No, jospa nyt vihdoinkin kirjoitan jotain Pelestä, kun aikoja sitten lupasin niin tehdä
Pele on Torin levyistä se, joka on mua shokeeranut eniten. Jo kansi on aika "tunteita herättävä".
Professional Widow! Ei varmaan tarvitse selittää, miksi se sai mut shokkiin, kun ensi kertaa sen kuulin lyriikkoineen kaikkineen. Se oli musta ihan kamala, mutta tykkäsin hiljaisemmista kohdista. Nykyään tykkään biisistä vaikkei se mikään suurin lemppari olekaan. A pianolla oleva versio on hieno! Aivan ihmeellinen tunnelma siinä.
Muutenkin kiva, kun Tori vähän enemmän revittelee tällä levyllä laulussa kuin aiemmilla. Esim. Blood Roses:issa "come on, come on..."-kohdassa.
Sitten levyllä on semmosia kappaleita, joita en pystynyt alussa kuuntelemaan, koska ne oli liian synkkiä: Hey Jupiter ja CALS. Hey Jupiter:issa ne lopun ulvonnat ("uuu-uuu-uuu") on mulle liikaa vieläkin. CALS:ista tykkään nykyään...jossain vaiheessa se oli mulla tehosoitossa.
Way down on varmaan mun Tori-biisien top 5:ssa, mikä on sikäli omituista, että se on vain vähän yli minuutin pituinen ja en osaa selittää, mikä siinä niin kiehtoo. Se on vain tosi koskettava!
Father Lucifer on myös taivaallinen. Lyriikat

etenkin "everyday's my wedding day..."- kohdasta eteenpäin. Ja sitten se torven(?) puhallus siinä "own easter eggs"-kohdassa on myös hieno.
Marianne oli alussa semmonen biisi, jonka avulla mä varmaan pääsin sisälle tähän levyyn. En ois koskaan itse tajunnut, että se on improvisoitu, ellei joku täällä olis sitä kertonut...se on vaan niin täydellinen.
Yllätin itseni, kun huomasin jo aikasessa vaiheessa pitäväni Little Amsterdamista.
Nyt viime aikoina oon kuunnellut tosi paljon noita Voodoo- remixejä, ihan mahtavia!

Ja myös Horses on soinut, se sopii kevääseen.
Levy loppuu mun mielestä tylsästi: Putting the... on samaa sarjaa kuin 1000 oceans, ihan ok mut ei herätä paljon mitään tunteita. Twinkle sitten taas on niin tylsä, että melkein alkaa ärsyttää. Tai oikeestaan nyt, kun laitoin sen taustalle soimaan, eihän se niin paha olekaan...
Ja kannet on kyllä ihanat! Mut lisänä niissä ois voinu olla esim. nää kuvat:
http://www.yessaid.com/pic/bfp-27.jpghttp://www.yessaid.com/pic/mattress1b.jpgJa Torin kansista vielä, että MG:llä näkyi jo jotain parannusta, kun taas AATS:n ja ADP:n kannet oli ihan kauheet!!