Kate Havnevik

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Kate Havnevik

ViestiKirjoittaja Dragon » La Loka 27, 2007 16:17

Tässä taas yksi Kate. :P

Tämä ei kuulosta kylläkään Kate Bushilta, vaan mielestäni enemmänkin Björkin, Emiliana Torrinin ja Imogen Heapin sekoitukselta, löytäen samalla onneksi omankin tyylinsä. Ei hullumpi yhdistelmä. Kate Havnevik on norjalais-englantilainen ja tekee biisinsä itse. Käyttää todella paljon dramaattista jousiorkesteria! Eli jousten ystävät; suosittelen!

Myspacelta löytyy neljä biisiä. Ehkä ekana suosittelen New Day -biisiä. Alussa tosi pitkä orkesteri-intro, jonka jälkeen muuttuu Björk-tyyppiseksi electronicaksi ja sitten lopussa oikeastaan danceksi. Huikea. Ei ole pakko tykätä, mutta tässä linkki:

http://www.myspace.com/katehavnevik

Ite tykkään! :mrgreen:
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Loka 27, 2007 17:46

Kuulostaa joo vähän Imogen:lta joissain kohtaa ja Björk tulee myös mieleen välillä. New Day muistutti jossain määrin myös vähän Goldfrapp:a vaikka GF onkin jotenkin vahvempaa. Mut mut.. pitäis kuunnella lisää tuon Katen biisejä kun noiden perusteella en ehkä levyä lähtisin ostamaan.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » La Loka 27, 2007 18:45

Mä oon kuunnellu New Dayn lisäksi Unlike me:n, missä on mielestäni tosi huippu jousisovitus biisin loppupuolella.. en oo ikinä kuullu mitään vastaavaa. Se on jotenkin kieroutuneen ja pelottavan kuuloinen, heh!

Gracessa on tosi nätti kertosäe, vaikka periaatteessa aika simppeli onkin. Tuosta biisistä tulee mieleen vähän ehkä Fiona Applekin. Hmm..
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Su Marras 04, 2007 1:11

Aika.. vaisu alku. Noista Kateista tulikin mieleen tuo Kate Nash.. :D Ihan hyvä, mut vähän massamusaa, mutta tosi hauska aksentti ja ainakin toi Foundations on hyvä, Birdkin ehkä. :)
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

Re: Kate Havnevik

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Su Elo 24, 2008 19:43

Kuuntelin youtubessa nyt sitten lähes kaikki biisit tuolta Katen ekalta Melankton levyltä ja ihastuin sen verran että tilasin cdon:lta sen.. Hintaa vaivaiset 7.90E !! :nouvei: Katen biisit tosiaan kuulostavat edelleen mun mielestä Björkiltä.. miinus se jokseenkin ärsyttävä aksentti. Myös Imogen tulee ajoittain esille joissain biiseissä. Eniten tykkään siitä kuinka lähes kaikissa biiseissä on käytetty jousisoittimia ja oikein isomman luokan orkesteria.. tai siltä se kuulostaa.Nyt pitää jostain metsästää vielä sitten noita non-album biisejä.. niitä on aika monta.
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Elo 25, 2008 16:57

Ai se löytyy noin halvalla sieltä! Täytyypä hankkia. Oon kuullut vain 4 biisiä mutta pidän niistä kaikista.
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Su Syys 21, 2008 0:16

Tilasin levyn ja nyt oon viikon verran kuunnellu. Onpa muuten hyvä levy. Lämmin olo tulee.

Alkutunnelma oli, että jaa, kiva saundi mutta kaikki biisit samanlaisia... mutta sitten kuitenkin niissä oli sen verran koukkua niissä biiseissä että kuuntelin uudestaan ja uudestaan. Nyt oon oikeastaan jo fani. :) Mun suosikit levyltä on Some Day ja Nowhere Warm... Jännä puoli tässä levyssä on, että vastoin ennakko-odotuksia Katen omat biisit onkin mun mielestä parempia ku Guyn ym kanssa tehdyt!!!

Vielä täytyy sanoa, että kansikuva on harhaanjohtava. Oikeasti Kate on tosi symppiksen oloinen tyttö! :)
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Paluu Muut artistit