli tähän ensin mainittuun kategoriaan kuuluu ainakin Lost ja Pako. NIIN amerikkalaista touhua kliseisine sankarikuvauksineen... (sankarit on aina vähäeleisiä ja "vaatimattomia" tosi hyviä ja uhrautuvia henkilöitä)

Haha nuo sarjat laittavat kyllä naurattamaan kun niitä alkaa ajatella oikein järjellä. Mieti nyt joku Lost. Ei hemmetti se on typerä sarja; lääkäri johon kaikki luottavat ja joka on vaistomaisesti asetettu "johtajan" rooliin plus nainen jonka ulkonäkö pettää ja taustalta löytyy ties mitä rikoksia. Tietenkin pakollinen Sawyer jota kaikki vihaa mutta johon naiset kuitenkin rakastuvat salaa jne jne. Ihanan viihdyttävä sarja kuitenkin ja no, ei sen tekijät niin typeriä sitten olekaan. Joku keksi keinon millä koukuttaa ihmisiä.

Ei tässä sitten muuta. Taidan mennä katsomaan Lostin ykköskautta omalta tuotantokaudeltani :doh:
Riikka
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » Su Elo 26, 2007 11:15

Dragon kirjoitti:sitten muistan myös sen Jaettu Maa -sarjan! Se oli tosi hyvä silloin. Pitäis tosiaan katsoa uudestaan. Vois kyllä olla pettymys? Olin pienenä hiukkasen kaukoihastunut Lesley-Anne Downiin, kuka nykyään siis vetelee viimeisiään Kauniissa ja Rohkeissa!!! :blaa:

Haha joo, nyt kun tuota katsoi, niin jotkut "hieman" yliampuvat näyttelijäsuoritukset pistivät kyllä välillä naurattamaan. Mutta sen verran kovasti sitä silloin aikanaan fanitin (ja itse olin puolestaan kaukoihastunut siihen Georgen hahmoon :sydis:), että edelleen toimi kyllä. Siinä mielessä kasarisarjaksi harvinaisen hyvin säilynyt, että koska se ei sijoitu "nykyaikaan", niin hirvittävät vaatteet ja kampaukset eivät pääse häiritsemään siinä määrin kuin vaikka jossain Dynastiassa jne. :D

Rooman Sheriffi oli tosiaan yksi omiakin suosikkejani (se omituinen asianajaja oli ihan hervoton), ja siitä muistui mieleen toinen saman aikakauden suuri suosikki: Salaiset Kansiot! Siihen olin aivan koukussa joskus yläasteen lopulla ja lukiossa, mutta sitten jossain vaiheessa kiinnostus lopahti kuin seinään.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Su Elo 26, 2007 12:14

June kirjoitti:Salaiset Kansiot! Siihen olin aivan koukussa joskus yläasteen lopulla ja lukiossa, mutta sitten jossain vaiheessa kiinnostus lopahti kuin seinään.

Joo, se oli kans sellanen "pakko katsoa". Sama juttu kävi mulla, aikuistuin vissiin nopeammin kuin se sarja...? :kohautus:
Salaisissa Kansioissa käytettiin mielestäni silloin jo tuota Lostin mysteerikoukutusta, kun siinähän aina tasaisin väliajoin palattiin perusteemaan ufoihin ja Mulderin siskoon ym ym... loppujen lopuksi koko kuvio oli jo Scullyn raskauksineen ja Mulderin kuolemisineen niin käsittämätön, että lopussakin taisi jäädä paljon langanpätkiä auki...? Toisaalta olen huono sanomaan, koska tosiaan, niitä jaksoja jäi juuri loppupuolella aika paljon näkemättäkin! :oops:
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Seuraava

Paluu TV ja elokuvat