Met ’em in a hotel
Met ’em in a hotel
Beneath ground
tell me that he’s missing
tell me this is one for
Lollipop Gestapo
You were wild
where are you now
You were wild
where are you now
give me more
give me more
give me more
I have to learn to let you crash down
I have to learn to let you crash
Met ’em in a hotel
Met ’em in a hotel
you say he’s the biggest thing
there’ll be this year
I guess that what I’m seeking
I guess that what I’m seeking
isn’t here
Met him in a hotel
Met him in a guess world
guessed anyone but you
You were wild
where are you now
You were wild
where are you now
give me more
give me more
give me more
I have to learn to let you crash down
I have to learn to let you crash
where are the velvets
where are the velvets
where are the velvets
when you’re coming down
where are the velvets
where are the velvets
where are the velvets
when you’re coming, coming down
You were wild
where are you now
You were wild
where are you now
You were wild
King Solomon’s Mines
Exit 75
I’m still alive
I’m still alive
I’m still alive...
Plus löysin yhden intron jonka Tori on laulanut ennen Hotel:a
"in a hotel"
intro to Hotel
October 10, 1998
New Orleans, Louisiana
and I can see
coming over the hill
something that reminds me of you
and I can see
something that’s not very well
something we wished for long ago
and I can tell
that you are gone, now
and I can tell
that you’re right here
and I can tell
that you’re long gone
but I met you
and I’ll meet you
in a hotel...
Kuten kaikki From the Choirgirl Hotel levyn biisit, on tämäkin tarina jonkun sortin menetyksestä. Vaikka moni arvelee tämänkin kertovan Torin keskenmenosta niin Tori itse on kommentoinut asiaa tällä tavalla:
"I think as you're getting married, all the loves, even 10-minute loves are popping up. Hotel was really like feeling like an agent - a spy - in that he was the greatest guy at one time and they were giving me time behind enemy lines. Even though she knows they can't be lovers because it's a whole other life, she just can't let him go."
Voisin lähteä kertomaan mitä muut Tori fanit ovat Hotel:sta arvuutelleet ja tuon biisin sanoituksista mutta kirjoitan ensin oman näkemykseni ihan oman henk.kohtaisen kokemuksen muodossa
Itse ajattelen tuon myös niin ettei tämä laulun henkilö saa mielestään miestä johon on törmännyt joskus monta vuotta sitten.. En tarkoita että miestä ajattelisi koko aika vaan että aina silloin tällöin sitä jää miettimään että "mitäköhän sille kuuluu.. onkohan se kunnossa". Itse törmäsin kerran poikaan josta en olisi ikinä uskonut löytäväni mitään sen ihmeempää (guessed anyone but you).Olimme täysin erilaisia. Tuo Met him in a hotel,Met him in a guess world on siitä hauska koska tapasin tämän pojan ensin chat huoneessa. Tämä poika oli kokenut kovan nuoruuden. Hänen isänsä oli ajanut hänet 16 vuotiaana pois kodista herättäen kylmästi vaan suihkuttamalla vettä kasvoille. Tästä syystä kai elämä oli opettanut hänet kovaksi.(You were wild where are you now)Ja vaikka olimme täysin toistemme vastakohdat, silti jokin veti mua häntä kohti(give me more,give me more,give me more)ja olin aina huolissani siitä miten hän pärjää. Tajusin kuitekin lopulta ettei siitä tule mitään.. mun on pakko antaa hänen kulkea omia polkujaan ja luottaa siihen että hän pärjää(I have to learn to let you crash down,I have to learn to let you crash) Ja että vaikka se tekikin todella kipeää luovuttaa... olen silti elossa (King Solomon’s Mines,Exit 75,I’m still alive,I’m still alive,I’m still alive... )
Hotel vaan tuo mulle mieleen aina tuon pojan.. Crazy on muuten toinen joka muistuttaa mua tuosta samasta pojasta
Sitten niihin muihin asioihin. Luin netistä huhuja että Hotel kertoisi Neil Gaimanista mikä mun mielestä ei oikein voi pitää paikkaansa. Vaikka Hotel onkin vahvasti saanut vaikutteita Gaiman:n Neverwhere kirjasta jonka tässä luin tän kesän aikana. Hotel:n sanoista löytyy paljonkin samaa mitä tuossa kirjassa on: Underground,the guessworld, the velvets...Nuo "velvets" (Samettiset) hahmot ovat kauniita naisia jotka pukeutuvat samettiin ja imevät suudelman aikana uhrin sielun omaksi ravinnokseen. Kai se olisi aika mukava ja kivuton tapa poistua tästä maailmasta (where are the velvets,when you’re coming, coming down).
Sitten pohdin tuota Lollipop Gestapo sanaa. Tori on kuulemma jossain haastattelussa sanonut että se viittaisi YKTR aikoihin.. iso tukka, paljon meikkiä, sääreen asti ylettyvät saappaat.. Eli olisiko Torin tapaama mies niiltä ajoilta? Siis mies josta Tori laulaa Hotel:ssa. Moni fani tosin myös on pohtinut sitä että Lollipop Gestapo tarkoittaisi jonkunlaista baby snatcher:ä. Lapsuuden varastajaa? Jopa pedofiiliä?
Mutta.. en tämän enempää tästä laulusta keksi.. tai löydä kerrottavaa. Olisi kiva jos te muut kertoisitte oman näkemyksenne
Hotel:sta onkin vaikeaa löytää oikeastaan mitään livemateriaalia
http://www.youtube.com/watch?v=4wv2qOIR-ME
Tanya

Ja väitit vielä, ettei sulla muka ole mitään sanottavaa...
Ja Stardustissako Tori oli muutettu puuksi?

Halusin kertoa jotain vähän henk.kohtaisempaa syytä sille miksi joku Torin biisi koskettaa ja puhuttelee.. siksi vaihdoin Hotel:iin koska sen ympärille saan rakennettua omakohtaisen tarinan. Liquid Diamonds on myös rakas mutta en sen sanoista kuitenkaan ehkä pysty kertomaan mitään yhtä samanlaista tarinaa kun Hotel:sta.