Parhaat elokuvat

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

ViestiKirjoittaja Lilith » La Elo 18, 2007 20:40

Dragon kirjoitti:No, 17-vuotiaana mun suosikkileffa oli Kuolleiden runoilijoiden seura.

Kuinka saatoin unohtaa tämän leffan! Katsottiin se koulussa kuudennella luokalla. Opettaja nähtävästi piti leffoista kun niitä taidettiin katsoa joka toinen viikko. Muita hyviä leffoja mitä katsottiin silloin oli Tyttöni mun ja Amadeus.

En kerkeä hirveästi elokuvia nykyään katsomaan, yleensä yritän katsoa yhden viikossa, tosin nekin tulevat yleensä jo puhkikulutetuilta videoilta. Pitäisi käydä kirjastossa useammin lainailemassa :).

Leffateatterissa taas tulee käytyä katsomassa melkein pelkästään Hollywood-blockbustereita, joitten älyllinen taso sitten taas on mitä on...
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Elo 18, 2007 20:46

kauhuleffoja on muuten tullut vuokrailtua viime aikoina. Hostel oli jotain niin järkyttävää, että se jäi vaivaamaan mua pitkäksi aikaa. Uargh! Siis onnistunut leffa. :shock:

Sitten sen (mikälie) Night Shamalyan(?) on tehnyt mielestäni onnistuneita ja yllättäviä loppuratkaisuja leffoihin. Ainakin The Village onnistui yllättämään täysin. Ja eikös The Otherskin ollut sen ohjaajan? Siinä muuten hyvä leffa!!!!

D
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja June » La Elo 18, 2007 21:03

The Village tuntuu olevan niitä leffoja, jotka jakavat mielipiteet aika tehokkaasti. Tiedän monta, joilla se kuuluu suurimpiin suosikkielokuviin ja vähintään yhtä monta, jotka pettyivät pahemman kerran. Itse kuulun enemmänkin tuohon jälkimmäiseen kategoriaan; se on tosi kaunis visuaalisesti, mutta siihen se sitten jääkin. Kuudes Aisti on oikeastaan ainoa Shyamalanin leffa, josta tykkään. En tiedä, Shyamalanissa on kyllä potentiaalia - varsinkin just visuaalisessa mielessä - mutta jotakin sen leffoista aina tuntuu vähän jäävän puuttumaan...

The Others taitaa muuten olla Alejandro Amenabarin... josta tulikin mieleen Abre los ojos (eli se, josta Vanilla Sky on amerikkalaistettu versio). Siitäkin leffasta tykkään kovasti, kuten myös Vanilla Skysta - vaikka siinä onkin Tom "skientologisekopää" Cruise. :-P
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Elo 18, 2007 21:43

June kirjoitti:
The Others taitaa muuten olla Alejandro Amenabarin... josta tulikin mieleen Abre los ojos (eli se, josta Vanilla Sky on amerikkalaistettu versio). Siitäkin leffasta tykkään kovasti, kuten myös Vanilla Skysta - vaikka siinä onkin Tom "skientologisekopää" Cruise. :-P

Ai niinpäs se olikin! :) Vanilla Skyn oon nähny jotenkin osittain, eli jäi vähän hämäräksi.

D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Riikka » Su Elo 19, 2007 14:18

Pakko jakaa oma mielipiteeni tuosta The Villagesta johon petyin täysin. Vuokrasin sen joskus aikoja sitten kivan kannen perusteella ja nojoo oikeastaan elokuvan lopuksi vaan nauroin sille. Kuuluu lokeroon "yksi huonoimmista elokuvista, joita olen nähnyt". Mikäs siinä jos joku toinen sattuu pitämään.

The Othersin näin jos televisiosta ja pitäisi se vuokrata/ostaa tässä piakkoin koska olen melkein jo unohtanut millainen se oli. Muistan vain, että pidin siitä paljon. Ainakin kiva idea leffalla. Hitto kun en meinaa muistaa paljoakaan. Jos sen Anttilassa olisi tarjouksessa tms.

Vielä Kuolleiden runoilijoiden seura. Äitini osti sen tässä keväällä ja elokuva on lojunut tuolla hyllyssä jonkin aikaa eli yhtenä päivänä sitten päätin katsoa sen, kun niin monet ovat kehuneet.
Tulos: En viitsinyt katsoa edes loppuun asti, koska jo ennakkoluulot olivat surkeat; Robin Williams on yksi näyttelijöistä joista en vain koskaan ole oppinut pitämään. Jätin siis elokuvan kesken alle puolessa välissä.
Mutta mitä mieltä olette, paraneeko se loppua myöten vai onko minussa jokin vikana kun tuo ei vain iskenyt heti ensimmäisestä kohtauksesta? :D
I wanna smash the faces of those beautiful boys
Riikka
New B
New B

winterin lemppareita

ViestiKirjoittaja winter » Su Elo 19, 2007 14:53

labyrinth
taru sormusten herrasta -trilogia
da vinci koodi
harry potterit
kolme väriä: sininen
aina lähelläsi (michelle pfeiffer & robert redford)
tuulen viemää

siinä nyt muutama mitä tuli mieleen..
sometimes i think
i think i understand
the fear in the boy
the fire in the man
winter
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » Su Elo 19, 2007 15:17

On aika vaikea arvioida Kuolleiden runoilijoiden seuraa nykyään. Aika on jättänyt siihen oman jälkensä, kuin myös minuun... :) Mutta silloin 17-vuotiaana tuon näyttelijäksi haluavan pojan kohtalo (en muista roolinimeä!) kosketti mua erittäin erittäin syvältä!

Dragon
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja lorien » Ti Elo 21, 2007 11:41

Mun kohdalla kans kirkkaimman sijan vie selkeästi Taru Sormusten Herrasta -trilogia. Sitä voittanutta ei ole. Muita hyviä:

Rakkautta vain
Liikkuva Linna ja Henkien kätkemä
Moulin Rouge
Bridget Jones 1 & 2
Amélie
Matrix
The Others
David Galen elämä
Järki ja tunteet
21 grammaa
Tahraton mieli
The Prestige

Lisäksi kärsin erittäin voimakkaasta Johnny Depp -riippuvuudesta...

ja vaikka mitä muita, noi tuli vaan äkkiä mieleen.

Siitä The Villagesta vielä. Tykkäsin kans ekan kerran nähdessäni ihan sikana, se loppukäänne oli niin veikeä (ylipäätään kaikki leffat, joita joutuu katsomisen jälkeen pähkäileen ikuisuuden, on huippuja). Toinen katsomiskerta oli vielä hyvä, kun katsoi tietäen mikä se juttu oli. Mut sen enempiä katselukertoja leffa ei mielestäni kestä, sit se rupee vaikuttaan vaan hölmöltä. Saman ohjaajan Kuudes aisti on kyllä parempi.
I've never been an extrovert, but i'm still breathing
lorien
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Elo 21, 2007 12:08

Itse olin hirvittävän pettynyt koko Lord of the Rings -trilogiaan :(. En ollut lukenut kirjaa, kun näin ensimmäisen osan. Muita osia en sitten leffateatterissa viitsinyt käydä katsomassakaan, näin ne vasta pari vuotta myöhemmin kun olin jo lukenut kirjan. Olin odottanut jotain upeaa, kun kaikki olivat hehkuttaneet sitä. Sitten huomasin istuvani teatterissa ja ajattelevani että onpas hienot tietokoneanimaatiot. Itse kirjakin oli niin tylsä, vaikka äiti väitti että viidenkymmenen sivun jälkeen ei kirjaa voi laskea käsistään. Itse olin tylsistynyt koko kirjan ajan. Minussa on varmaan jotain vikaa :kohautus:.

Pahinta oli, kun kolmannessa elokuvassa se hobitti ottaa sen pallon (palantir?) yöllä. Räjähdin nauramaan nähdessäni sen ensimmäisen kerran, niin huono se oli. Toisaalta samassa leffassa on myös koko sarjan paras kohtaus, se, jossa onko se nyt samainen hobitti joka laulaa taistelukohtauksen aikana.

Aion kyllä joskus yrittää uudestaan Tolkienin kirjoja, jos niihin pääsisi paremmin sisään nyt kun liian suuret ennakko-odotukset ovat karisseet. Ei ole ensimmäinen kerta kun en pidä jostain, mitä kehutaan maasta taivaaseen. Matrix yllätti juuri sen takia, etten odottanut siltä mitään erikoista, ja sitten siinä ei ollutkaan ainoastaan huimia taistelukohtauksia, vaan myös filosofista pohdintaa. Loput Matrix-trilogiasta tosin keskittyvät liikaa ylipitkiin hakkaus- ja potkimiskohtauksiin :(.

Lilith (joka yrittää epätoivoisesti välttää töiden tekemistä :mrgreen:)
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja June » Ti Elo 21, 2007 13:20

Mulle taas kävi noiden LotR-leffojen kanssa juuri päinvastoin. Fanitan kirjoja paljon, ja odotin sen takia elokuvia vähän pelonsekaisin tuntein, mutta yllätyin iloisesti. Tosin kaikissa niistä (varsinkin ensimmäisessä) on vähän sellainen kiirehtimisen tuntu, mikä on tietysti väistämätöntä, kun tiiliskivikirja täytyy saada sullottua kolmeen tuntiin. Totta kyllä, että jotkut kohtaukset ja erikoisefektit ovat kornin rajamailla (Sarumanin ja Gandalfin kamppailu tornissa, anyone?), mutta kokonaisuus - ja ennen kaikkea tolkienmainen tunnelma - pysyy minusta kuitenkin reilusti plussan puolella.

(Täällä myös yksi työnteon välttelijä :D)
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Perla » Ti Elo 21, 2007 13:56

Minulla oli vähän sama juttu...

Luin kirjan joskus 13-kesäisenä, ja silloin se tärähti lujaa. Joku vuosi sitten luin sen uudestaan ja kyllähän se vieläkin tempaisi mukaansa, mutta enemmän oli sellainen fiilis, että hauska tavata vanha tuttu... sen verran tuo ensimmäinen lukukokemus kuitenkin kannattelee.

Pelkäsin myös, että voi ei, elokuvaversio, ei voi millään onnistua! Mutta tunnelma on kuvissa minusta kohdallaan, kuvasto Tolkienille uskollista, ja iso työhän siinä on muutenkin tehty. Eka osa on suosikkini, se pysyy vielä jotenkin kasassa. Mutta välillä tulee niitä kohtia, joissa ihan oikeasti punastuu tekijöiden puolesta... Kateltiin kakkososaa kerran kavereiden kanssa, ja koko porukka repesi siinä missä se valkoinen hevonen laukkailee pitkin niittyjä imelän musiikin soidessa ja löytää taas Gandalfin...
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja sanna. » To Loka 11, 2007 17:43

eli olen myös todellinen leffafrikki. On todella vaikea lähteä sanomaan parhaita elokuvia, kun niitä on niin paljon, mutta tässä muutamia. Eli Babel, Elizabeth, Titanic, The Beautiful Mind, Gladiator, Eternal Sunshine of the spotless mind, Sound Of Music, Chicago, Amadeus, THS-trilogia.... ja paras näyttelijä koskaan on todellakin CATE BLANCHETT! hän on niin mahtava.
Viimeksi muokannut sanna. päivämäärä La Joulu 08, 2007 21:51, muokattu yhteensä 1 kerran
aina ja ikuisesti.
sanna.
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » To Loka 11, 2007 20:53

sanna. kirjoitti:eli olen myös todellinen leffafrikki. On todella vaikea lähteä sanomaan parhaita elokuvia, kun niitä on niin paljon, mutta tässä muutamia. Eli Babel, Elizabeth, Titanic, The Beautiful Mind, Gladiator, Eternal Sunshine of the spotless mind, Chicago.... ja paras näyttelijä koskaan on todellakin CATE BLANCHETT! hän on niin mahtava.

Elizabeth oli myös hyvä elokuva. Katsottiin se joskus luennolla. Eikö siihen ole tulossa myös jatko-osa?

The Beautiful Mindista olen katsonut vain osan, mutta se vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Gladiatorkin oli ihan mielenkiintoinen. Titanicia lukuunottamatta en ole muita nähnytkään. Pitänee joskus katsoa nuo :).
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja sanna. » To Loka 11, 2007 22:00

Joo elikkäs Elizabethiin tulossa jatko-osa (tai ei ole niinkään jatko-osa) Elizabeth: The Golden Age. USA:ssa ensi-illassa oli tällä viikolla. Pääosassa Cate Blanchett, kuten myös "ensimmäisessä".
aina ja ikuisesti.
sanna.
New B
New B

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » Su Joulu 30, 2007 20:28

Eikö kukaan ole nähnyt Unelmien Sielunmessua? Tai sitten ei vain koe sitä yhtä sykäyttävänä kuin minä, ikuna ei ole itkettänyt yhtä paljon kuin loppukohtauksessa...

Muita elokuvia jotka minulle toimii:

Piano
Schindlerin Lista
Pelkoa ja Inhoa Las Vegasissa
Brokeback Mountain
Pulp Fiction ( ja muutkin Tarantinot)
Dancer In The Dark (Breaking The Waves pitäis kyllä tsekata...)
TSH-trilogia

Lisäksi pidän kauhusta, mutta harvoin tulee oikeasti hyviä pätkiä vastaan, saa suositella!
Lisäksi aina joulun alla pitää katsoa Painajainen ennen joulua, kuten myös Lumiukko aattona :)
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

EdellinenSeuraava

Paluu TV ja elokuvat