Työharjoittelu!!

Kaikkea maan ja taivaan väliltä

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Työharjoittelu!!

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Helmi 25, 2008 17:22

Jee.. pääsin sitten työharjoitteluun Itäkeskuksen Faunatar liikkeeseen :) Tänään kävin haastattelussa ja se päätti melkein heti ettei etsi enää vaan ottaa mut sinne. Palkkaa tuosta ei saa muuten kun 8e / pvä mutta mulle onkin tärkeintä se kokemus mitä siitä saa. Ensin opettelen muita hommia ja pikkuhiljaa sitten kassan käyttö mukaan.

Varmaan kivaa työskennellä eläimien keskellä :) Ja pääsee sitten tekemään tuttavuutta käärmeen ja muiden matelijoiden kanssa :voitto:

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » Ma Helmi 25, 2008 19:38

Onneksi olkoon! Kuulostaa tosi jännältä. :) Onnea uusiin haasteisiin.

t. Perla
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Helmi 25, 2008 20:35

Kiitos kiitos :P Luulenpa että saan tästä hyvää kokemusta. Odottelen ihan innolla että pääsen aloittamaan. Ja aion opetella niin paljon elukoista kun mahdollista..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ma Helmi 25, 2008 22:16

Vau, tosi hienoa! Onnea vaan uuteen työhön :D
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Helmi 26, 2008 0:22

:peukku:

Mutta jos otat jonkun käärmeen tai tarantellan kotiisi, en kiitos enää vastaa kyläilykutsuihisi... :P
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Re: Työharjoittelu!!

ViestiKirjoittaja blue_dress » La Maalis 29, 2008 23:08

Tämän viestin lähettämisestä on tod. pitkä aika, mutta iik! Olin samassa paikassa työharjottelussa niin 8. kuin 9. luokalla. Mitä palkkaa te saatte?! Me ei saatu mitään, siivottiin vain rottien terraarioita joka aamu. Opin jopa pitämään rotista sillon. Luulin aina, että ne on jotenkin saastaisia ja haisevia, mutta huomasinkin, että ne ovat laiskanpulskeita ja kesyjä otuksia. Ihania :) Vaikken itse enää hankikaan häkkieläimiä.

Muistan vaan hirveän tarinan niiltä ajoilta kun olin siellä. Karannut tyttörotta sekosi karattuaan terraariosta. Se tappoi erään karanneen hamsterin. Sieltä löytyi aivot syötynä lattialta eräänä aamuna. Kun kaupan työntekijä onnistui saamaan rotan kiinni illalla, niin se tarttui hänen käteensä niin tiukasti kiinni, että työntekijä (eläinrakas ihminen) joutui hakkaamaan sitä toisten rottien terraarioon niin kauan, kunnes se kuoli. :( Seuraavan päivänä siitä oli todisteena vain rikkoutunut terraario. Ja noissa eläinkaupoissa juoksentelee öisin karanneita eläimiä. Aina niitä pääsee pari karkuteille. Kun pari hamsteria tai hiirtä karkaa, niin niistä pitää huolen karannut käärme. Niin se elämä toimii...
submission
Is my mission for a
Strong Black Vine
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Maalis 29, 2008 23:19

Hui.. miten kauan tuosta on siis aikaa kun olit töissä Itiksen Faunattaressa?? Joo siis työharjoittelija ei palkkaa saa. Mutta saan 8 euroa päivä plus matkakulut. Rankkaa hommaahan se on.. seisomista.. mun jalat on muussina. Mut elukoiden hoito on ihan kivaa :) Itse taas olen aina tykännyt paljon rotista. Tällä hetkellä siellä ei rottia ole yhtään. Kai ne on sitten niin suosittuja että ne menee ensimmäisenä myyntiin. Mun sopimus on tehty kahdeksi kuukaudeksi mutta yritän tässä samalla koko aika löytää töitä jostain.. kaupasta vaikka jos ne kouluttais..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja blue_dress » La Maalis 29, 2008 23:47

SisterClitorides kirjoitti:Hui.. miten kauan tuosta on siis aikaa kun olit töissä Itiksen Faunattaressa?? Joo siis työharjoittelija ei palkkaa saa. Mutta saan 8 euroa päivä plus matkakulut. Rankkaa hommaahan se on.. seisomista.. mun jalat on muussina. Mut elukoiden hoito on ihan kivaa :) Itse taas olen aina tykännyt paljon rotista. Tällä hetkellä siellä ei rottia ole yhtään. Kai ne on sitten niin suosittuja että ne menee ensimmäisenä myyntiin. Mun sopimus on tehty kahdeksi kuukaudeksi mutta yritän tässä samalla koko aika löytää töitä jostain.. kaupasta vaikka jos ne kouluttais..

Tanya

Siis oot jokin muu työharjoittelija kuin peruskoululainen? En oo aina ihan terävin työkalu laatikossa :) Odota kun yritän laskea millon olin tetissä... 2000-luvun alussa, vuosina 2001 ja 2002. Ei se työ siitä parane, itse työskentelen siivojana. Kävelyä koko päivä + 18 vessanpönttöä + yksi pisoaari. Mutta portaita siivotessa sentaan reidet kiinteytyy :lol: Jos joskus onnistun pistämään paperit johonkin kouluun ja pääsen sisään, niin tulen niin onnelliseksi, että herään joka aamu klo 4.30 ihan vain sen takia, että olen herännyt viimeiset puoli vuotta siihen aikaan lähteäkseni töihin siivoamaan muiden jälkiä.

Kävin Faunattaressa pyörähtämässä ja ne jyrsijät oli saatu kai paremmin eroon linnuista? Itse muistelin, että niiden lintujen sirputus sai ainakin pari pupua sekoamaan.
submission
Is my mission for a
Strong Black Vine
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Su Maalis 30, 2008 0:10

Hehehe.. mulla on ikää nyt 34v eli en koululainen ole enää :lol: :roll: Ihan työkkärin kautta olen työharjoitteluun mennyt.. tai tässä iässä nimike on työelämävalmennus mutta sama asia kuitenkin. Voin sen keskeyttää heti kun töitä löydän. Toi papanoiden siivoaminen kun ei oikein vie mua elämässä minnekään. Kassalla ei kans voi olla koska en osaa vastata asiakkaiden kysymyksiin..se vaatis jos koulutusta.

Niin no.. kyllä siinä jyrsijöiden tilassa on 2 lintuhäkkiä ja vähän kauempana sitten 2 isoa lentohäkkiä.. kovaa meteliähän ne kyllä pitää mut ei siellä ole oikein tilaa muuallekaan niitä pistää..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Su Maalis 30, 2008 11:23

Olin itse työharjoittelussa lukion jälkeisenä välivuotena Sokoksen varastossa hinnoittelemassa, se kuului osana työkkärin työelämään ohjaavaan kurssiin. Työ oli ihan mielenkiintoista (sattui vielä joulun aikaan niin oli ainakin tekemistä ;)), mutta jalat kyllä joutuivat koetukselle kun seisoi kivilattialla kuusi tuntia päivässä.

Eläinkaupassa ei taida päästä oppisopimuskoulutukseenkaan? Muitelin että meille siellä työkkärin kurssilla kerrottiin yhdestä tyypistä, joka oli ollut työharjoittelussa musiikkiliikkeessä, mutta häntä ei voitu kouluttaa siellä oppisopimuksella erikoismyyjäksi kun siihen olisi pitänyt ensin olla myyjän koulutus :roll:.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Perla » Su Maalis 30, 2008 12:23

Noissa erikoisliikkeissä on varmaan haasteellista se, että myyjällä pitää sitten olla paljon sitä erikoistietoa tuotteista :-o Itse olen ollut vuodesta 2000 pätkittäin, pysyväisesti, osa-aikaisena, kokoaikaisena ja milloin mitenkin hypermarketissa asiakaspalvelutehtävissä ilman minkään sortin koulutusta. Siellä on se hyvä puoli, että jos ei itse tiedä jotakin, aina löytyy joku työkaveri, joka tietää. Paljon on kyllä tullut opittua kantapään kautta ja erilaisissa koulutuksissa ja perehdytyksissä. Isoissa liikkeissä kun on onneksi koulutuksia säännöllisesti.

Fysiikan päällehän tuollainen työ tietysti käy. Mullakin saattaa olla kahdeksan tunnin vuoroja, jolloin ei ole mahdollista istahtaa muulloin kuin tauolla. Jalat ja niskat olikin ensin ihan säpäleinä. Olen aina vieroksunut kaikenlaista liikuntaa, mutta huomasin, että pakko on alkaa tehdä jotain, muuten ei kestä... Lihaskuntojutut auttaa jaksamaan aika hyvin. Jos jaksaa käydä salilla tai pumpissa vaikka edes kerran viikossa, niin siitä on jo paljon apua. Seisomatyössä kannattaa käyttää myös paksupohjaisia kenkiä ja lentosukkia! ;)
Perla
Honey B
Honey B

Paluu Yleinen keskustelu