Pj Harvey : White Chalk

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Pj Harvey : White Chalk

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Syys 18, 2007 21:25

Aloitan kyllä nyt taas uuden ketjun koska pitkästä aikaa on tulossa Pj:ltä semmoista musiikkia mistä itsekin tykkään. Yleensä Pj tekee liian rajua musiikkia mun makuuni mutta nyt kuuntelin tuolta uudelta levyltä kaikista biiseistä semmoiset 30 sekunnin clipit ja on aivan erilaista Pj:tä :) Piano on mukana todella paljon ja vaikka ensin luulin että kyseessä on pelkkä piano + Pj niin löytyy levyltä muitakin soittimia.. onneksi :) Mutta.. ah niin rauhallista musiikkia..heh

Kuinka moni aikoo kyseisen levyn ostaa? Itse olen rehellisesti sanoen yrittänyt tuota levyä netistä jo metsästää ja mitä olen lukenut se on jo nettiin vuotanut. Haluan silti kuitenkin ensin sen kuunnella ennen kun ostan koko levyn.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Joria » Ke Syys 19, 2007 10:10

Mulla itselläni kaikki PJn levyt ja olen dikkaillut PJtä melkein niin kauan kuin on ollut viihdemaailmassa mukana joten eiköhän tuo uusinkin tule hankittua. Itse kyllä olen tykännyt PJn angstisesta tyylistä. Se on ollut mukava laittaa soimaan niin että ikkunat helisee kun oikein :evil: :ttaa
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ke Syys 19, 2007 20:13

Samoin mä tykkään myös PJ:n aggressiivisesta puolesta. Esim. Stories from the city, stories from the sea on oikein hyvä levy! "This world is crazy, give me the gun..." :P Mutta sitten tykkään niistä rauhallisemmista kuitenkin ehkä vielä enemmän. Ehkä suosikki on The River. Toisaalta nuo "rauhallisemmatkin" on niin täynnä voimakasta tunnelatausta, ettei niitäkään ihan suoraan rauhalliseksi voi sanoa...

Oletteko kuulleet PJ:n esittämän, mutta ei vissiin kuitenkaan itse säveltämän, "Who will love me now":n? Se on niin kaunis ja surullinen, että suorastaan pelottaa...
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ke Syys 19, 2007 20:19

Dragon kirjoitti:Oletteko kuulleet PJ:n esittämän, mutta ei vissiin kuitenkaan itse säveltämän, "Who will love me now":n? Se on niin kaunis ja surullinen, että suorastaan pelottaa...

Aah.. tuo on yksi mun lempparibiiseistä koko maailmassa. Tuo kai tehtiin jotain elokuvaa varten koska muistan kuulleeni sen jonkun leffan lopputekstien aikana.. en nyt vaan millään muista että mikä leffa se oli tai kuka siinä näytteli.. :doh:

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » Ke Syys 19, 2007 20:41

SisterClitorides kirjoitti:Aah.. tuo on yksi mun lempparibiiseistä koko maailmassa. Tuo kai tehtiin jotain elokuvaa varten koska muistan kuulleeni sen jonkun leffan lopputekstien aikana.. en nyt vaan millään muista että mikä leffa se oli tai kuka siinä näytteli.. :doh:

Ihana kappale tosiaankin. Biisi soi elokuvan "The Passion of Darkly Noon" (1995) lopputekstien aikaan. Olen muistaakseni nähnyt elokuvan. Se ei ole kovinkaan erikoinen, mutta Pollyn biisi jää kieltämättä soimaan päässä.

Minä tykkään kaikista PJ Harveyn levyistä, ja tällä kertaa kyseessä on artisti, josta sekä mieheni että minä molemmat pidämme (yleensä meidän musiikkimakumme eroaa, mikä ei välttämättä ole huono asia).
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja katja » Pe Syys 28, 2007 23:40

Polly Jean on nero! Uuden levyn eka sinkku (tai se noin minuutin pätkä minkä kuulin) ei tosin sytyttänyt liekkeihin mutta tämä on pakko ostaa. Kaikki aikaisemmat levyt, osa sinkuista, sivuprojektit, dvd ym löytyy hyllystä. Toivottavasti Polly eksyy joskus esiintymään Suomeen.. on nimittäin hieno livenä! Valitettavasti vain tekee nykyään keikkoja tosi harvoin.... :kohautus:
katja
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Syys 29, 2007 0:10

Mä en ole edes vielä kuullut mitään PJ:n uudelta, mutta luultavasti sen ostan, koska aiemmatkin mulla on (melkein kaikki).

Muuten, Katja, oletko jo käynyt esittäytymässä? (wink wink ;) )

Dragon (Ice)
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Joria » Ma Loka 01, 2007 10:16

:oops: mun pitää tunnustaa että latasin tämän levyn eräältä saitilta vaikka kuinka sanoin että en hyväksy sellaista. Toisinaan en kyllä hyväksykään. No, pitänee sanoa että en ole vielä ollenkaan lämmennyt levyyn. Biisit ovat kertakaikkiaan tylsän kuuloisia. Pienoinen pettymys oli. Mutta ehkä se kypsyy. Ehkä.
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Loka 01, 2007 16:22

Mäkin haluan ensin imuttaa sen levyn jostain netistä ;) .. mistäköhän sen löytäisi.. hmm.. ei ole tullut vielä vastaan. Turvallisempaa ensin se kuunnella ja sitten vasta miettiä ostaako. Muutenkin kun en Pj:n musaa niin hirveesti sillai diggaile..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 01, 2007 16:47

Täällä ainakin pystyy ihan virallisesti kuuntelemaan viittä uutta biisiä. Ei tosiaan kokonaisuudessaan.

http://www.pjharvey.net/player/

Vaikuttaa levyltä, jota tosiaan pitää kuunnella muutama kerta, ennen kuin vois kuvitellakaan pääsevänsä sisään.

Tuo PJ:n viimeisin, Uh Huh Her oli aika rankastikin rokkaava ja tämä taas ihan eri linjaa! :) Aika korkealta kuuluu PJ laulavan. Hmm. Tosi vaikea sanoa yhtään mitään. Huomennahan tämän levyn pitäisi ilmestyä.

D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Swirl » Ma Loka 01, 2007 17:11

Dragon kirjoitti:Huomennahan tämän levyn pitäisi ilmestyä.

USA:ssa huomenna, mutta Euroopassa - myös Suomessa - julkaistiin jo viime viikolla. Melkoisen ahdistava levy PJ:lle aivan uudella tavalla. Varsinkin huima lopetus yllättää, kun lähes koko levy on kuitenkin tunnelmaltaan tosi rauhallinen. Pianonsoitto ei tietenkään ole mitään Torin taitoihin verrattavaa, vaan kuulostaa lähinnä kokeilulta, mitä se onkin :)
Swirl
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Loka 01, 2007 17:26

Heh.. toi levy kuulostaa ihan kun se olis kotidemo äänitys.. :) Erittäin yksinkertaista mutta myös täynnä merkitystä.. miten sen sanoisi. Voimakas mutta yksinkertainen. Pj:n pianonsoitto tosiaan on semmoista harjoittelua, kokeilua :) Ei todellakaan Torin veroista..heh.. Mutta, nuo kuulostavat kyllä sen verran hyviltä että kai se pitää sitten tilata tuo play.com:sta tässä joku päivä :)

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Loka 09, 2007 17:02

Sain tänään tuon Pj:n uusimman levyn sitten postissa.. sanojahan mukana ei ole ollenkaan mutta ne löytyy ainakin http://www.lyricsmania.com sivulta. Itse levy on joku special edition versio todella ärsyttävissä pahvikansissa.. olisin halunnut kyllä ihan kunnon kannet :mad14: Siirsinkin sit noi kaikki biisit mp3 soittimeen.. helpompaa kuunnella..

Mutta.. onhan toi levy aika yksinkertainen.. mutta aika kaunis :) Lemppareita on kyllä muutamakin.. esim Dear Darkness.. Broken Harp on kans kaunis..

"I tried to learn your language
But fell asleep half undressed
Unrecognizable to myself"

Harmi että suurin osa biiseistä on todella lyhkäisiä.. :( Koko levy ei varmaan kestä edes tuntia.. Jos nyt joku ei pidä ylipitkistä levyistä niin ei tämmöiset todella lyhyetkään ole mitään kivoja..

Tuo The Piano on ovela.. ja voisin luulla että se kertoo pianosta joka on hajotettu täysin?? Vai kertooko toi sitten jonkun naisen kuolemasta..

"Hit her with a hammer
Teeth smashed in
Red tongue twitching
Look inside her skeleton

My fingers sting
Where I feel your fingers have been
Ghostly fingers
Moving my limbs"

Before Departure on todella kaunis.. The Mountain on myös kaunis.. Ja toi Silence:kaan ei huono ole. Upeita sanoituksia..

"And in my thinking
Steal you away
Though you never wanted me
Anyway

Silence
Silence
Silence
Silence"

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Swirl » Ke Loka 10, 2007 10:02

SisterClitorides kirjoitti:Harmi että suurin osa biiseistä on todella lyhkäisiä.. :( Koko levy ei varmaan kestä edes tuntia.. Jos nyt joku ei pidä ylipitkistä levyistä niin ei tämmöiset todella lyhyetkään ole mitään kivoja..

Levy on tosiaan aikamoisen lyhyt, kokonaispituus alle 34 minuuttia. Taitaa olla vielä lyhyempi kuin Kate Bushin lyhyimmät albumit, joiden pituus on siinä 37 minuutin tietämillä. Itse olen kyllä sitä mieltä että toimivimmat albumikokonaisuudet harvoin kestää yli 45 minuuttia. Toki poikkeuksia löytyy.
Swirl
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Maalis 01, 2008 13:47

Uusin Pj video The Piano on kyllä todella erikoinen.. Jotenkin aika häkellyttävä.. Luulisin että itse biisi kertoo väkivallasta.. jotenkin se pakosti liittyy videostä päätellen seksuaaliseen väkivaltaan.. mut.. katsokaa itse ja kertokaa mitä mieltä olette:

http://uk.youtube.com/watch?v=wpNxP7FcywY

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

Seuraava

Paluu Muut artistit