The Knife / Fever Ray

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

The Knife / Fever Ray

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Elo 26, 2008 14:58

Ok.. taas esimerkki mun niin oudosta (?) musamausta.. ;) Eli The Knife. Kuulostaa Björkin ja Goldfrapp:n sekoitukselta.. tyylihän on siis electronic pop eli siis kunnon konemusaa mitä moni sitten vissiin inhoaa.. noo.. tässä pari maistiaista The Knife:n uusimmalta levyltä joka on mun mielestä todella hyvä. Niiden 3 levyä vaikuttavat olevan todella erilaisia..The Knife on siis Ruotsalainen bändi..

Silent Shout

We Share our Mother's Health

Ja vähän vanhempaa

Handy-Man

Ton musiikiin sulattamiseen tarvitaankin huumorintajua..hehehhehe
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

Re: The Knife / Fever Ray

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Kesä 01, 2010 17:58

Pääsinpäs käyttämään moderaattorin oikeuksiani! :mrgreen: Ethän Tanya tykkää huonoa, että lisäsin ketjusi otsikkoon myös Fever Rayn? Ajattelin, että turha perustaa omaa ketjua, kun kuitenkin nämä kaksi kulkee käsi kädessä...

Niin, mäkin olen tässä nyt kohta jo pari vuotta The Knifeä kuunnellut, ja viime vuonnahan kaksikon toinen jäsen, laulaja Karin, julkaisi sooloprojektinsa nimellä Fever Ray. The Knife pohjautuu sisarusten Olof Dreijerin ja Karin Dreijer Anderssonin yhteistyöhön, joka tuo etäisesti mieleen Lambin, jossa siinäkin mies teki taustalle rytmit ja konemusiikin, nainen lähinnä lauloi ja sanoitti.

Karin siis kokeili tehdä musiikkia välillä yksin, ja jostain luinkin, että syyt oli samanlaiset kuin Lambillakin, eli duon miesosapuoli on liian kiintynyt tekniseen laitteistoonsa... :P

Joka tapauksessa, tyylillisesti nämä kaksi "bändiä", Knife ja Fever Ray ovat melko samanlaisia. Tietysti Karinin persoonallinen ääni tekee paljon.

Tässä pari mun suosikkia The Knifen ajoilta:

Heartbeats:

Pass this on: (ihan paras video! :P )

Forest Families: (tästä ei virallista videota, mutta tää biisi on vaan NIIN vangitsevan hieno!!)

Sitten Fever Raylta pari videota:

When I grow up:

Seven: (josta olikin puhetta tuolla CocoRosie-ketjussa...)
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Paluu Muut artistit