Live at Montreux 1991/1992 DVD?

Musiikkivideot, Youtube...

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Re: Live at Montreux 1991/1992 DVD?

ViestiKirjoittaja BloodSport » Ke Syys 24, 2008 12:13

Heippadei tyypit. Onpa tullut kirjoteltua vähän foorumeille nykyisin. Uusi julkaisu on kuitenkin täällä ja vieläpä todella siisti sellainen. Onkos kellään foorumin jäsenellä jo kyseinen DVD tai CD? Olen levykauppojen sivuilta katsellut ja tämän viikon ajan on montreux DVD niiden listoilta löytynyt. Julkaisupäivä kuitenkin on tänään eli 24.9. Koitan onneani ja käyn parissa paikallisessa kaupassa tsekkailemassa, pitäisihän sen jo olla hyllyissä! Cant' wait :)
Kertokaa ensikokemuksia kun saatte julkaisun hyppysiinne!
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja Lilith » Ke Syys 24, 2008 19:06

Päädyin tilaamaan omani cdonista ja samalla postimaksulla myös Hey Jupiter EP:n ja Winterin ja SATYn sinkut. Siinä menee vähän pitempi aika ennen kuin saa DVD:n käteensä, mutta hyväähän kannattaa odottaa :).
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Syys 27, 2008 10:58

Voih, mä oon taas ollu niin omissa maailmoissani, etten edes muistanu tuota Montreaux-dvd:n ja cd:n ilmestymistä!! Täytyy korjata tilanne ja käydä tilaamassa se cdonilta. Niiltä on viime aikoina tullu tosi nopeesti tilaukset. Ostin sen Havnevikin ja Coldplayn levyjä viimeks.
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja June » La Syys 27, 2008 17:43

Sama juttu, vähän puun takaa tuli mullekin - mutta tänne päin ovat nyt jo matkalla. Playsta itse tilasin. Mulla on CDON (osittain) boikotissa vähän liian usein perille tullessaan hajalla olevien levykoteloiden takia, siinä missä Playlta tulee lähes poikkeuksetta ehyenä.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Syys 27, 2008 19:55

Juu.. itse en nyt taida sitten kuitenkaan lähteä tuota dvd:tä tilaamaan.. ehkä sitten joskus jos sen hinta tippuu tai jos tulee vastaan jossain halvalla.. tai jos mulla on joskus ylimääräistä rahaa :nouvei: Odottelen mielummin sitä Posse kiertueen dvd:tä :D Sen kyllä sitten tilaan samantien.
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » Su Syys 28, 2008 17:31

Täältä löytyy sekä CD että DVD. Itse tilasin levykauppä Äx:stä (jota muuten suosittelen erittäin nopean toimituksen ja kohtuuhintaisten levyjen vuoksi).
Keikat olen jo kuunnellut lävitse, katsomaan en ole vielä kerinnyt. Mutta jo kuuntelun perusteella voin sanoa että levyt kannattaa hankkia!
Huikeaa huomata tuo kehitys keikkojen välillä. Mahtavaa settiä! :sysilma:
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Su Syys 28, 2008 19:13

Tilasin sitten cdonilta... pistin samaan koriin vähän muutakin, Imogenin I, Megaphonen, Frou Froun Detailsin ja Sian Colour the Small onen. Saa nähdä, hidastaako nuo muut tilaukset lähetystä... :kohautus:
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja BloodSport » To Loka 02, 2008 12:45

Hain tosiaan julkaisupäivänä itselleni tuon DVD:n, CD:tä en hankkinut eikä luultavasti ole suunnitelmissakaan. Ostin Swampista kun sattui eteen suht hyvällä hinnallakin. Tämän ysärijulkaisun näköisen DVD:n kyllä erottaa hyllystä heti ;)

Ensimmäinen asia joka mieleen tulee ensifiiliksiä muistellessa on, että pidin tuosta ensimmäisestä keikasta huomattavasti enemmän kun tokasta. Jotenkin se -92 keikka tuo esiin juuri sen Torin noilta alku vuosilta josta en niin kovasti välitä ja miksi suosin huomattavasti enemmän T:n myöhäisempää tuotantoa ja livematskua. Tuo Torin ensimmäinen keikka sooloartistina kuitenkin innosti, ja näytteet netissä vakuuttivat. Onneksi :)

Tuo -91 kuvattu keikka on jotenkin todella hieno ja minusta erittäin tärkeä. LE:n biisejä ei ole vielä julkaistu, ehkei kaikkia vielä edes äänitetty studiossa tämän esiintymisen aikaan. Se jotenkin näkyy ja kuuluu esiintymisessä sen ohella, että Tori tosiaan astuu isolle lavalle ensimmäistä kertaa artistina "Tori Amos". Hauskasti naivistinen, puhdas, kaunis ja tunteikas levyn puolisko kaikenkaikkiaan. Meikäläistä ei edes haittaa tuo hirvittävä Yamahan sähköpianosoundi, se jopa edistää sitä herkkää ja minimalistista fiilistä mikä tuosta esiintymisestä huokuu, ja jättää dynamiikan täysin Torin nuoren ja kirkkaan äänen varaan. Winter, Thank You, Precious Things ja jopa nykyisin hieman kulahtanut SATY herää kyllä meikäläiselle eloon ihan uudella tavalla.

1992, ja Torin koko fiba on täysin eri. Tori itse oli ilmeisesti nykypäivänä kuvaillut keikkaa vaikeaksi ja paineet olivat suuret. Ehkä se on juuri se mikä näkyy Torin vähän kylmässä olemuksessa. Tuntuu jotenkin, ettei hän haluaisi olla tuolla lavalla soittamassa. Biisit ovat myös jotenkin liioitellusti rytmitettyjä ja tuohon aikaan yleinen dynamiikan ja volyymin über-vaihtelevuus Torin soitossa ja laulussa ei kyllä erityisesti sytytä. En itseasiassa ole edes tainnut jaksaa tästä keikasta katsoa kaikkia biisejä kokonaan.

Kaikenkaikkiaan kiva julkaisu, ja mun mielestä todella tärkeä ja merkityksellinen. Tekninen toteutus on todella hyvä. Materiaali on vanhaa, mutta kuva ja ääni silti upeaa, joskin soundit Torin julkaisuille tyypillisesti hiukkasen tummanpuhuvat (Mark!!:p). Kameratyö on hyvää ja ääni löytyy sekä Dolby surroundina, että Stereona. Ei extroja tai muuta, mutta en toisaalta jää niitä tällä kertaa kaipaamaankaan. Mukava lisä omiin DVD kokoelmiin, mutta taas täytyy todeta, että kyllähän sitä APD DVD:tä edelleen odotetaan ihan hulluna! :) Toivottavasti ei tuota pettymystä... milloin ikinä se julkaistaankaan.

Hups, ku tuli pitkä! *juoksee paikalta pois*
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja Lilith » La Loka 04, 2008 13:33

DVD ei ole vielä tipahtanut postiluukusta, mutta cdon lähetti viestiä että se olisi jo matkalla. :dance:

Eilen BBC2:lla oli lyhyt Torin haastattelu (3 kysymystä) ja CFG, SATY Montreaux'sta vuodelta '91 ja Precious Things vuodelta '92. Jutun voi kuunnella täällä: http://www.bbc.co.uk/radio2/shows/fridaynight/interval.shtml
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ke Loka 08, 2008 21:02

Sain dvd:n maanantaina ja katsoin '91 silloin ja '92 konsertin eilen. Molemmat konsertit olivat mielestäni aivan upeita :sysilma:. Jos on pakko valita, sanoisin kuitenkin että '91 oli parempi. '92 konsertissa ärsytti Torin pysähtelevä soitto, eniten Precious Thingsissä.

Huomasitteko muuten, että Torilla oli 91 keikalla päällään sama toppi kuin Little Earthquakes -levyn kannessa.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » To Loka 09, 2008 17:26

Kuulostaa tosi hyvältä nuo teidän kommentit... mulle tuli tiistaina cdonilta viestiä, että lähetys on lähtenyt eli odotan postia huomiseksi, pääsee sopivasti viikonloppuna syventymään tuohon dvd:hen! :mrgreen:
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Edellinen

Paluu Videot