Ai, mulle olikin yllätys, että ulkomaalaisilla foorumeilla ei enää ADP:sta tykätä. Silloin, kun olen siellä kirjoitellut (lähinnä Afterglowssa, joka on muutenkin paljon positiivisempi paikka kuin esim. @forumz), siellä tunnuttiin pitävän ADP:ta yhtenä Torin parhaista.. @forumzin ikävään ilmapiiriin en koskaan päässyt sisään.
Mä taidan edustaa siinä vähemmistöä, että mä pidän pitkistä levyistä! Mitä pidempi, sen parempi, voisi oikeastaan sanoa. En tiedä, milloin menisi yli? ehkä kaksi tuntia voisi olla raja...

Mutta tuo, että levyillä on "yleensä" 10-12 biisiä selittyi myös Piece by piece -kirjassa. Oliko se niin, että tämä on määrä, jonka tuottajat ovat valmiit tuottamaan, tai jotain..
Sinkut ja B-puolet ovat ihania!!! Musiikkibisnes kärsii melkoisesti mielestäni, jos sinkkuja ei enää julkaista, ja b-puoletkin tulisivat vain ladattavina versioina. Enpä usko, että keräilijät ovat valmiit luopumaan ihan konkreettisesta materiaalista. Siinä mielessä Torin kannattaisi todella julkaista vielä sinkkuja, vaikkakin pieniä määriä, juuri faneille! Tuskin radioasemat niitä nykyään kaipailevatkaan.
Monet omakustanteiset artistit julkaisevat kaikenlaisia EP:itä ja sinkkujakin melko tiuhaan tahtiin, viimeisimpänä olen tutustunut esim. Hannah Furyyn ja Emilie Autumniin. Tämä on varmaan alan tulevaisuutta. Nimeä luodaan netissä, ja sitten tehdään ainakin tietty painos ihan konkreettistakin materiaalia.
Luultavasti Torikin tälle linjalle lähtee nyt, kun on riippumaton.