CocoRosie

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

CocoRosie

ViestiKirjoittaja Perla » La Touko 29, 2010 21:39

En tiedä näistä juuri mitään, muttästmietykkään:

Perla
Honey B
Honey B

Re: CocoRosie

ViestiKirjoittaja Perla » Ma Touko 31, 2010 11:31

Enkä nyt voi lakata kuuntelemasta näiden uusinta Grey Oceans -albumia. Suosittelen eksentrisen musiikin ystäville, enemmän on tämmöinen tilataidekokemus. Toinen tyttö kuulostaa kyllä hämäävästi Björkiltä.
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Kesä 01, 2010 11:18

Hei! Jopas nyt jotakin, just yks yhdysvaltalainen facebook-kaveri äsken linkitti ton saman videon ja kävin sen katsomassa. :) Mielenkiintoinen. Tosi tyylikäs video ja mieleen jäävä biisi. Hassut parrat tytöillä! :D

Tulee mieleen The Knife tai Fever Ray musiikillisesti/tyylillisesti.

Kävin jotain toista CocoRosien biisiä kuuntelemassa ja herranjestas miten alkoi ärsyttää tuon toisen tytön ääni.. :( :kohautus: Harmi!

Oon huomannut, että tykkään eniten sellaisista laulajista, jotka antaa äänen tulla vapaasti, eli eivät yritä liikaa mitään erikoista. Björkin jälkeen aika moni nimenomaan yrittää.

Lemonade-biisissä kuitenkaan ääni ei liikaa ärsyttänyt. Aksentti vähän kyllä. Tytöt ovat jenkkejä, joten miksi laulaa "islantilaisella" aksentilla? :P

Sama koskee Joanna Newsomia, jonka biiseistä oon tykänny, mitä nyt oon kuullu, mutta ääni... :mad: Kun ei se ole aito!!!
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » Ti Kesä 01, 2010 16:55

Mulla on ollut tämä pitkään "pitäis tutustua"-listalla, kun yhdellä kaverilla oli muinoin tapana kuunnella näitä, ja siitä jäi mieleen. Facebookissa minäkin törmäsin tuohon videoon.

Oon ihan samaa mieltä, että tuo Björk-kopiointi on ärsyttävää - ja niin selvästi samoja maneereitakin kuin Björkillä. Mutta onhan tämä näiden musiikki muutoinkin aikamoinen palapeli, vähän sieltä ja vähän tuolta -tyyliin. Että siinä mielessä ymmärrän. Kokonaisuutena tykkään. Levyllä on ehkä pari kappaletta, jotka on jokseenkin mitäänsanomattomia. Mutta sitten paljon hurmaavia yksityiskohtia, esimerkiksi yhdellä raidalla tyttöjen äiti laulaa cherokee-kielellä!

Ja visuaalinen estetiikka on vallan viehättävää. Sen verran nyt opiskelin, että Björk-ääninen on myös jonkin sortin kuvataiteilija. Ja se enkeliääninen on opiskellut oopperalaulua.

Tämä on aika ihana:

Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Kesä 01, 2010 17:43

Vähän sama juttu mullakin, joku tästä mainitsi jo vuosia sitten, mun mielestä, mutta nyt tää Lemonade oli tarpeeks kiinnostava, että jaksoin kuunnella kokonaan! :) Kuuntelin sen nyt uudestaan, on kyllä tosiaan jännä biisi. Se nopeampi kertosäe sopii ihmeen hyvin muuten laahaavaan tunnelmaan. Ja toi videohan on hieno! Mitä luulet(te), onko mummot vain hyvin meikatut Coco ja Rosie?

Tässä Perlan alemmassa linkissä on taas sama tunnelma, kaunis melodia ja kiinnostavat taustat, mutta vähän häiritsevä aksentti.. No, häiritsi mua aluksi Karin Dreijerin aksenttikin The Knifessa, mutta sehän ON ruotsalainen. ;)

Muutenkin tästä videosta vähän tuli mieleen Karinin Fever Ray nimen alla julkaisema Seven -video. Siinäkin, epäilen, laulaja on maskeerattu harvinaisen onnistuneesti vanhaksi. (Jos sitä ei täällä vielä ole, käyn lisäämässä omaan osastoonsa... heh.)

Mutta nuo kuvat tuossa biisin aikana! Tuntuu, että tytöt tarkoituksella haluaa antaa vaikutelman, että olisivat rakastavaisia? Kun nehän on sisaruksia..
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » Ti Kesä 01, 2010 20:17

Tosi uskottava lopputulos kyllä, jos on vain meikattu - vaan mitäpä ei nykyisin pystyttäisi tuolla saralla tekemään. Silmät ovat minusta nuorten ihmisten, joten se puoltaisi tuota meikkausteoriaa... :? Tiedä sitten. Tykkään kuitenkin tosi paljon tuosta Lemonade-videosta, mainio outo kummajaistunnelma. Muita videoita en ole tainnut nähdäkään... Tuo jälkimmäinen R.I.P. Burn Face -video on jonkun fanin kasaama, ei mikään virallinen. Löysin tällaisen mielenkiintoisen artikkelin, siinä selvitetään ristiinpukeutumista ja muuta politiikkaa. Jonkinlaisesta kannanotostakin taitaa olla kyse, estetiikan ohella.

Kiitos taas musiikkivinkistä, täytyy tutustua myös ruotsalaisversioon. :)
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Kesä 01, 2010 21:59

Kiitos linkistä, kävin lukemassa. Aika pitkä artikkeli, mutta kiinnostava.

Täytyypä tutustua paremmin heidän tuotantoonsa... josko löytyis lisää helmiä! :)
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Kesä 01, 2010 22:12

Tää on hauska! Hip hoppia ja vaikka mitä! :P

P.S. sanat ei kyllä yhtään ole hauskat.. kertoo perheväkivallasta tai insestistä, en ihan kaikesta saa selvää kyllä... :-|
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ke Kesä 02, 2010 13:54

Latasin noiden uusimman tänään netistä.. aika ovelaa musaa tosiaan..
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ke Kesä 02, 2010 13:58

Oi, pakko tämä vielä linkittää! :) Tässä ei kyllä Biancan äänikään niin pahasti häiritse, ainakaan mua...

Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » Ke Kesä 02, 2010 17:55

Nehän laulavat tuossa alussa, että "all the white horses"... vai kuulenko väärin? :D Oon nyt kuunnellut edellistä eli kolmatta albumia The Adventures of Ghosthorse and Stillborn, jolta on esim. Rainbowarriors ja Werewulf. Erityisesti tykkään jälkimmäisestä, mutta muuten tuo levy on miun makuun ehkä hitusen liian hiphopahtava. Tosin Bianca ei kuulosta ihan niin paljon Björkiltä kuin Grey Oceansilla.

Ghosthorselta aika vänkä tapaus on Japan:

Mutta Grey Oceans :sysilma: ... eipä ole vähän aikaan tullut tämmöistä musiikkielämystä. Hitto, kun pitäis vielä jaksaa töitäkin tehä pari päivää... :nouvei: No mutta täytyy vielä laittaa tämä linkki, Hopscotch Grey Oceansilta. Kaikkea ne keksii!

Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Perla » Ke Kesä 02, 2010 18:21

Ai no joo, kun oli puhetta aksenttien matkimisesta. Muistan joskus lukeneeni sosiolingvistiikan tenttiin artikkelin, jossa pohdiskeltiin syitä esim. siihen, miksi Briteissäkin popparit pyrkii usein laulamaan amerikkalaisella aksentilla. Sitähän aina matkitaan, mikä on prestiisimpää, eli mitä pidetään parempana jollain, ehkä osin tiedostamattomallakin tasolla. USA nyt kuitenkin on aika ylivoimainen musiikkimarkkinoilla. (Kuten Suomessa länsimurteista tai Helsingin puhetapaa pidetty pitkään prestiisimpänä kuin itämurteista, vaikka taitaa se tilanne olla jo vähän muuttunut. Vai voiko ratikassa nykyisin puhua savoa ilman että saa outoja katseita? 20 vuotta sitten ei voinut :mrgreen: ) En ole vielä tutustunut tähän CocoRosien musiikkiin niin paljon, että voisin sanoa juuta tai jaata (paitsi tuo Björk-yhteys on kyllä silmiin - tai siis korviinpistävä), mutta tämän kuulemani ja lukemani perusteella näillä on jossain määrin tapana (tietoisesti?) leikitellä eri aksenteilla, mikä on tosi mielenkiintoista.
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ke Kesä 02, 2010 21:48

Niinpä, ja kai se ärsyttävyyskin lopulta on vain kuulijan kokemus. Kyllä mua vähän ärsytti Knifen Karininkin ääni aluksi, ja totta tosiaan, muuten Björkinkin! :mrgreen: Usein sitten kyllä aika nopeasti se tyyli avautuu kuulijalle, jos on avautuakseen, mutta ei välttämättä tosiaan heti. Vastareaktio voi olla tosi voimakas - mua esim. oikein AHDISTAA Antonyn ääni... hui sentään. Yritin Björkin Voltalla niitä Antony-biisejä kuunnella, mutta ei, se oli tervanjuontia. :kohautus:

Tämä Bianca sitten taas... voi olla, että hyvinkin opin pitämään. Aksentit tosiaan vaihtelee biiseittäin. Hmm. Tuossa linkittämässäsi artikkelissahan nämä sanoivat, että haluavatkin kurkottaa sen perään, mistä eivät pidä, esim. lyriikoissa sellaisiin sanoihin. Kokeellista, siis.

Tuosta aksenttien jäljittelystä nyt tuleekin mieleen, mikä oikeastaan edes on se "oikea" tyyli laulaa? Autenttinenko? Jos syntyy tietylle murrealueelle, onko ainoa oikea tyyli laulaa juuri sitä murretta, ja kaikki muu vain jäljittelyä? Ja jos suomalainen laulaa englanniksi, sehän on AINA jäljittelyä. Ihan samahan se sitten kai tarkemmin ajateltuna onkin, jäljitteleekö tarkasti brittiääntämistä, jenkkiääntämistä tai vaikka islantilaista englannin ääntämistä! :D Mun suosikki jossain vaiheessa oli italialaistyyppinen englannin ääntäminen, muistaakseni oikein harjoittelin sitä yläasteaikoina... joo, huvinsa kullakin! :roll:

Noista ylle linkitetyistä biiseistä eka ajatus on, että voi perhana miten outoa!! Mutta sieltä löytyy parilla kuuntelulla jonkinlainen biisin sydän. Täytyypä keskittyä tarkemmin siis. Ääntäminen, mitä se nyt milloinkin onkaan, vaikeuttaa vähän kyllä sanojen kuulemista. Mistä nää biisit kertoo?!

Latasin netistä muutaman biisin molemmilta näiltä uudemmilta levyiltä. En kaikkia halua ladata, koska jos pidän näistä, haluan ostaa ne levyt sitten.

Siirrän ne nyt mp3-soittimeen ja menen sänkyyn kuuntelemaan!
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Pe Kesä 04, 2010 22:59

Ooh, olit kyllä oikeassa, Perla, tuon Grey Oceansin suhteen! Oon ladannu kuus biisiä ja ne on kyl aika huippukamaa. Just kuuntelin Fairy Paradisen ekan kerran... whoa.

The Moon asked the Crow on myös upea. :sysilma:

P.S. Nyt ajattelen tästä Cocorosiesta niin, että jos kerran Björk ei enää tee musiikkia, joka mua miellyttäisi (viimeisin Björkin hyvä levy on mun mielestä Vespertine), niin on vain hyvä, että jotkut jatkavat sitä linjaa, mikä mua miellytti! :)

Vähän sama kuin Kate Bushin kanssa, vaikka Aerial olikin upea albumi, mutta siitäkin on jo viisi vuotta, eikä mitään uutta ole kuulunut, joten olen oikein iloinen Hannah Furysta, joka kuulostaa välillä pelottavastikin Katelta.
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » La Kesä 05, 2010 16:48

:) Kiva kun tykkäät! Grey Oceans on ollut koko viikon kovassa kuuntelussa täällä. Ensin olin sitä mieltä, että Gallows, Fairy Paradise ja Here I Come ei olis yhtä kiinnostavia kuin tuon levy muut, mutta nyt tykkään ihan koko paketista.

Uskaltauduin jo kuuntelemaan Noah's Arkia, joka on CocoRosien järjestyksessä toinen albumi. Aika erikoisia tunnelmia löytyy sieltäkin, niin kuin Brazilian Sun. Minuun vetoaa jostain syystä tuo, kun laulu kuuluu ikään kuin vanhasta gramofonista tai muuten hassusti... :sysilma: Tunnelmallista. Tässä vaiheessa täytyy sitten antaa Dragonille Antony-varoitus, sillä ainakin Noah's Arkin Beautiful Boyzilla Antony heiluu. ;)
Perla
Honey B
Honey B

Seuraava

Paluu Muut artistit