Helsinki 28.9.2011

Keskustelua Torin esiintymisistä

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Helsinki 28.9.2011

ViestiKirjoittaja Lilith » Ke Syys 28, 2011 16:57

EDIT (vihdoinkin, klo on melkein kolme ja olen puolestayöstä asti yrittänyt päästä foorumille...):
Settilista:

Shattering Sea
Graveyard
Suede
Baker Baker
Fearlessness

Mrs. Jesus (solo)
Marianne (solo)

"It's time to tune again" improv
Girl Disappearing
Cloud on my Tongue
Star Whisperer

Running to Stand Still (U2 cover, solo)
Sister Janet (solo)
Caught a Lite Sneeze (solo)

Cruel
Nautical Twilight
Snow Cherries From France
Winter

Encore 1
Multitude of Shades (quartet only)
Your Ghost

Encore 2
Mr. Zebra (solo)
Tear in Your Hand (solo)
Silent All These Years (solo)
Carry

Aivan upea keikka! Torin äänikin oli kunnossa, ja kun kvartetti piti temmon, oli Torinkin pakko olla hisdastelematta. Näin oli jopa soolokappaleissakin. Huomasin, että kvartettikappaleisiin oli lisätty tiettyihin väleihin yksi tahti lisää, että Tori kerkesi hengittää.

Fearlessness oli uusista kappaleista se, jota eniten odotin, ja tulihan se! :sysilma: Cruel jousien kanssa oli ihana yllätys, samoin Suede. Kaikein kaikkiaan setti oli upea, vasta konsertin jälkeen tuli mieleen niitä kappaleita, joita olisi vielä toivonut, mutta silloin konsertti olisi helposti paisunut neljään tuntiin... Harmi jos Yes, Anastasia säästettiin Venäjää varten, sen olisin toivonut, tai sitten Gold Dustin.

Stage Rush oli vähän omituinen, se yritti tapahtua jo ensimmäisen encoren alussa, mutta sitten kaikki jotenkin luikkivat paikoilleen (Your Ghost ei ehkä ollut paras mahdollinen stage rush -kappale). Ja sitten toisen encoren alussa järjestysnainen yritti ajaa pois.

En saanut settilistaa itselleni, vaikka jäin siihen eturiviin vähän roikkumaan, mutta sain napattua valokuvan:
Kuva

Tässä myös kuva Torista, en sitten kovin montaa kuvaa ottanut, kun järjestäjät olivat käyneet sanomassa ettei saa kuvata.
Kuva

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Avataas tälle jo oma ketjunsa.

M&G näyttää twitterin mukaan tapahtuneen iltapäivällä:
Just met Tori Amos again. She's fabulous! #toriamos

http://twitter.com/#!/atmoravi
Viimeksi muokannut Lilith päivämäärä To Syys 29, 2011 2:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Settilista ja tunnelmia keskellä yötä
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

Re: Helsinki 28.9.2011

ViestiKirjoittaja Lilith » To Syys 29, 2011 10:02

Mtv3 on toistaiseksi ainoa media, joka on noteerannut Torin keikan, tässä juttu soundcheckistä:
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musii ... ndcheckiin
Otsikko hieman hymyilyttää, koska minusta tuo kaapu on aivan kamalan näköinen.

Kuvia: http://www.flickr.com/photos/samiheiska ... 193374240/
Olisivatkohan nämäkin soundcheckistä, en ainakaan konsertin aikana huomannut valokuvaajia.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Fastgirl » To Syys 29, 2011 13:19

Tämä oli kyllä selvästi paras kolmesta Tori-keikastani! :D Ja ensimmäinen meet&greetini, joka meni jotenkin sekavasti, en oikein tajua, että muka oikeasti tapasin Torin. Ja voitinhan sitten siellä arvonnassa julisteen, heh, pitänee kehystää. :D

Mutta setti oli upea, olihan siellä tietenkin pari sellaista, joita en itse olisi mukaan valinnut, mutta kokonaisuus on mahtava. Oli tosi kivaa Torilta soittaa Silent All These Years sillä lailla yhtäkkiä kun joku sitä yleisöstä huusi - vaikka sinänsä en sitä biisiä välittäisi kuulla aina, niin siinä tilanteessa tunnelma oli niin hyvä, että se oikeastaan sopi oikein hienosti. SATY-kammoni on nimittäin ehkä tullut siitä, että Tori usein soittaa sen siinä keskellä keikkaa ja se on aika pitkä ja semi tasapaksu, kuultu tuhat kertaa eikä sinänsä kovin aktivoiva, jos ymmärrätte. Mutta nyt en laske sitä miksikään viaksi - ja eihän Tori edes ollut aikonut soittaa sitä.

Tori soittikin aika paljon biisejä yksin, enemmän kuin olin luullut, eli eiköhän sitä vaihtelua saada sittne kuitenkin. Ja Yes, Anastasia ei kai ollut vielä valmis, mutta Tori lupasi jollekin soittaa sen Hampurissa.

Tori soitti hauskan paljon näitä uusia biisejä, joista mieleen jäi erityisesti Star Whisperer ja Carry. Ja toisaan nyt kun oli jouset, Tori joutui soittamaan ja laulamaan rytmissä, joten biisit muistuttivat tavallista enemmän levyillä olevia versioita.

Cruel oli uskomaton! :sysilma: Biisi sinänsä ei kuulu lemppareihini, mutta tuo versio oli ehdottomasti paras siitä kuulemani ja olin ihan innoissani. Ja Suede! Siinä vaiheessa oli ihan ihastuksissani, se kuului minusta myös keikan huippukohtiin. Tori juttelikin tosi paljon, enemmän kuin aiemmilla keikoillani, jossa hän on vain suorittanut pakolliset esittelyt. Niin, ja Fearlessnessin halusin myös kuulla ja se tuli. :)

Ja tuo stage rush -hässäkkä oli ihan outo, jostain syystä kaikki aina istuivat sitten paikoilleen. Minäkin tulin jo siinä muutamien muiden kanssa ensimmäisen encoren alussa eteen, mutta menin sitten takaisin, kun kaikki muut istuivatkin alas. Ja sitten kun Tori sanoi, että nouskaa vaan, niin säntäsin varaamaan itselleni paikan ihan edestä, keskeltä. Parempaa ei olisi voinut saada. :) Vaikka oli istumpaikkani kyllä tosi hyvä. Olin siis B-katsomon nelosrivin 2. paikalla, ja tuntui, että Tori tuijotti melkein koko ajan suoraan minuun :D
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Syys 29, 2011 14:04

Jeps, Olen samaa mieltä että paras Tori konsertti jonka olen nähnyt. Tori soitti paljon enemmän niitä hyviä kun sitten näitä tylsempiä. Sieltä olis edelleen voinut soittaa jotain muuta SATY:n, TIYH:n, COMT:n ja Winter:n tilalla. Noi on jo niin moneen kertaan jauhettu ettei jaksais aina samaa.

Keikan kohokohtia oli Cruel!!!!!!! Siis O M G!! Shattering Sea, Fearlessness, Star Whisperer, Suede(!!), Sister Janet, Snow Cherries From France, Girl Disappearing.. Marianne olis ollu NIIIIN paljon parempi kvartetin kanssa.. harmi että tuli "vain" soolona. Perskules.Pakko kai alkaa seuraamaan miten Tori tulee esittämään muita sen vanhempia biisejä ton kvartetin kanssa.. jos äänenlaatu olis hyvä niin tekis mieli tehdä oma albumi sitten niistä. Cruel ja Suede pääsis sinne ehdottomasti kun olivat niin erikoisia versioita. Toivottavasti ne muuten olisivat sitten siinä 20 vuotis juhlapainoksessa <3

Jos miinuksia vois sanoa (tylsän encoren lisäksi) niin stagerush!! Torin pitäis miettiä tossa ihmisiä jotka esim huonon kunnon takia eivät jaksa seistä loppuaikaa ja näin ollen sitten eivät loppukeikasta nää mitään koska kaikki muut seisovat. Itse siis istuin koska mun selkä on niin huonossa kunnossa etten todellakaan jaksa seistä. En vaan ymmärrä kok stagerush:a. Sitten.. välillä huomasin että kvarttetti jotenkin jäi Torin pianon alle.. siis en erottannut heidän soittoaan ollenkaan. Ja sitten vois mainita että äänentoisto oli ehkä pikkaisen liian isolla. Siinä kaiuttimien alla istuessa kieltämättä välillä itsekin virnistin sille metelille.

M&G.. noh.. sinne ehdin just.. miks se oli jossain siellä hemmetin takapihalla asti, en voi ymmärtää. Selkäni kanssa kun sinne jotenkin pääsin, en pystyny keskittymään kuvien ottoon kipujen takia joten tällä kertaa jäi sitten m&g kuvien ottaminen. :( Huomasin et useampi hölötti Torin kanssa ainakin 10 min .. (todella itsekkäästi siis) ja siinä vaiheessa kun me peräpäässä olevat lähestyimme Toria alkoi sadella ja tuli ilmoitus että loput todella nopeasti käydään läpi.. just.. noh.se meni sitten vähän vituiks mut ihan kiva päästä pari sanaa sitten Torille puhumaan. Oli pakko kehua sen korkkareita ku olivat aina siistit.. hehe..
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Fastgirl » To Syys 29, 2011 14:20

Tosta pianon ja jousien suhteesta, se varmaan riippui istumapaikasta, koska minä en huomannut, etteivät jouset olisi kuuluneet, enemmänkin päinvastoin - välillä piano ei juurikaan kuulunut, ja siis nimenomaan se syntikka, kyllä Bösendorfer kaikui kivasti.

Minä olin kyllä oikein iloinen Tear In your Handistä, en ole ikinä kuullut sitä livenä. SATYn ja COMT:n olisi kai voinut skipata, mutta tosiaan siinä stage rushissa oli nini kiva tunnelma, että olisi ihan fiiliksissä Silentinkin aikana.

Niin. ja ihmettelin myös, että miksi Tori veti Mariannen soolona. Okei, ehkä jousimiehet eivät vielä oleet opetelleet sitä, mutta se olisi ollut looginen jousibiisi, Torihan veti sen Amsterdamissakin silloin orkesterin kanssa, eikö?

Ja totta, onhan stage rushissa huonotkin puolensa, koska siinä on käytännössä pakko sitten seistä jos haluaa nähdä mitään. Mutta toisaalta siinä tulee sellainen tunnelman huipennus. :)
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » To Syys 29, 2011 14:33

Fastgirl kirjoitti:Ja tuo stage rush -hässäkkä oli ihan outo, jostain syystä kaikki aina istuivat sitten paikoilleen. Minäkin tulin jo siinä muutamien muiden kanssa ensimmäisen encoren alussa eteen, mutta menin sitten takaisin, kun kaikki muut istuivatkin alas. Ja sitten kun Tori sanoi, että nouskaa vaan, niin säntäsin varaamaan itselleni paikan ihan edestä, keskeltä. Parempaa ei olisi voinut saada. :) Vaikka oli istumpaikkani kyllä tosi hyvä. Olin siis B-katsomon nelosrivin 2. paikalla, ja tuntui, että Tori tuijotti melkein koko ajan suoraan minuun :D

Mehän oltiin sitten melkein vierekkäin, olin itse paikalla paikalla neljä. :) En sitten lähtenyt töistä M&G:iin enkä myöskään pre partyihin niin en tuntenut ketään.

Jouset kuuluivat minullekin ihan hyvin, Cruelissa ne jopa hukuttivat Torin äänen paikoittain alleen.
Mariannesta minäkin ajattelin, että miksei siinä ole jousia. Loogisin selitys mielestäni on, ettei sitä oltu keretty harjoitella, mutta Tori halusi silti soittaa sen. Torihan sitoi sen edeltävään Mrs Jesukseen lopettamalla Mariannen "Mary of it all".

SATY ei haitannut minua, oli hauskaa että Tori noin vain päätti soittaa yleisön pyynnön. Eikä SATY nyt edes laahannut niin paljon kuin yleensä. Toisaalta, olisi siellä ollut jotain parempiakin pyyntöjä, kuulin esimerkiksi kun joku huusi Northern Ladia.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Lilith » To Syys 29, 2011 14:54

Löytyihän niitä uutisia ja arvosteluja useampiakin:

Eilen ilmestynyt uutinen, joka on löytynyt myös Nelosen uutisten ja useiden maakuntalehtien sivuilta (mm. Ilkka, Kaleva, Turun sanomat, Savon sanomat): http://www.pohjalainen.fi/uutiset/viihd ... -1.1073353

City-lehti: http://www.city.fi/artikkeli/Tori+Amos+ ... issa/4060/

Voice: http://84.20.138.5/index.php?mw=Tori%20 ... 445&cat=26
Voicen keikka-arvostelu (4/5): http://84.20.138.5/index.php?mw=Voice%2 ... 0438&cat=1

Ylen keikka-arvostelu (jossa lopussa virhe...): http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/puntari ... origin=rss

dome.fi keikka-arvostelu: http://dome.fi/musiikki/keikalla/kuvara ... elsingista

EDIT: Vielä yksi lisää:
http://starlounge.fi.msn.com/gallery.as ... =159322063
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja xdjonttu » To Syys 29, 2011 21:58

WOW! Eilinen oli niiiin täydellinen tapa menettää live-Tori-neitsyys. Setti oli jotain niiiin upeaa, Baker Baker, MR. ZEBRA (itkin sen aikana), Star Whisperer, SATY, Winter, öhh, KAIKKI?!?! Ärsyttää vain kun en saanut kunnolla koko keikkaa nauhalle, iskän piti vasta tänään ilmoittaa, että sillä on ammattilaisten käyttöön tarkoitettu nauhuri jolla saa 4 tuntia todella hyvä laatuista MP3:sta...........

Fanitavaroista pitää valittaa. Missä oli kiertuekirja? Sitten se S-kokoinen Liquid Mistress-paita ylsi melkein polviin asti??? Onneksi tote bag oli valkoinen, koska Kylie Minoguella ja Britney Spearsillä on nyt ollut myynnissä musta kassi, ja eihän se käy kun meillä on kissoja jotka tykkää nukkua ja karvoittaa kaiken mustan. ?
xdjonttu
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » To Syys 29, 2011 21:59

Olihan mielettömän hieno keikka. Jos ovat jo kiertueavauksessa tuollaisessa vedossa, niin mitähän tässä vielä on edessä ennen kuin rundi on ohi. Huh. Oma kohokohtani oli ylivoimaisesti Star Whisperer. Se nousi levylläkin heti suosikkibiisikseni, ja livenä koko biisi oli yhtä kylmää värettä alusta loppuun. Muista huippuhetkistä voisi mainita mm. Shattering Sean, Cruelin (whoa!!), Sueden ja Fearlessnessin. Running to Stand Still oli myös hieno. Ja SATY:n suhteen samoilla linjoilla kuin Lilith ja Fastgirl; lavan edustan yhteislaulumeininki ja "katsekontaktibonus" antoi sille kivan pikku lisämausteen, ja muutenkin se oli jotenkin leikkisä veto.

Haha, stage rush oli kyllä tosiaan ihme säätöä. Ekalla yrityksellä en lähtenyt mukaan ollenkaan, kun näytti että vain eturivin ihmiset siellä seisovat eikä muilta riveiltä juuri kukaan muu siirtynyt sinne. Toisella kerralla siirryin jo muutaman askeleen eteenpäin, mutta hipsin takaisin istumaan (oma paikka oli heti keskikäytävän vieressä - juurikin rivillä 4, terkkuja vaan sinne käytävän toiselle puolelle :)), kun näytti siltä, että kaikki eturivin tyypit olivat rupeamassa takaisin istumaan. Kolmannella kerralla, kun eturivi oli taas seisomassa aitaa vasten ja järkkäri alkoi hätistellä väkeä istumaan, ehdin jo ajatella että eipä sitten tainnut kunnon stage rushia tällä keikalla tullakaan. Mutta heti kun Tori sanoi sen "it's ok, they can come", loikkasin eturiviin suoraan Torin kohdalle. Ei valittamista, noin hyviin asemiin en ole ennen stage rusheissa päätynytkään.

Itse olen ehdottomasti "pro stage rush" (mikä ei varmaan yllätä ketään jos tietää että kenttäkatsomoon muutenkin aina keikoilla haluan, jos sellainen on tarjolla). Nyt tuo stage rush sattui menemään omalta osaltani niin nappiin kuin mahdollista, mutta silloinkin kun itse jää jonnekin massan keskelle, niin se tunnelma lavan edessä on niin hyvä, että haluan joka tapauksessa mukaan.

Tässä vielä ainoat ottamani kuvat. Kaikki ovat stage rushin jälkeen aidan vierestä otettuja; omalta paikaltani en edes yrittänyt kuvata, kun ennen keikkaa Bösestä kuvaa ottaessani tuli jo järkkäri sanomaan että keikan aikana ei sitten saa kuvata.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Fastgirl » To Syys 29, 2011 22:40

Noniin, se olit sitten sinä, Lilith. wave: Se oli iskä siinä meidän välissä. Nolottaa jotenkin, ettei tultu mitään sanottua, vaikka katsoin sinua ihan suoraan monta kertaa ja mietinkin ihan vielä, että onkohan tuossa joku joka pitäisi tuntea. Mutta miten toisaalta olisin voinut tunnistaa? :kohautus: (Ja siis kun katsoin sitä kuvaamaasi Star Whispereriä, mietinkin, että eikö tuo ole suunnilleen siitä, missä itse istuin.)
Juneakaan en onnistunut bongaamaan, vaikka mehän ollaan sentään tavattu aiemmin. Pöh, ja minä kun vielä muistelin, että joku täällä oli nelosrivillä ja yritin siinä katsella ympärilleni, että missämissä - katsoin varmaan sitten suoraan sinuunkin.

Muuten tapasin kyllä monia tosi kivoja ihmisiä m&g:ssä ja keikkaa venaillessa, ihan senkin takia oli jo onnistunut reissu.

Ja tuo tiukkuus noiden kameroiden kanssa - sama täällä, eli otin kuvaa isestäni ja iskästä siinä kun valot oli päällä ja kaikki kuljeksivat vielä ympäriinsä, ja heti joku hyökkäsi, että keikan aikana sitten puhelimet pois - ehkä sen kuulitkin, Lilith, kun kerran olit siinä vieressä :D

Ah, ja unohdin kokonaan aiemmista viesteistäni: Jostain syystä Baker baker sai minut kovin tunteelliseksi ja silmätkin siinä vähän kostuivat. Ja jotain tosi outoa! Keikan jälkeen olin ihan varma, että Tori oli soittanut Edge of the Moonin, mutta ei kai sitten ollutkaan? :lol:

Ilmeisesti lähes kaikki tykkäsivät suunnilleen samoista biiseistä - Star Whisperer, Suede, Cruel ja Fearlessness olivat näköjään ehkä suosituimmat, ja juuri nämä neljä minäkin valitsisin ykkösikseni.
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » To Syys 29, 2011 23:01

Hei vaan! wave: Yritin itsekin katsella ympärilleni, josko joku mahtaisi olla foorumilta. En sitten kuitenkaan kehdannut ruveta häiritsemään tuntemattomia ihmisiä. En huomannut stage rushin eturivissäkään ketään tuttuja, vaikka itsekin olin siinä pianon kohdalla.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Lilith » Pe Syys 30, 2011 9:45

Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Fastgirl » Pe Syys 30, 2011 17:04

Itsekin näin tuon Hesarin arvostelun ja yllätyin kuinka paljon siinä oikein ylisettiin tuota konserttia. Otsikko oli kyllä tosi outo ("Euforinen Tori Amos pimputti ja kehräsi") mutta kirjoittaja toitottikin sitten, että kyseessä oli vuoden paras keikka, enkä kyllä voi väittää vastaan. :)
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Black_Dove » Pe Syys 30, 2011 23:12

Pitää nyt vähän veistä kääntää, siis mihin aikaan tuo m&g oli? Harmittaa niin paljon, että missasin tilaisuuden tavata Torin, vaikka pari kertaa Jäähallin alueella kävelinkin. En sitten lähtenyt seikkailemaan sinne Jäähallin taakse, missä se ilmeisesti oli? Oon tyhmä. :parku:
Black_Dove
New B
New B

ViestiKirjoittaja Fastgirl » Pe Syys 30, 2011 23:15

Joo, se oli nimenomaan siellä ihan takana klo 14-14.30.
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

Seuraava

Paluu Kiertueet ja konsertit