Kate Bush

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Kate Bush

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Loka 15, 2007 14:06

Eli.. aloitetaanpa oma ketju myös Kate Bush:lle jota olen kuunnellut teinistä lähtien eli kohta jo 20 vuotta.. Hurjaa.. :) Katen uusin levy ei oikein mua sytyttänyt eli se oli aikamoinen pettymys. Kate yleensä tekee niin henkilökohtaista musiikkia mutta tuo uusin levy ei mun mielestä ole semmoinen. Toki esim Coral Room on aika henk.koht mut.. se onkin ainoa oikeastaan.

Tänään sain käsiini harvinaisuuden..heh..Eli alkuperäisen version Why Should I Love You biisistä ennen kun Prince tuli sotkemaan kaiken. Tuo versio on aika pelkistetty ja erillainen.. ja se sisältää sanoituksia mitä ei sitten tuossa levyn versiossa ole..

Mulle voi aina pistää privaviestiä sitten.. *wink*

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 15, 2007 17:21

Todella kiinnostavaa, että tuosta biisistä on princetön versio! Nimittäin mäkään en pidä Princen osuuksista siinä.

Mä olen kuunnellut Katea 13 vuotta. Suosikkilevy on pakko olla Hounds of Love, se on todella loistava kokonaisuus. Ja niin on muuten Aerialkin, siis loistava kokonaisuus. Mä olen vähän eri mieltä siitä, että Kate tekisi henkilökohtaisia biisejä yleensäkään. Mun mielestä hän pitää yksityiselämänsä aika piilossa julkisuudelta ja musiikistaankin. Ei ihan heti tule mieleen häneltä muita henkilökohtaisia biisejä kuin Moments of Pleasure, Coral Room ja Bertie, ja kaksi noistahan on uusimmalta levyltä. :hmm:

Aerial on hyvä, joskin ehkä liian lyhyt. Ja Sky of Honey -puolella on ehkä vähän liikaa sitä lintuteemaa mun makuun, mutta biisit on hyviä ja toi on kiva kuunnella kokonaisuudessaan. Sitten taas Sea of Honey -puolella mun mielestä ihan kaikki biisit on hyviä! Ekana tykästyin Joanniin, mutta nyt ehkä suosikit ovat Mrs. Bartolozzi ja Coral Room. Todella ihana levy, mutta tosiaan niin lyhyt... :kohautus:

D
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Loka 15, 2007 18:43

Dragon kirjoitti: Mä olen vähän eri mieltä siitä, että Kate tekisi henkilökohtaisia biisejä yleensäkään

No siis.. Sensual World on mun mielestä lähes täysin pelkästään kyllä henkilökohtaisia biisejä. Samoin Red Shoes sisältää paljon henk.koht biisejä.. ehkä Katen ne ihan ekat eivät ole kauhean omaelämänkertaisia mutta kyllä suurin osa The Dreaming levystä alkaen on mun mielestä sanoituksiltaan kuitenkin aika henk.koht kuuloisia. Sitä sitten en toki tiedä onko biisit Katen omasta elämästä vai jonkun toisen.

Hounds of Love on kyllä minunkin lemppari ja Sensual World tulee hyvänä kakkosena. Esim itse Hounds of Love biisi on mun mielestä erittäin henk.koht.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 15, 2007 19:25

No joo, totta puhut, kyllähän niitä henkilökohtaisempiakin biisejä löytyy. Katella on vaan niin paljon haettu inspiraatiota muualtakin kuin itsestä, mikä on tietty hienoa! Monet tosi tärkeät biisit kuten Houdini, Wuthering Heights, Cloudbusting on ammennettu täysin muualta kuin omasta itsestä. Mut joo, sit on tällaisia kuin Under the Ivy ja just toi Hounds of Love... :kohautus:

The Dreaming on mulle ehkä HOL:n jälkeen tärkein levy. Sitten saattaa jo tullakin Aerial! :mrgreen: Kyllä! Kokonaisuutena paremmin onnistunut kuin monet muut mun mielestä. Vaikka joka levyllä onkin huippuja tietenkin.

D

P.S. OOOH, toi riisuttu versio Why should I love you:sta on aivan ihana! Kuulostaa tosin siltä mikä onkin, eli demolta, mutta... tällanen tän biisin pitäis olla. Voih, harmi että se levyversio meni sitten sellaiseksi. Tästä olis voinu hiomalla saada aivan upean, vielä tätäkin demoa paremman. Kyllä tuotantopuoli ja miksaus vaikuttaa todella todella paljon!
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Poppa » Ma Loka 15, 2007 20:37

Minä jo hieman tämmöistä topikkia odottelinkin :mrgreen:

Katea tullut kuunneltua todella monta vuotta, mutta en millään jaksa muistaa milloin Kateen tarkemmin tutustuin. Suosikkilevy on The Kick Inside, joka oli ensimmäinen kuulemani Katen levy. Myös Aerial on erittäin tärkeä, samoin Hounds of Love ja Red Shoes. Hui, tässähän tulee melkein kaikki levyt lueteltua..Kick Inside kuitenkin se tärkein ja sen pariin tulee palattua monta kertaa viikossa.

En nyt tällä hetkellä oikein mitään erikoisempaa osaa sanoa, työpäivien jälkeen tuntuu että taskut on ihan tyhjät järkevistä ajatuksista eikä haluamaansa saa millään järkevästi kirjoitettua :pa:
Poppa
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Loka 15, 2007 21:08

Dragon kirjoitti:The Dreaming on mulle ehkä HOL:n jälkeen tärkein levy

Se on muuten yksi munkin lemppareista enkä ymmärrä miksi niin moni tuntuu haukkuvan sitä. Onhan se aika erilainen kun Katen muut mutta kyllä sieltä mun mielestä löytyy sitten sitä tuttuakin Katea. All The Love on aivan upea.. Get out of my House jyrää.. Tolla levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä! Muistan kuulleeni Kick Inside levyä (kasettia) jo joskus päälle 10 vuotiaana ja kyllä tykkäsin siitä jo silloin. Sisko kuunteli Katea ja lainasin sen levyjä sitten.. Never For Ever.. Lionheart :) Ensimmäinen levyni (ihan vinyyli muodossa) oli Sensual World. Sain sen siskolta synttärilahjaksi. The Dreaming levyn taisin kuunnella sen jälkeen kun satuin sen löytämään Lahdessa semmoisessa musiikin kuuntelupaikassa missä siis sai itse valita levyn ja pistää soimaan ja kuulokkeet korville :) Olin aivan ihastuksissani. Ja hauskaa että tuon levyn teksteissä lukee että "this album was made to be played loud" tai jotain tuohon tyyliin.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ma Loka 15, 2007 22:36

Kateen minulla on jotenkin omituinen viha/rakkaus -suhde. Tai ei se oikeastaan vihaa ole :). En oikein osaa selittää, joistakin levyistä pidän paljonkin ja joistain sitten taas en :kohautus:.

Red Shoes oli ensimmäinen levy, jonka kuulin, ja se oli ihan hyvä. Tämän hetkinen suosikkini taitaa olla Never for Ever, Sensual Worldistä muistan myös pitäneeni. Hounds of Love oli myös ihan hyvä, mutta Kick Insidesta ja Lionheartista taas en välittänyt. Ja Aerialin olen kuunnellut ainoastaan kerran. The Dreamingia taas en ole tainnut vielä kuullakaan. Onkos noita muita levyjä... ei nyt tule mieleen (niin huonosti olen perillä tästä :doh:).

Kateen pitäisi kyllä tutustua vähän paremmin, ehkä sitten nuo hankalammatkin levyt avautuisivat.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 15, 2007 23:12

The Dreaming... tosi outo levy ja rohkea sellainen. Boys for Pele on mun mielestä Torin "The Dreaming" tuon vaikeuden suhteen. Molemmat on myös artistien ekat itse tuotetut levyt. Ja ehkä uran sellaiset käännekohdat tiettyyn kokeilullisempaan suuntaan.

Jos Lilith kuuntelet The Dreamingia, luulisin, että biisit kuten Houdini, All the Love ja Suspended in Gaffa saattais pudota ekana. Ovat tavallaan helpompia biisejä, siltikin outoja.. niin ja irkkubiisi Night of the Swallow, se on aivan tajuttoman upea!!!

Tiesittekö muuten, että Katen pikkuserkku Beck Sian tekee myös musiikkia? Enemmän sellaista kelttihenkistä se on. Beck asuu Australiassa. Kävin just eilen kuuntelemassa hänen musiikkiaan. Kaunis ja voimakas ääni, mutta ehkä ei ihan mun tyyliin tuo musa... en tiedä? :kohautus:

http://www.becksian.net/
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja June » Ti Loka 16, 2007 10:01

Minulle taas Kate kuuluu kategoriaan "ihan hyvä". Kummastelen vähän itsekin, miksei ole koskaan täysin kolahtanut, kun niin monille Tori-faneille Kate tuntuu olevan se toinen suuri suosikki. Muutaman levyn omistan, ja niitä tulee silloin tällöin kaiveltua hyllystä (ja joistakin yksittäisistä biiseistä pidän kovastikin), mutta Katessa on jotain sellaista, että isompina annoksina ei oikein omalla kohdallani toimi. Saa nähdä, ehkä minäkin vielä joskus valaistun. :P
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Marras 06, 2007 22:11

Tilasin tänään Katen ensi vuoden kalenterin play.com:sta kun sattui silmään semmoinen (Torin kalenteria ei ollut). Ei ollut kalliskaan niin mikä ettei :sysilma: Olisi kiva myös saada tuo This Woman's Work Bix Set mutta sen hinta huimaa niin pahasti etten varmaan koskaan sitä tule ostamaan. Onneksi mulla kyllä on ne 2 cd:tä joissa on ne b-puolet ym mixaukset. Joku levyliike niitä myi joskus erikseen. Ehkä vähän tyhmää mutta en valita :mrgreen:

Millaisia Kate kokoelmia teillä muilla Kate faneilla on? Mun Kate kokoelma on paljon isompi mitä mun Tori kokoelma koskaan olikaan. On tullut ostettua nimittäin lähes kaikkea Kateen liittyvää mitä en Torin kohdalla tehnyt. Tosin viime vuosina on jäänyt vähemmälle tuo Kate keräily. Ei tule levymessuilla käytyä enää niin kuin joskus aiemmin.

Pistän teille kuvan mun Kate nimmarista kun se on NIIN hieno ja yksi mun arvokkaimmista esineistä :) Jos teillä muilla on Katen nimmari niin olisi kiva nähdä kuvaa.. tai ihan vaikka muidenkin artistien nimmareista. Torin?? Mä sen mun kana nimmarin jo näytinkin roll:

Kuva

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Marras 06, 2007 22:25

Oma Kate-kokoelmani koostuu toistaiseksi Hounds of Lovesta, The Red Shoes'sta ja Aerialista. Never for Ever lähtee seuraavaksi hankintaan, kunhan saan sen tilattua. Toisaalta olen miettinyt tuota boksiakin, sen ostaminen saattaisi tulla jopa halvemmaksi kuin kaikkien levyjen ostaminen yksitellen :hmm:. Toisaalta en ole vielä ainakaan niin suuri Kate-fani, eikä rahaakaan niin tuhottomasti, että tekisi mieli törsätä siihen.

Hieno nimmari! Itselläni ei ole muita kuin tenavatähtien nimmareita jostain viidentoista vuoden takaa. roll:
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Perla » Ke Marras 07, 2007 13:27

Katen musiikki avautui minulle vasta tuon Aerialin myötä (!), mutta sitten hankinkin Anttilan alesta kaikki albumit, olivat siinä 8-9 euron tietämillä silloin. Eniten tykkään Hounds of Lovesta, Never for Everistä ja The Sensual Worldista - ja Aerialista. Tuo boksi olisi ihana omistaa, mutta se hinta kyllä tällä hetkellä kirpaisee liikaa... Tosin nuo b-puolet ja miksaukset on minulle toistaiseksi tuntemattomia (paitsi mitä nyt Hounds of Loven pitkässä versiossa on ollut ja Experiment IV The Whole Storylta), joten tottakai kiinnostaisi tosi paljon kuulla niitä. Ehkä sitten joskus... :pa:

Perla.

P.S. On kyllä hieno kuva ja nimmari!!
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ke Marras 07, 2007 13:41

Ne b-puolet Houndsin pitkällä versiolla on upeita. Mutta siitä puuttuu mm. Not this Time, mikä oli The Big Sky:n b-puoli ja hieno biisi sekin.

Tuo boxi on aina ollut kallis ja varmaan tulee aina olemaan... todennäköisesti hinta vain nousee? Muistan joskus vuonna -93 nähneeni sen silloisella Musiikki Fazerilla ja hinta oli jotain 800mk... Eli 130e suunnilleen. Mitäs se nykyisin sitten maksaa? Olisi hienoa omistaa nuo extralevyt siitä, mutta on ne mulla kopioituna... :mrgreen: Mutta silti. Tuo levykauppa mistä Tanya ostit ne on tehnyt sen laittomasti, mutta kyllä täytyy sanoa että jos jossain ne näkisin, ostaisin aivan varmasti! Jotenkin omituinen idea tuo boxi. Kun kyllähän ihmiset, jotka haluavat tuollaisen erikoistuotteen ostaa, ovat jo valmiiksi faneja ja todennäköisesti löytyy jo jokainen levy. Eli pelkkää rahastusta levy-yhtiöltä! Järkevämpää olis tehdä tuollainen boxi siten, että ne levyt olisi jotenkin uudelleen masteroituja ja sisältäisivät aikakauteensa kuuluvat b-puolet ja miksaukset yms. Silloin tuo olisi kannattava ostos.
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ke Marras 07, 2007 15:38

Dragon kirjoitti: Muistan joskus vuonna -93 nähneeni sen silloisella Musiikki Fazerilla ja hinta oli jotain 800mk... Eli 130e suunnilleen. Mitäs se nykyisin sitten maksaa?

Play.com myy sitä n 150 eurolla. Että joo. Ja tuotakin boksia enemmän haluaisin sen The Single File boksin jossa on kaikki ekat 7" sinkut UK painoksina.. nam.. SE olis mahtava saada mutta taitaa olla aika vaikea edes löytää. Saati sitten mikä on hintapyyntö :nouvei:

Joo.. ei tehnyt ihan oikein se levyliike joka ne TWW cd:t myi erikseen mutta en tosiaankaan valita koska en olis ikinä niitä varmaan saanut koska tuo boksi on niin kallis. JA maksoin kyllä niistä levyistä mummon markoissa muistaakseni siinä 150-170mk/kpl joten en niitä nyt ihan ilmaiseksikaan saanut..hehe..

Niin.. missäs noita Katen b-puolia olisi kuunneltavissa? Löytyykö netistä ns. laillisesti ollenkaan niin kun Torin b-puolet löytyy?? Enpä ole muuten miettynyt asiaa.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ke Marras 07, 2007 16:00

cdonista olen tuota boksia katsonut ja siellä se maksaa vajaat 130. Tuleehan siitä hintaa cd:lle noin 15 e, joten yksittäiset cdt taitaa sittenkin saada halvemmalla. :kohautus:
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

Seuraava

Paluu Muut artistit