Tutustuin The Gatheringiin joskus vuosituhannen vaihteessa, ja nimenomaan Anneken ääni oli se juttu, mihin heti ihastuin, vaikka toki musiikki muutenkin miellytti. Ellen ihan väärin muista, niin ensimmäinen kuulemani biisi ja samalla ensimmäinen kolahdus oli ihana In Motion #1. Mandylion olikin sitten ensimmäinen levy jonka hankin, mutta TG on yksi niistä bändeistä, joiden tuotanto on niin tasavahvaa, että en osaa nostaa yhtään levyä muiden yläpuolelle. Suosikkibiisejäkin on hirveä määrä, mutta mainitaan nyt esim. You Learn About It, Shrink, Saturnine, Sand And Mercury, Monsters, Confusion, Travel, Bad Movie Scene, Amity, Kevin's Telescope... ja nyt lopetan tai luettelen kohta kaikki biisit.
Agua de Annique ei ole vielä ihan samalle tasolle yltänyt, mutta tykkään kyllä kovasti debyyttilevystä - ja varmasti jatkossa vain paranee. Muutama AdA:n biisi löytyy MySpacesta. Itse pidän varsinkin Day After Yesterdaysta (kamalasta lentoemäntävideosta huolimatta

) saapuu Oulun Qstockiin keikalle? Itse olen sinne varmaan lauantaiksi suuntaamassa ja lupaan ainakin näin alustavasti käydä Annekea katsomassa niin ehkä sun ei tarvitse sitten yksin puhella
Mutta käy tosiaan ihmeessä katsastamassa keikka - Anneken ääni onkin parhaimmillaan nimenomaan just keikoilla. Levylläkin toki hieno, mutta livenä pääsee ihan uusiin ulottuvuuksiin.