Tori Amos fanisivut

Yleinen Tori-aiheinen keskustelu tänne

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Tori Amos fanisivut

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Pe Elo 10, 2007 9:19

Niin. Eli tämä hanke nyt tökkii jonkin verran. Voisitte käydä YleX:n keskustelussa vastaamassa pariin laittamaani kysymykseen, sitten siirrettäisiin aihe tänne..? :mrgreen:
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja winter » Su Elo 19, 2007 17:21

peräänkuulutan nyt sitten täällä materiaalin tuottajia.. jonkin verranhan ihmiset ylexillä jo ilmoittautuivat mutta voisinko pyytää halukkaita tekemään sen tässä nyt uudelleen? perusaiheita joista tietoa ainakin saisi koota/hakea:

-torin elämä ja biot
-hyvät ja tarpeelliset linkit
-lyriikat jos joku viitsisi ne kirjoittaa alkuperäisessä muodossaan tai koota että saa helposti nettiin
-levylista (kaikki julkaistut albumit, singlet, maxit, levyt joissa tori vierailijana)
-kirjat, nuottikirjat, opukset joissa tori mukana vaikka esipuheen muodossa (esim. neil gaiman..)

lisäksi tarvitaan ainakin "uutistoimittajaa" joka seurailee ajankohtaisia tapahtumia ja postituksia ja joko referoi itse tai vähintäänkin laittaa ylläpidolle linkkiä aiheista. tietysti tämä käytännössä voidaan toteuttaa sitenkin että jokainen laittaa kun huomaa jotain uutta.. mutta olisi kiva jos joku ulkomaisia forumeja yms. tiheästi tarkkaileva ottaisi tästä päävastuuta..

lisäksi toivoisin että jokainen kävisi vähän listaamassa mitä kaikkea sivuilta odottaa/toivoo, mitä kaikkia osioita, ominaisuuksia jne. nyt saa mielikuvituskin jyllätä eli kertokaa kaikki ideat vaikken voi luvata että kaikkea saadaan toteutettua..yritetään ainakin.

mitä mieltä siitä että sivut olisivat sekä englanniksi että suomeksi? ehkä siten saataisiin myös ulkolaisia faneja mukaan. onkohan liian suuri pala kakkua haukattavaksi..?
sometimes i think
i think i understand
the fear in the boy
the fire in the man
winter
New B
New B

ViestiKirjoittaja winter » Su Elo 19, 2007 20:16

lisäisin tähän juttuun vielä että ilmoittautukaa mahdollisimman pian.. ja samoin niitä ideoita kiitos :ryhmahali:
sometimes i think
i think i understand
the fear in the boy
the fire in the man
winter
New B
New B

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » Su Elo 19, 2007 20:24

Minä lupasin toimittaa ainakin joitakin asiatekstejä (voisin kulttuuriantropologian gradustani lähettää vaikka kirjoittamani Torin elämäkerran - ei ainakaan sivulle tulisi ongelmia tekijänoikeuksien kanssa), kirjalistan ja linkkejä. Laurenin kanssa jo kirjoittelin aikaisemmin, että ehtisin toimittaa ne kuun loppuun mennessä. :)
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Su Elo 19, 2007 20:25

Joo kyllä ainakin minun mielestäni tuo kaksikielisyys olisi ehkä liian iso pala.
Ruotsiksi pystyisin jopa näitä sivuja laittaa, mutta englanti on jotenkin niin tärkeä kieli. Kaikenlisäksi englannin kielisiähän Tori-sivuja on jo aika monta.

Voiko muuten nuo lyriikat keräillä muilta sivuilta, vai täytyykö ne itse kirjoittaa? Minulle ei ainakaan olisi liian haastavaa käydä hereinmyheadissa kopioimassa :mrgreen:

Muuhun kuin tuohon, en usko että minusta on. Mielikuvitusta luultavasti piisaa, joten heti kun löydän listani, niin laitan tähän ideat.

Ja haluaisiko joku nyt alkaa keräilemään johonkin kansioon Tori-kuvia sivuja varten? Olisi ihan kiva, jos joku näitä aivan laillisesti löytäisi.
Itse voisin pistää tähän koneelle ne talteen tietty, mutta netistä en ehkä noin vain voi niitä kopsata. Mutta jos on jossain ihan laillisia kuvia, niin laittakaahan vaikka tähän niin käyn sitten ja tallentelen niitä. Jos ei tietysti joku muu halua ottaa tästä vastuuta..?

Ja sitten näitä ehdotuksia:

Äänestyksiä

Niitä fanejen piirtämiä kuvia

Muokattuja Tori kuvia, esim kuvakkeita ja muuta sälää

Ei nyt heti tule muuta mieleen, kuin sitten ne perusjutut.
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja winter » Su Elo 19, 2007 20:32

englanti on kuitenkin kansainvälinen kieli, ruotsiksi minusta ei kannata sivuja tehdä vaikka suomi onkin kaksikielinen maa. mutta ehkä nyt aloitetaan suomalaisista sivuista ja laajennetaan mahdollisuuksien mukaan.. lyriikoista ajattelin että kunhan saisi ne alkuperäisessä muodossaan (esim. tietyt kirjaimet/sanat isolla jne.) ei sillä väliä mistä ne saa. kiva kun ilmoittaudutte mukaan :)

itse otettuja kuvia mielelläni ottaisin käyttöön, lisäksi on varmaan käytettävä yleisessä jakelussa olevia promokuvia jne. kaikin puolin on tarkoitus noudattaa lakia.

ja mitä noihin juttujen yms. keräämiseen tulee, toivoisin että olisitte yhteydessä suoraan minuun jne koska minä ne sivut olen käytännössä tekemässäkin. :doh: en todellakaan tarkoita millään pahalla laurenia tai ketään muutakaan kohtaan, hyvähän se on että intoa löytyy.
sometimes i think
i think i understand
the fear in the boy
the fire in the man
winter
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » Su Elo 19, 2007 20:55

Voisin ryhtyä yhdeksi uutisvastaavaksi - töissä kun istun koneen ääressä kuitenkin, niin siinä sivussa (luovia taukoja pitäessäni :)) voin hyvin seurailla Tori-aiheisia ajankohtaisia uutisia ja muokkailla niitä sivuille sopivaan muotoon. Mutta koska ihan jatkuvasti en pysty olemaan tuntosarvet ojossa, niin mielellään jakaisin vastuun jonkun toisen kanssa. Anyone?

Tuosta kieliasiasta: Englanninkielisten sivujen potentiaalinen käyttäjäkunta olisi toki ihan eri luokkaa kuin pelkästään suomenkielisellä sivustolla, mutta englanniksi on tosiaan olemassa jo niin paljon Tori-matskua, että toisiko tämä sivu sitten merkittävästi lisäarvoa? Parempi tosiaan ainakin aloittaa ihan suomenkielisistä, niin kuin winter sanoitkin. (Hmm. Laurenin mainitsemasta ruotsista lähti kehittymään päässä sellainen visio, että jonkinlaisen pohjoismaisen Tori-yhteisön aikaansaaminen olisi aika hieno juttu. Itse en ainakaan muista törmänneeni esim. ruotsalaisiin Tori-sivuihin. Mutta tämäkin on niitä mahdollisia kaukaisemman tulevaisuuden asioita, ja vaatisi innokkaiden naapurimaalaisten mukaan saamista.)
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Ma Elo 20, 2007 8:07

Ne lyriikat voisi hakea hereinmyheadista. Siellä näyttää olevan suurin osa, jos ei kaikki. Jospa sitten niitä käyn hakemassa.. Vielä tänään :mrgreen:

Juu yritän kyllä olla yhteydessä, muttakun ei nyt noin vain saa sinuun yhteyttä. Mutta hyväkän olet täällä nyt, niin kuulet kaikki sitten heti.
Ja aloitetaanpa nyt kuitenkin se sivu suomeksi, kun taas jos laittaisi myös englanniksi, niin vaatisi enemmän potentiaalia.
Itse olen osittain ruotsinkielinen, ja ihan hyvin puhun ruotsia, niin sittä sitten lähti tuo idea ruotsinkielisistä sivuista.

Olisi kyllä aika hienoa saada koko pohjoismaiden Tori-yhteitö, mutta sekin taas liian vaativaa ehkä. Mutta aloitetaan nyt vain sillä suomenkielillä, ja katsotaan tarviiko laajentaa enää mihinkään suuntaan.
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » Su Elo 26, 2007 18:31

Olisiko hyödyllistä laittaa sivuille "Tori suomalaisessa mediassa" -tyylinen osio, jossa olisi haastatteluja, levy- ja konserttiarvosteluja? Itselläni noita on kertynyt nyt TBKn ja ADPn ajalta jonkin verran, osa on jo valmiiksi koneella eikä noiden muidenkaan puhtaaksikirjoittamiseen niin hirveästi aikaa menisi.

Olisi ihan kiva tietää, miten eri levyjä on arvosteltu. Joensuussa komeron perältä muistaakseni löytyy myös ainakin TVABn arvostelu Suosikissa.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja blue_dress » Ke Elo 29, 2007 12:11

Lilith kirjoitti:Olisiko hyödyllistä laittaa sivuille "Tori suomalaisessa mediassa" -tyylinen osio, jossa olisi haastatteluja, levy- ja konserttiarvosteluja? Itselläni noita on kertynyt nyt TBKn ja ADPn ajalta jonkin verran, osa on jo valmiiksi koneella eikä noiden muidenkaan puhtaaksikirjoittamiseen niin hirveästi aikaa menisi.

Olisi ihan kiva tietää, miten eri levyjä on arvosteltu. Joensuussa komeron perältä muistaakseni löytyy myös ainakin TVABn arvostelu Suosikissa.

Kuulostaa todella mielenkiintoselta ja sais varmasti paljon suomalaisia faneja houkuteltua sivulle, koska tuollaisia ei löydy miltään ulkomaalaiselta sivulta.
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » To Elo 30, 2007 17:12

Joo on muuten hyvä idea. :D

Heheh, tuli yks päivä mieleen sellainen että voisi koota mitä Torista ihan muuten vaan kirjoitettu täällä suomen lehdissä. Mutta niitä on kyllä varmaan aika paljon..? Mutta itseltäni löytyy nyt ainakin Provinssista juttuja Jakobstads Tidningistä, Ilkasta, Vasabladetista ja taitaapa löytyä Hesaristakin pari. Että nämäkin olisivat ehkä ihan kiva..? Ja haastattelut tietty erikseen. Ja voisi myös jakaa haastattelut englannin- ja suomenkielisiin.

Ja NUOTTEJA! Nuotteja olisi huippua kerätä sinne. Itselläni on Bouncin off Cloudsista jonkun itse kirjoittamat nuotit. Tietty ne löytyy alkuperäisinäkin, mutten sitten tiedä laillisuudesta. Mutta nuotteja kyllä sinne haluaisin, ja muutenkin laajat sivut, olis kiva jos kaikki löytäis etsimänsä.
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » To Elo 30, 2007 20:27

Noiden virallisten nuottien kopiointi/skannaaminen sivuille ei kyllä ole laillista, mutta itse kirjoitettujen kyllä. Nehän saattavat olla lähempänäkin sitä, mitä Tori oikeasti soittaa, sillä ainakin vanhempien levyjen nuotteja on kuulemma helpotettu aika paljonkin. Itse ajattelin kyllä jossain vaiheessa ostaa virallisetkin nuotit.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » To Elo 30, 2007 21:05

Olisikin hyvä idea koota "Tori Suomessa"-osio. Muistaako kukaan Hesarissa vuonna 1998 ollutta tosi isoa ja ylistävää Tori-artikkelia? Saisikohan tuota julkaista nettisivulla? Jos saa, niin mulla on käyttöoikeudet Hesarin nettiarkistoon ja voisin kaivella jutun sieltä sivua varten. Juttu on tosi hyvä, mutta nuo tekijänoikeudet mietityttävät.
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » To Elo 30, 2007 22:16

Käsittääkseni lehtijuttuja ei saa skannata nettisivuille (ainakaan kuvien kanssa). Tekstin siteeraaminen on sallittua, kunhan mainitsee lähteen. En kyllä tiedä saako esimerkiksi pitkää haastattelua kopioda kokonaan, mutta useinhan siitä riittää tärkeimpien kohtien lainaaminen (Torin tapauksessa toimittajilla näyttää olevan pakkomielle mainita jokaisessa haastattelussa ainakin CFG ja obsessiiviset fanit :doh:). Nettisiivuilla olevien haastettelujen yms. kohdalla kohteliainta on varmaan linkittää suoraan juttuun eikä kopioida sitä sivuille.

Edit: "nettisiivuilla" :rotfl:. Sen verran hauska että jätän sen paikoilleen.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » To Elo 30, 2007 22:26

Minäkin mietin tuota linkittämistä esim. juuri Hesarin juttuun. Siitä on tosin hyötyä vain niille, joilla on lukuoikeus Hesarin arkistoon (eli HS:n kestotilaajat / Netti-Hesarin tilanneet).
BlueMermaid
New B
New B

Seuraava

Paluu Yleinen Tori-keskustelu