Provinssirock 15.6.2007

Keskustelua Torin esiintymisistä

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

ViestiKirjoittaja Dragon » La Loka 13, 2007 1:30

Minäkin sain sen nyt dvd:lle, ja tosiaan, huomasin huiman eron kesällä lähetettyyn, tuon miksauksen suhteen siis! :)
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja BloodSport » La Loka 13, 2007 13:05

Noniin, sain myös katsottua ja DVR:lle nauhoitettua. Olin kyllä vähän yllättynytkin että saivat miksattua noinkin paljon selkeämmäksi äänen. Piano ja laulu kuuluivat, ja muutenkin tulos olis tasaisempi. Jopa se Pancaken koskettimilta siirtyminen oli saatu korjattua, eikä mikki enää pätkäissyt Torin ääntä.

Pakko silti, ja ehkä vielä enemmänkin tämän selkeän miksin jälkeen sanoa, että tämä ei kyllä todellakaan ollut Torin paras esitys tällä kiertueella. Varmasti paikan päällä upea, mutta kumma kyllä muun kiertueen tasoon nähden juuri tämä Suomen keikka on jotenkin kumman heikkotasoinen Torilta. Ehkä kamerat jännittivät? Ääni värisi, eikä meinannut pysyä hallinnassa, ja Tori oli omituisesti epärytminen, jota hän ei melkein ikinä ole.

Precious Things oli kyllä melko hyvä. Code Red taas meni ihan seinille, kun Tori aloitti biisin väärin, ja vielä unohti aloittaa tokan säkeistön ajoissa ;) Mitäpä pienistä. Silti näkemisen arvoinen ja sinänsä hieno keikka :) Hyvin kuvattu ja upeat valot etc.
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja Lilith » La Loka 13, 2007 13:21

Kyllä tosiaan kuulosti huomattavasti paremmalta. Ensi kuuntelulla Cruelin basso kuulosti olevan liian kovalla, mutta nyt se kuulostaa todella hyvältä, kun on muutaman kerran kuunnellut.

Itsekin huomasin tuon epärytmisyyden tai haparoinnin, joka nyt kuului huomattavasti paremmin, kun piano kuului selvemmin. Nyt aamulla kun sain homman tietokoneelle ja voin kuunnella kunnon äänenvoimakkuudella kuulokkeilta sen kuulee vielä paremmin. Luultavasti se johtui jännityksestä. No, toivottavasti samaa ongelmaa ei ole virallisilla DVD:llä :).

Tuon Code Redin toisen säkeistön alun luulin kyllä olevan ihan tarkoituksellista, joten minua se ei haitannut. Saattoi tietysti johtua myös siitä että Tori yritti koota itsensä, tai sitten unohtamisesta. Mistä sen tietää :kohautus:.

Kaikkein eniten noissa haastatteluiden lykkäämisessä konsertin keskelle haittaa se, että Professional Widow'sta jää puuttumaan alku, joten konsertti katkeaa ikävästi. Pitää varmaan korvata se vanhalla versiolla, jotta voi kuunnella koko konsertin alusta loppuun.

Ainakin konsertti oli huomattavasti paremmin kuvattu kuin WTSF :). Valot olivat kyllä todella upeat. Ja onhan se upeaa, että Torin Suomen konsertti on nyt tallennettu, jotta voi muistella millainen se oli.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Loka 13, 2007 17:32

En sillä tavalla huomannut noita epärytmisyyksiä. Mun mielestä Tori muutenkin välillä muuttelee biisien rytmityksiä ja eri kohtien aloituksia liveversioissa paljonkin. Myös venyttelee miten sattuu, sehän siitä tekeekin erilaisen ku studioversio! :) Secret Spell oli mun mielestä hyvin vedetty.

Tosi hienoa, että Torin Suomen keikka on noin hyvin nyt ikuistettu! Ei ihan joka konserttia tuolla tavalla taltioida. Ja valoshowhan oli ihan mahtava!

Cruelissa ei näköjään tullut samalla tavalla tallenteelle sitä Shock me -kohtaa miltä se kuulosti paikan päällä - mulla on puhelimen ääninauhurilla (tosi huonotasoinen) äänitetty tuo biisi ja siinä tuo samainen kohta kuulostaa tosi hurjalta! Kaikuu pitkin salia juuri nuo sanat. Ihme, ettei voinut olla tv:ssä niin? :kohautus: Sitä vähän jäin kaipailemaan. Paikan päällähän tunnelma nyt oli muutenkin ihan erilainen...

D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » La Loka 13, 2007 20:42

Itsekin kaipasin vähän tuota "shock me sane" -kohtaa, mutta ei se kesänkään versiossa tainnut sen paremmin kuulua. Harmi. Muuten kyllä kuulee nauhoituksesta, miten huomattavasti parempi se on. Nyt kehtaa jo mp3-soittimellekin laittaa :).

Code Redissä tuo epärytmisyys taitaa pahiten kuulua. Ehkä myös Teenage Hustlingissa. Soolonahan tuosta ei olisi mitään haittaa, mutta bändin kanssa se ei kuulosta hyvältä.

Nyt pitää enää vain videot transkoodata että saa konsertin DVD:lle :D.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja BloodSport » Su Loka 14, 2007 13:41

Juu huomasin myös että jostain syystä olivat jättäneet TV-miksistä nuo kaiut kokonaan pois. Sen kuulee esim juuri Cruelin kohdalla.

Kiva kyllä että on kunnolla tallennettu tuo keikka, ja visuaalisesti toivon että virallinen DVD tulee olemaan enemmän tätä tyyliä, kuin karmeasti kuvattu/editoitu WTSF. Varmasti Torin esiintyminkin on parmpaa DVDllä. Tämä kiertue on ollut huisi.
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja Lilith » Su Loka 14, 2007 17:08

Jos joltakin uupuu digiboksi, konsertti on nyt katsottavissa kuukauden ajan Yle Areenassa.

http://areena.yle.fi/toista?id=863191
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Beautiful Stranger » Ma Loka 15, 2007 17:19

Olisiko mahdollista saada joltakin teistä tuo Ylen lähettämä taltiointi kokonaan vaikka DVD:llä? Kun mä onneton en nähny sitä kokonaan.
DVD:llä siksi että se olisi mahdollisimman vähän pakattu, niin isosta televisiosta ois mukavampi katsella.
Beautiful Stranger
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 15, 2007 23:17

Beautiful Stranger! Mä laitoin sulle yksityisviestiä tosta DVD-hommasta! :mrgreen:

Dragon
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » Ke Loka 17, 2007 11:05

Hiisi, se tuli viime perjantaina? Minä en sattuneista ja tosi vakavista syistä pysynyt ohjelmaa perjantaina katsomaan / tallettamaan. Onko kenelläkään tietoa, tuleeko se uusintana? Jos ei, ja jos jollain (Dragon?) on se dvd:llä, saisinko minäkin yksityisviestin tai vaikka sähköpostia (vanha osoitteeni toimii yhä tiedoksi niille, joilla se on)? Kiitos :P
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja wednesday » To Loka 18, 2007 16:34

Hei, jos jollain tosiaan on tuo perjantaina tullut koko konsertti dvd:llä niin minäkin voisin tehdä siitä kauppoja. Meni ihan ohi, hoksattiin se ihan viimeisillä minuuteilla. Kesäkuinen on dvd:llä mutta sen verran hyvältä näyttää että haluaisin koko jutun.
wednesday
New B
New B

ViestiKirjoittaja Beautiful Stranger » To Loka 18, 2007 20:34

Kyselin tossa Yle Extran Artulta että millos siitä olisi mahdollisesti tulossa uusintaa ja vastauksessa sanottiin että uusinta tulisi perjantaina 2.11 klo 22.00!

JEI! :tapu:

http://extra.yle.fi/arttu
Tossa vielä kysymykseni otsikolla Tori Amos - Provinssi '07
Beautiful Stranger
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » To Loka 18, 2007 20:36

Hei mut toihan on hyvä että tulee uusintana! Vaikka kyllä mä olisin voinu yrittää niitä kopsujakin tehdä... ;) On vaan aika kiirettä tässä pitänyt. Ja kun tulee kerran uusintana, ehkä itsekin laitan uudelleen DVD:lle tuon, kun tosiaan mun versiossakin on mokia Big Wheelin aikana (Yritin samaan aikaan katsoa toista kanavaa ja sitten kävi niinkuin kävi... :roll:)

D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja sanna. » Pe Loka 19, 2007 17:13

Kun olin viime perjantaina estynyt katselemasta tv:tä, niin olen nyt katsellut sitten taltiointia Areenalta, ja tosiaan paljon miellyttävämpi tuo miksaus kuin kesällä! Hyvä näin! Ja hienoa, että tulee uusintana niin voi katsoa isosta tv:stä kotiteatterilla ja fiilistellä oikein kunnolla! :voitto:
aina ja ikuisesti.
sanna.
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » Pe Loka 19, 2007 18:25

Hyvä juttu että tulee uusintana. Sain sen kyllä edelliselläkin kerralla talteen, mutta kun en tajunnut laittaa ajastuksen loppuun ylimääräistä, jäi muutama sekunti Precious Thingsin lopusta pois. Nyt voi sitten olla viisaampi ja laittaa pari minuuttia ekstraa.
June
Honey B
Honey B

EdellinenSeuraava

Paluu Kiertueet ja konsertit