Harry Potter anyone??

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Harry Potter anyone??

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Elo 09, 2007 16:58

Sori.. mut ihan pakko aloittaa oma nurkkaus Harry Potter:lle..hehe.. Kuinka moni lukee..ON lukenut jo viimeisimmän kirjan? Itse olen Harryn seikkailuja seurannut alusta asti. Dragon sitä mulle suositteli silloin alkuun ja olin ensin vähän et no joo.. lastenkirja. Mut.. huomasin että kirjat on hyvin kirjoitettu ja vain kaksi ekaa on mun mielestä enemmän lasten kirjoja ja sen jälkeen homma alkaa mennä aika synkäksi. Ja tuo viimeisin oli sitten jo aika kovaa menoa.. mut.. EN kerro juonipaljastuksia..hehe.. Ja sori tämä aihe.. hehe.. itse olen vaan kai sitten Potter fani ;)

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » To Elo 09, 2007 17:20

Potterit on aivan mahtavia, ja viimeisiä kirjoja tuskin voi aivan lastenkirjallisuudeksi sanoa. Ja aikuiskansista päätellen meitä kypsempiäkin lukijoita riittää! Onhan Pottereissa kyse ikuisesta hyvän ja pahan välisestä taistelusta, joka kiehtoo aina.

Aluksi ajattelin, etten varmasti lue Pottereita ainakaan niin kauan kuin ne ovat suosittuja, vasta sitten kun saa jonottamatta kirjastosta ;). Mutta sitten olin kesätöissä kirjaston lastenosastolla, joten saatoin hyvin napsia kirjat hyllystä heti kun ne saapuivat :mrgreen:.

Itse olen lukenut Pottereita kolmella kielellä, viime syksyn ruotsin kurssia varten tuli ensimmäiset viisi osaa luettua ja hyvinhän se sujui :). Pitäisi varmaan seuraavaksi yrittää saksaksi, sen taito kun on kerennyt jo viisi vuotta ruostua.

Uusimman osan jopa ennakkotilasin ja olin ensimmäisenä kaupan ovella sitä hakemassa (Bookplussasta sai silloin helmikuussa tilattua halvimmalla, eikä harmittanut vaikka Suomalaisesta olisi julkaisupäivänä saanut vielä halvemmalla, sain nimittäin Potter-kumppanin kaupan päälle). Ahmin kirjan kahdessa päivässä ja sunnuntai-iltana oli sitten omituisen tyhjä olo. Toisaalta kirja oli aivan upea, ja toisaalta pieni pettymys; koin sen ennalta-arvattavana, mitä muiden Pottereiden kohdalla ei ollut tapahtunut.

Ja voi täällä spoilatakin kunhan käyttää spoileritagia ja varoittaa etukäteen, että kyseessä on juonipaljastus, ettei kenellekään tule paha mieli.

Tämä on vain demonstraatio, miten spoileritagi toimii. Viesti kirjoitetaan [ spoiler ] ja [ /spoiler ] väliin (ilman välilyötejä). Löytyy myös viestin kirjoitustilan oikeasta yläkulmasta URL:in vierestä.
Maalaa alue hiirellä, niin teksti tulee näkyviin:

Spoiler:
Potterit rulettaa!
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Elo 09, 2007 17:29

Hih.. en nyt vaan halunnut tänne kirjoittaa mitään juonipaljastuksia vaikka tuommoisen SPOILER varoituksen voisikin laittaa :) Olihan tuo viimeisin kirja ehkä jollain tapaa ennalta arvattavissa ja sitten taas toisaalta siinä oli niin paljon semmoisia "siis mitä häh??" kohtia ;) Tuli kiroiltua moneen kertaa sitä lukiessa.. :heheh:

Olen lukenut aika paljon muutakin fantasiaa. Vähän semmoista aikuisempaa. Tykkään kovasti :)

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » To Elo 09, 2007 21:39

Potter-faniksi ilmoittaudun minäkin, vaikka Tanya sen tossa kyllä jo omassa tekstissään kertoikin... :mad14: :mrgreen:

Mun mielestä kirjojen maailma on luotu todella hyvin. Huumoria ja draamaa yhdistetty sopivasti. Tosin jos vertaa ihan ekaa kirjaa vaikka tähän vikaan, tyylikin on aika lailla muuttunut. Synkemmäksi lähinnä, ja sinänsä tätä viimeistä ainakaan ei voisi kovin pienille suositella... hmm?

Itse pidin tossa viimeisessä erityisesti noin puolen välin jälkeen tulevista kohtauksista. Asioita selviteltiin hyvin, ja Rowlingin logiikka ja yhdenmukaisuus piti melko hyvin loppuun asti..

Vaikka velhojen ja noitien maailma on mun mielestä erittäin hyvin luotu, paria asiaa mä en oikein ole pystynyt sulattamaan tai ymmärtämään... ensinnäkin, se kolmannen kirjan aikakone-hommeli meni vähän yli... vaarallista tuoda tuollaista sisältöä juoneen, koska periaatteessa sehän sitten mahdollistaisi jo IHAN kaiken. Toiseksi, jos maalaukset pystyvät kommunikoimaan tuohon tyyliin kuin Pottereissa, eihän henkilö oikeastaan kuole ikinä, kun sen ajatukset ja "sielu" siirtyy siihen tauluun? Tätä juttua ei mielestäni ikinä selvitetty, vai muistanko nyt väärin...?

Ei ole tarkoitus kuulostaa nipolta tässä, mutta mietin vaan, ovatko muut huomanneet näitä "epäloogisuuksia" ja mitä mieltä olette? :) Joka tapauksessa, pidin kirjoista paljon ja tyhjä olo jäi, kun viimeisen sai luettua! Nyt luen toista kertaa Philosopher's Stonea. Ai niin, suomeksi en ole niitä ollenkaan lukenut, kun ne käännökset tuntuu niin lapsellisilta! Mutta se on vaan mun mielipide.

Spoiler:
Mun mielestä sen viimesen kirjan viimenen luku oli ihan turha. 19 vuotta eteenpäin yhtäkkiä oli vähän liikaa... mutta toisaalta tolleen kirjailija varmistaa, ettei tuota tarinaa tosiaan päästä jatkamaan juurikaan.

D
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » La Joulu 29, 2007 19:24

Mulle ei kyllä toimi yhtään nuo spoileri-varoitukset, kauheasti teki mieli kurkata, mutta hillitsimpäs itseni :P
Tosiaankin kaikki Potterit viimeistä lukuunottamatta on tullut luettua, en viitsinyt sitä englanniksi vielä lukea kun muutkin on luettu ihan omalla kielellä joten odottelen tässä hieman vielä. Eipähän noita Pottereita voi miksikään kirjallisuuden merkkiteoksiksi lukea, mutta kovin viihdyttäviä ja mukaansatempaavia mokomat ovat. Filmatisoinnitkin on saatu toimimaan yllättävän hyvin.
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Joulu 29, 2007 20:10

Aah.. Harry Potter :) Harmi ettei kirjoja tule enää :parku: No.. ainakin on vielä odotettavissa ne 2 viimeistä leffaa.. milloin lie tulee seuraava?? Eikös se ole sitten se Half Blood Prince? Hmm.. olen mennyt noissa nimissä jo sekaisin. Ainakin tämä uusin oli hyvin tehty ja onhan se ymmärrettävää ettei elokuvaan voi ihan kaikkea laittaa vaan on sittten pakko poistaa joitain kohtauksia. Noi vaan muuttuu koko aika surullisemmaksi ja odotankin sitä seuraavaa leffaa pienoisella kauhulla.. vollotan kuitenkin sitten leffateatterissa :rotfl:

Tanya

Ps.. seuraava Potter leffa tulee teattereihin ensi vuoden marraskuussa eli Suomeen varmaan sitten aika sopivasti Joulukuuksi. Plääh.. pitäis jaksaa odottaa vuosi :nouvei:
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » La Joulu 29, 2007 20:19

Muistaakseni tuo Half Blood Prince tulee ensi-iltaan ensi marraskuussa, mutta Youtubesta löytyy jo "sneak peek" -videoita siitä, mitä kutososassa tapahtuu. Ainakin:

http://youtube.com/watch?v=skTs8ErDbKk

http://youtube.com/watch?v=9Ezp-p1r7fM

Tosiaan omituista ajatella, ettei Pottereita enää tule... Toivottavasti Rowling saa aikaiseksi sen lupailemansa kirjan, jossa on lisätietoa ja muuta sarjan ulkopuolelle jäänyttä materiaalia.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

Re: Harry Potter anyone??

ViestiKirjoittaja blue_dress » La Maalis 29, 2008 23:56

Itse kävin nopsasti ostamassa viimeisen Potterin ilmestymispäivänään englanniksi ja luin sen kahdessa päivässä. Puoliakaan kirjasta en varmaankaan ymmärtänyt, kun luin sen niin nopeasti, mutta pakkohan se oli saada loppuun ennen kuin sain tietää tapahtumat muualta. En tiedä haluaisinko edes lukea Rowlingin tuotantoa Pottereista tämän jälkeen. Rowling kirjoitti viimeisen luvun viimeiseksi luvuksi - ja se se on. Viimeinen luku. Ja hyvä sellainen. Kaikki hyvä loppuu aikanaan.
submission
Is my mission for a
Strong Black Vine
blue_dress
New B
New B

Re: Harry Potter anyone??

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » Ke Touko 07, 2008 13:04

:shock: No nyt se sitten on luettu, viimeinen potter siis. Piti säästää kesälomalle, mutten malttanut.
Mulla on semmoinen tapa että kesälomalle säästetään/kerätään kasa kirjoja ja sitten auringossa niitä lueskellaan.
Olin kyllä ihan tyytyväinen tuohon loppuun. Hyvä sarja, onneksi Rowling malttoi lopettaa sen "ajoissa". Aamen ja R.I.P.
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

Paluu Kirjat ja kirjoittaminen