Oma levyhylly :

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Pe Elo 17, 2007 18:31

Kiva että löytyy muitakin Happy Rhodes faneja :) Oletko hommannut Happy:n kaikki cd:t netistä vai oletko sitten vaan niitä biisejä ladannut netistä? Itse olen kaikki cd:t hommannut. Myös 2 ambient cd kokoelmaa jossa on Happyn tekemiä biisejä. esim Ra is a Busy God - biisi oli alunperin semmoinen ambient biisi ;) Sitten löytyy Happyn nimmarit ja ja peräti yks cd sinkku..hehe..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Su Elo 19, 2007 10:51

Lorien, sulla oli listassasi Sia. Mä en ole kuullut muita biisejä kuin Breathe me:n ja se on todella kaunis. Kuulin sen ekan kerran Mullan Alla -sarjan päätösjaksossa. Todella hyvin sopi siihen! :) Minkähänlaista muuta musiikkia Sialla (hirveää, että tuo nimi tosiaan taipuu suomeksi noin... :rotfl: ) on?

D
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja lorien » Su Elo 19, 2007 14:07

Aika hulvaton; "sialla". Hih. Mulla ei kys. artistilta ole kuin Colour The Small One -albumi -jolta juuri Breath me löytyy. Kuulin myös Mullan alla -sarjasta ja hommasin sit sen albumin. Em. biisi on kyllä suosikkini levyllä, mut muitakin kivoja löytyy. Breath me -on varmaan eniten piano-painotteinen ja jotenki sellai kylmiä väreitä aiheuttava, muut on letkeämpia. Esim. Sweet Potato on hauska, ja toisaalta Don't bring me down puolestaan koskettavampaa balladi-puolta.

Ihan ok albuumi siis, ei kuitenkaan mikään maata mullistava.
I've never been an extrovert, but i'm still breathing
lorien
New B
New B

ViestiKirjoittaja winter » Su Elo 19, 2007 20:23

levyhyllystä löytyy aika tavalla kaikenlaista, ihastun yleensä johonkin biisiin, en niin välttämättä edes artistiin. tori on poikkeus :)
mutta mieluisia on mm.:

-k's choice
-sarah mclachlan
-within temptation
-nightwish
-bon jovi
-anouk
-jewel
-garbage
-emmi
-kalle ahola
-evanescence
-suzanne vega

jotta siinä muutama.
sometimes i think
i think i understand
the fear in the boy
the fire in the man
winter
New B
New B

ViestiKirjoittaja Datura » Ti Elo 21, 2007 12:22

Mielenkiintoista tietää, mitä ihmiset kuuntelevat... löysin pari itselle tuntematontakin nimeä, kiitos.

Omaa musiikkimakua on niiiin vaikea kuvailla. Ja parastahan on se, jos yllättää itsensä kuulemalla jotain, josta ei kuvittelisi tykkäävänsä, ja sitten kuitenkin tykkääkin. Itse pidän esim. todella paljon joistain konemusiikin, kansanmusiikin sekä punkin artisteista/kappaleista/levyistä, mutten ole erikoistunut mihinkään genreen.

No joo, ehkä multakin löytyy ne "levykokoelman selkärangat", artistit, joiden koko tuotanto on jatkuvassa kuuntelussa: Björk, Kate Bush, Sinead O`Connor, Stina Nordenstam, Thom Yorke/Radiohead, Beck, K.u.k.l, P.J Harvey ja tietenkin siis Tori.
and threads that are golden don`t break easily
Datura
New B
New B

ViestiKirjoittaja Joria » La Elo 25, 2007 20:04

Jännä huomata kuinka Tori Amosta kuuntelevat ihmiset kuuntelee poikkeuksia lukuunottamatta hyvin samantyyppistä musaa mitä muihin artisteihin tulee. Monilla on levyhyllyssä Fiona Applea, Kate Bushia ja Sarah Sleania... :ryhmahali:

Oma musiikkimakuni on melko laaja eikä ollenkaan sitoutunut yhteen ja samaan musiikkityyliin. Toki kuuntelen paljon juurikin näitä singer-songwritereita, useimmiten naisartisteja mutta tykkään myös monesta muustakin.

Joitakin mainitakseni ehdottomia kestosuosikkejani Torin lisäksi on; Kate Bush (ylläripylläri), Rufus Wainwright, Placebo, Muse, Nick Cave, Annie Lennox, Jeff Buckley, NIN jnejne..
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja Joria » La Elo 25, 2007 20:27

June kirjoitti:Eli, näitä en vaihda:
Kent, Anathema, The Gathering (+ bändistä juuri lähteneen "kakkosjumalattareni" Anneke van Giersbergenin uusi Agua de Annique -projekti), Katatonia, Nine Inch Nails, Sigur Rós, Nick Cave, Depeche Mode. Unohtuikohan tuosta nyt joku oleellinen...

Hmm. Mielenkiintoista.
Itse tykkään (aikanaan enempikin) Gatheringista ja olin heidän keikallaan ranskan Lyonissa muutama vuosi sitten. Ystäväni oli järjestänyt minulle tapaamisen Anneken kanssa keikan jälkeen. Sain häneltä nimikirjoituksen ja juteltiin niitä näitä. Onhan sillä mahtava ääni, eteerinen. kieli2:
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Elo 25, 2007 21:01

Anneke on nättikin! :) Oon nähnyt jonkun musavideon... vissiin Leaves? Hyvä biisi. Kaunis ääni. Mielestäni parempi kuin vastaavat Within Temptationit ja Lacuna Coilit... puhumattakaan Nightwishistä, mutta nää on nyt näitä mielipideasioita... :)
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Riikka » La Elo 25, 2007 23:38

Joria kirjoitti:Joitakin mainitakseni ehdottomia kestosuosikkejani Torin lisäksi on; Kate Bush (ylläripylläri), Rufus Wainwright, Placebo, Muse, Nick Cave, Annie Lennox, Jeff Buckley, NIN jnejne..

Pakko kysyä näin vähän offtopicina, että oletko tulossa katsomaan Musea Helsinkiin syksymmällä? Itse oon ihan innoissani kun ei vielä ole livenä tullut nähtyä ja juuri kun olin suunnittelemassa keikkamatkaa johonkin eurooppaan niin nämä ilmoittavatkin esiintymisestään Suomessa. Upeaa :mrgreen:
I wanna smash the faces of those beautiful boys
Riikka
New B
New B

ViestiKirjoittaja Joria » Su Elo 26, 2007 10:16

Riikka kirjoitti:Pakko kysyä näin vähän offtopicina, että oletko tulossa katsomaan Musea Helsinkiin syksymmällä? Itse oon ihan innoissani kun ei vielä ole livenä tullut nähtyä ja juuri kun olin suunnittelemassa keikkamatkaa johonkin eurooppaan niin nämä ilmoittavatkin esiintymisestään Suomessa. Upeaa :mrgreen:

Tokikin olisin mennyt mutta en ehtinyt saada lippuja keikalle, ne myytiin ensimmäisen päivän aikana melko pian loppuun. :parku:
Olen kuitenkin Musen nähnyt pari kertaa livenä, ne oli Suomessa muutamia vuosia sitten nosturissa.
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » Su Elo 26, 2007 10:53

Ja kenttäliput taisivat mennä jo ennen varsinaisen lipunmyynnin alkua, kun Musen sivujen kautta pääsi ostamaan lippuja jo edellisenä päivänä. Itselläni kävi tuuri kun tuon ennakkomyynnin puolivahingossa huomasin. Saakin ravata sitten parin viikon sisällä Helsingissä kahteen kertaan: ensin Muse ja sitten Kent.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Moleman » Su Elo 26, 2007 19:55

LaurenLasiaurinko kirjoitti:Mutta jos olisin rikas, tai levyt olisdivat halpoja niin levyhyllystä saattaisi löytyä Ani Difrancon levyjä, ja ehkäpä Jippua.

Ani DiFranco on kyllä loistava! Viime vuonna hurahdin aivan totaalisesti Anin musiikkiin ja on kyllä mukavimpia musiikillisia tuttavuuksia koskaan.

Omasta levyhyllystäni (tai oikeastaan nykyään koneelta, cd:iden kaivaminen hyllystä kun on niin vaivalloista :D) löytyy Torin ja Anin lisäksi sellaisia siellä vähän pidempään majaiileita nimiä, jota tulee vielä kuunneltuakin suht usein, kuin:

Kate Bush
Suzanne Vega
PJ Harvey
Björk
CMX (roikkunut mukana melkein yhtä pitkään kuin Tori, ja kotimaisista ehdottomasti paras)
Ismo Alanko (erityisesti Säätiön kanssa)
Radiohead
The Smiths/Morrissey
Arcade Fire
Laura Veirs
Alanis Morissette
Manic Street Preachers
Jeff Buckley
Fiona Apple
Patrick Wolf
Kent

Tämä vuosi on ollut mukava siinä mielessä, että on tullut jostan syystä tehtyä aika montakin uutta löytöä, tai ehkä pikemminkin suurimmaksi osaksi tullut tutustuttua ja tykästyttyä sellaisiin bändeihin tai artisteihin, joista on tiennyt jo kauemmin, esim:

Aimee Mann
Stina Nordenstam
Stars
Husky Rescue
Regina
Cat Power
Doves
Regina Spektor
Mirah
Neutral Milk Hotel
Ultramariini/Matti Johannes Koivu
Immaculate Machine
Jennifer O'Connor

Jne. Niin ja muuten jos sattuu kiinnostamaan tarkempi vakoilu, niin tuolta näkee mikä on soitossa ja kuinka paljon täällä päin :)
Moleman
New B
New B

ViestiKirjoittaja sanna. » To Loka 11, 2007 17:29

Eli levyhyllystä löytyy: Paljon Led Zeppeliniä, The Doorsia, Jimi Hendrixiä, Slayeriä, Metallicaa, Panteraa, Lamb Of Godia, No Doubtia ja Gwen Stefania, Amy Winehousea, Coldplayta Foo Fightersiä, David Bowieta sekä Wolfmother on paras uusi bändi ja kotimaisista Von Hertzen Brothers, Nicole, The Orders sekä Don Johnson Big Band. Ja sitten tietenkin kaikki mahdollinen Torin tuotanto. Ostelen myös todella paljon levyjä pelkästä uteliaisuudesta ja myös kannattaakseni artistien työtä. Jotku voivat soida useamminki, jotku jäävät yhteen kahteen kuuntelukertaan. Mutta nuo mainitsemani bändit ja artistit ovat kaikki kaikessa ja kovassa kuuntelussa.
Viimeksi muokannut sanna. päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 19:02, muokattu yhteensä 2 kertaa
aina ja ikuisesti.
sanna.
New B
New B

ViestiKirjoittaja wednesday » Ma Loka 22, 2007 16:41

Samoja artisteja mulla kuin muillakin, Torin lisäksi siis enemmän mm. näitä löytyy hyllystä:

Björk
Emiliana Torrini
Shakira
Amy Winehouse
Fugees/Lauryn Hill
Alanis Morissette
Madonna
Pink
Robbie Williams
Dido
Mariah Carey (teini-iän fanituksen jälkeen aika iso osa mun levyistä...)
CMX
Maija Vilkkumaa
Ultra Bra
wednesday
New B
New B

ViestiKirjoittaja Perla » Ma Loka 22, 2007 18:42

Tänne en ole vielä tainnutkaan kirjoittaa...

... mutta ei minulla kyllä ole mitään lisättävää :mrgreen: Tori, Björk ja Kate on ne kolme suurta. Sitten on jotain outoa islantilaista musiikkia (Björkin vanhoja tuotoksia, Múm, Kimono - ja minulla on kanssa Emiliana Torrinia! Se Love in the Time of Science!), Suzanne Vegaa, Alanis Morrissettea, Travisia, Coldplayta... Vanhat Ultra Bra -levytkin on vielä tallessa. Cranberriesistä olen tykännyt joskus.

... ja tietysti ihan järjetön lista niitä, joihin pitäisi tutustua. Nyt on yksi P.J. Harveyn levy kuuntelussa. Hyviä vinkkejä muuten tästä keskustelusta tullut... :)

Perla.
Perla
Honey B
Honey B

EdellinenSeuraava

Paluu Muut artistit