Kyseessä on siis kreikkalais-walesilainen nuori laulaja Marina Diamandis, jonka lavanimi on Marina and the Diamonds. Diamonds ei ole taustabändi, vaan kuulemma nimitys faneille, joten tämä lavanimi koostuu sekä Marinasta että faneista. (Vähän ehkä kornia, tai laskelmoivaakin, vai pelkkä hyväntahtoinen ele?
)Marina tekee musiikkinsa suurimmaksi osaksi itse, mutta tämän levyn taustalla on myös muita tuottajia, esimerkiksi Sneaker Pimps -yhtyeessä vaikuttanut Liam Howe.
Marinan tyyliä on luonnehdittu monella tavalla... levyltä löytyykin kaikkea syntsadiskopopista kabaree-balladeihin. Mulle henk. koht. tulee mieleen välillä äänestä Fiona Apple ja tyylistä Sarah Slean. Toisaalta esim. sinkkubiisi Hollywood tuo mieleen vähän Lady Gagan, mutta ehkä näin on tarkoituskin.
Levy on mun mielestä monipuolinen ja hyvä. Marinalla on taito tehdä tarttuvia kertosäkeitä, mutta silti myös vähemmän kaupallisella tyylillä. Sanoitukset on välillä osuvia, välillä vähän ontuviakin... mutta hei, tyttö on vasta 24!
Tässä youtube-tarjontaa:
Hollywood:

Ihan hauska... Kate Bush tulee mieleen kyllä usein, mutta niin taitaa olla monen muunkin artistin kohdalla. Jotkut lyriikat on tosiaan vähän kökköjä, kuten Obsessions. Mutta komea ääni on mielestäni tytöllä!