Kesän 2010 konsertit

Keskustelua Torin esiintymisistä

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Re: Kesän 2010 konsertit

ViestiKirjoittaja blank-ette » Ke Heinä 14, 2010 22:39

Milanossa varsinkin tuo kuuden biisin rypäs Gold dustista Take to the sky:hyn on täydellinen! Eikä aiemmissakaan seteissä oo ollut mitään suurempaa vikaa.

Pelästyin, kun Brugesissa ei ollut Rattlesnakesia, mutta Milanossa se sitten onneksi palasi settiin. Toivottavasti se pääsee Poriinkin! Nyt mietin tekiköhän Lust vain "rattlesnakesit" ( :heheh: eli tippui settilistalta vain hetkeksi) vai häipyikö kokonaan kiertueelta (äh, puhun biiseistä kuin ihmisistä). Oon varmaan outo, mutta oon ylpeä, että Girl on pysynyt jo kolmella keikalla peräkkäin setissä! Setlist Databasen mukaan Tori on soittanut sitä viimeksi 2003!!! :angst:

Hassua muuten: Tori ja John Fogerty esiintyy Zurichissakin peräkkäin :lol: Tai siis Tori esiintyy tänään ja Fogerty huomenna, mutta kumminkin (niitten välissä ei siis oo muita esiintyjiä).
blank-ette
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Heinä 15, 2010 10:02

Hmm.. esitti Tori Girl:n Varsovassa viime vuonna ainakin... en tiedä sit et milloin viimeks soolona esittänyt...
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Fastgirl » To Heinä 15, 2010 18:31

Niin, ei ehkä soolona ole vetänyt, mutta kyllä se oli bändin kanssa AATS-kiertueella vaikka kuinka monta kertaa, mm. Pariisissa. :mrgreen:

Toivottavasti Tori ei kauheasti vetäisi covereita Porissa, kun en tiedä noita biisejä, eivätkä ne edes ole yhtä hyviä kuin Torin omat. :D Edes SLG:n biisit eivät ole tuttuja (paria poikkeusta lukuun ottamatta) kun en vieläkään ole saanut aikaiseksi perehtyä siihen levyyn vaikka se on ollut pöydälläni jo puoli vuotta. Kerran yritin kuunnella, mutten jaksanutkaan.
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Heinä 15, 2010 19:05

Niin, en itsekään toivo noita covereita Poriin vaikka Rattlesnakes onkin mun lemppari SLG levyltä Heart of Gold:n lisäksi :) Vähän myös pelkää näitä helteitä et jos Porissa on +30 niin mä en siitä selvii..ku ei ole edes varjosuojaa lavan edessä..eikä saa ottaa sateenvarjoa.. siitä tulee mulle sit todella rankka reissu et varoitan etukäteen et jos tämmöinen helle on niin en ole kovin miellyttävää seuraa.. :( en saa kunnolla henkeä ja päätä särkee lähes päivittäin tän takia. Mielummin siis toivon että sataa vettä Porissa. laskis edes 25:een toi lämpö niin se ei olis sit niiin paha..
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Fastgirl » Pe Heinä 16, 2010 10:09

Mun puolesta saa kyllä olla lämmin, kunhan aurinko ei porota kauheasti, koska silloin se kyllä on tuskaa. Eilen eismerkiksi oli ihan kiva, kun oli joku melkein 30 astetta, mutta ihan pilvistä niin, ettei se tuntunut sillä lailla tukahduttavalta.
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Pe Heinä 16, 2010 11:13

Varmaan jotain covereita kyllä vetäsee Porissakin.. eikö ole nyt aika paljon just Love Songia esittäny?

Onneks sitten kuitenkin Tori esiintyy sen verran illalla, ettei se aurinko niin polttava enää ole. Eikö nyt ole ennustettu, että lämpimät jatkuu, mutta ei enää nää megahelteet? Näin olen käsittäny. Toivotaan parasta, koska kyllä se 30 on tollasessa tilanteessa tukalaa, paljon ihmisiä ja kaikkea.. pitäis olla koko ajan jotain jääkylmää juotavaa, mut eihän mikään säily jääkylmänä.. :-|

Niin ja se vielä covereista, että Rattlesnakes on kyllä tosi hyvä! Ootteko kuulleet sitä alkuperäistä? Se on IHAN erilainen, siis aika kamala. Mutta Torin versio on kyllä niin Torin... yksi niistä biiseistä, joista todella teki omansa. Kuulin sen livenä 2001 ja oli mahtava. Eli toivon kyllä sitä.... :)
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Pe Heinä 16, 2010 21:14

Toivottavasti ei olisi Porissa niin kova helle kuin nyt on ollut pari viikkoa. Toivottavasti ei myöskään sataisi. Sellainen 20-25 astetta olisi paras lämpötila. Saakohan sinne muuten viedä oman vesipullon? Yritin katsoa Jazzien sivuilta, mutta siellä ainoastaan kiellettiin lasipullot.

Jos Tori soittaa yhtä pitkän setin kuin nyt muilla festareilla, noin parikymmentä biisiä, niistä mielestäni pari niistä voi ihan hyvin olla covereita. Varsinkin kun Torin coverversiot yleensä ovat niin hyviä. Itse en tosin ole koskaan tykästynyt Rattlesnakesiin. En kylläkään ole kuullut alkuperäistä, joten en voi sanoa onko Torin versio parempi. Levyllä (piti tarkistaa mitä Tori tässä soittaa) rhodes aiheuttaa melkein migreenin, mistä syystä en yleensä kuuntele sitä enkä IDLM:sia.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja blank-ette » Pe Heinä 16, 2010 22:29

No, nyt kun katoin sieltä Setlist Databasesta niin sinne ei oo laitettu vielä AATS-kiertueen loppupuolen (johon kuulu mm. just Pariisi ja Varsova) settilistoja. Eli kai Girliä on soitettu myös 2009.

Dragon kirjoitti:Varmaan jotain covereita kyllä vetäsee Porissakin.. eikö ole nyt aika paljon just Love Songia esittäny?

Mä en oo koskaan oikeen välittänyt Torin Love Song-coverista. Se kun ei kauheasti eroa alkuperäisestä versiosta. Ja kun Cure on kuitenkin CURE, ja mulle rakas bändi, niin se biisi on niiden soittamana täydellinen.

Dragon kirjoitti: Niin ja se vielä covereista, että Rattlesnakes on kyllä tosi hyvä! Ootteko kuulleet sitä alkuperäistä?

Joo, en ymmärrä, miten se alkuperäinen esittäjä on kirjottanut tollaset lyriikat ja esittää ne sillein happy-happy-joy-joy-tyylillä! Tori taas esittää biisin lyriikoihin sopivalla haikeudella.
Tossa se alkuperäinen Rattlesnakes: http://www.youtube.com/watch?v=JL3rcYKhT1k

Fastgirl kirjoitti:Edes SLG:n biisit eivät ole tuttuja (paria poikkeusta lukuun ottamatta) kun en vieläkään ole saanut aikaiseksi perehtyä siihen levyyn vaikka se on ollut pöydälläni jo puoli vuotta. Kerran yritin kuunnella, mutten jaksanutkaan.

Se on varmaan Torin tylsin levy! New Age ja Real Men ovat kyllä ihania.

Tää I'm on fire Milanosta on hyvä esimerkki liikuttavasta Tori-coverista: http://www.youtube.com/watch?v=O9tHQ88- ... r_embedded

Viikon päästä Tori Porissa, vuuhuu!!! :dance:
blank-ette
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » Pe Heinä 16, 2010 22:46

Dublin 16.7.

Bouncing off Clouds
Silent All These Years
Siren
Crucify
Personal Jesus / Body & Soul
Spark!!
Improv / Ophelia
Beauty of Speed
Roosterspur Bridge
Fire to Your Plain
Precious Things
Winter
Taxi Ride
Mother
Beauty Queen / Horses
Virginia

Encore
Smells Like Teen Spirit
Lovesong
Cooling
Concertina
Take to the Sky
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja LilyLuna » La Heinä 17, 2010 12:55

Oijoijoi, tuo Dublinin lista miellyttää kovasti!!! :sysilma:
Jos tuollainen setti tulisi Porissakin, niin saattaisi olla aika turvonneet silmät keikan jälkeen :sydis:
Kuva
LilyLuna
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Heinä 17, 2010 13:41

Jep, hieno setti taas! Spark soolona, oi joi... ja Siren... :sysilma: Ja viis biisiä encoressa! :)

Covereista vielä, joo kyllä meillä niissäkin näyttää olevan mielipide-eroja, heh!

SLG:ltä mun suosikit on New Age, Strange Little Girl, Rattlesnakes ja I don't like mondays. Real men myös..

Muista covereista sen verran, että vaikka olen aina ollut myös Madonna-fani, niin Original Sinsuality-kiertueella esitetyt Like a Prayer ja Live to Tell vei mun sydämen täysin! Tosi hienoja versioita, vaikka siis nää kaks biisiä on mun kaikkien aikojen suosikki-Madonnabiisit myös. Ja entäs Torin versio Total Eclipse of the heartista?! Hieno!
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » La Heinä 17, 2010 18:01

Omasta mielestäni Dublinin settilista oli aika epätasainen: toisaalta sellaisia kappaleita, jotka ehdottomasti haluaisin kuulla: Spark, Virginia, Siren... Toisaalta taas paljon sellaisia joista en niin välitä.

SLG:ltä lempicovereitani taitavat olla SLG ja Real Men. New Age on myös hyvä pääasiassa loppunsa takia, IDLM taas on parempi kuin alkuperäinen jota en voi sietää. Eniten taidan pitää juuri covereista, jotka on soitettu soolona pianolla.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja blank-ette » La Heinä 17, 2010 20:47

Paljon ihania biisejä: Spark, Mother, Horses, Taxi Ride, Cooling :sysilma: Ja sitten kaksi inhotusta: Bouncing off Clouds ja FTYP :hedari:
Ja mun mielestä Winterin soittaminen kesällä - ja vielä festareilla - on vain yksinkertaisesti VÄÄRIN. :-x Sen olis voinut korvata vaikka Indian Summerilla :D

Noi Torin Depeche Mode-lainat ei jotenkin iske, SLG:n Enjoy the Silence ja nyt tää Personal Jesus :kohautus: en tiiä mikä niissä mua vaivaa. Myös Strange Little Girlissä on jotain pielessä, mutta pidän siitä silti... Ja se SLG:n Bonnie & Clyde on musta ahdistavampi kuin Me and a Gun eli sinänsä onnistunut biisi on (vaikkei sitä tee koskaan mieli kuunnella)!

Dragon kirjoitti:Muista covereista sen verran, että vaikka olen aina ollut myös Madonna-fani, niin Original Sinsuality-kiertueella esitetyt Like a Prayer ja Live to Tell vei mun sydämen täysin! Tosi hienoja versioita, vaikka siis nää kaks biisiä on mun kaikkien aikojen suosikki-Madonnabiisit myös. Ja entäs Torin versio Total Eclipse of the heartista?! Hieno!

Madonna ja Bonnie Tyler on varmaan maailman ärsyttävimmät naisartistit, mutta Torin coverit niiden biiseistä on hienoja! Madonna mua ärsyttää ihmisenä, laulussa ei oo mitään vikaa, kun taas Bonnie Tylerin ääni: :hedari: ja hänestä ihmisenä en tiedä mitään.
blank-ette
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » La Heinä 17, 2010 22:20

Jes, Sveitsistä on kotiuduttu ja pahimmat univelat nukuttu. Keikka oli mahtava, ja Zürich on aivan ihana kaupunki! :sydis: Taisin nyt lopullisesti liittyä kaikkien lukuisien Sveitsi-hullujen joukkoon.

Milanon settilista on selvästi tähänastisista paras, ihan vaikka jo pelkästään YA:n ja GD:n takia, mutta Zürich tulee hyvänä kakkosena: vaikka olisin esim. juurikin Anastasian halunnut kuulla, sain kuitenkin monta ihan ehdottomiin suosikkeihini kuuluvaa biisiä loistavina versioina. Black-Dove (kylmät väreet!), Virginia, Carbon, Space Dog/PT/Bliss -kolmikko (joiden aikana Tori oli suorastaan liekeissä ja rokkasi melkein kovempaa kuin bändin kanssa), PTDO (Tori jätti "banjo"-sanan yleisön huudettavaksi ja hyräili virnuillen siihen perään, että halusi vain testata kuunneltiinko me ;)), Take to the Sky (yleisö villiintyi varsinkin I Feel the Earth Move -osan aikana) ja coverit (Rattlesnakes ja FBR), joista kumpikin kuuluu omiin Torin coversuosikkeihini.

Ribbons Undone sai ensin aikaan "no niin, nyt freakout-ketjuissa hypitään varmaan jo kaivoon" -ajatuksia, mutta sehän olikin itse asiassa aika hyvä tällaisena kauniina ja rauhallisena sooloversiona. Wednesdaykin yllätti iloisesti: ei ole ikinä kuulunut suosikkibiiseihin, mutta tällä keikalla toimi loistavasti. China sen sijaan ei jotenkin nyt tällä kertaa uponnut mulle yhtään.

Just hetki ennen keikan alkua alkanut ukkosmyrsky antoi oman lisämausteensa (ja vähän ylimääräisiä ääni- ja valotehosteita) keikkaan, eikä ennätyshelteisen päivän jälkeen sade yhtään haitannut, varsinkaan kun järjestäjän puolesta koko yleisölle jaettiin "kuuluisat siniset sadetakit". ;) Keikan lopussa lavalta pois hyppelehtiessään Tori hauskuutti vielä yleisöä nostamalla mekkoaan ja pyllistämällä yleisölle kultaleggareissaan. :D

Seuraavana sitten Pori. Ainoa toive olisi kuulla Yes, Anastasia, mutta T on niin hyvässä vedossa, että enpä usko pettyväni, tuli sieltä lähes mitä vaan.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Su Heinä 18, 2010 1:32

Kiitos keikkaraportista! Toivottavasti kuullaan niitä vielä lisää muilta keikoilta. :)

Latasin tänään ton Zurichin konsertin, on muuten erittäin hyvälaatuinen äänitys! Juuri tässä sitä kuuntelen. Famous Blue Raincoat on todella upea veto jälleen kerran.. kuinka unohdinkin sen noista suosikki-covereistani. :sysilma:

En oikein edes osaa toivoa mitään Porin keikalta... hmm. Tuo Blanketten mainitsema Indian Summer kyllä tosiaan olis ehkä ykköstoive. Damagen haluisin ehkä kuulla myös. Ja Dragonin! :mrgreen:
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

EdellinenSeuraava

Paluu Kiertueet ja konsertit