Tori Amos Collection

Yleinen Tori-aiheinen keskustelu tänne

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Tori Amos Collection

ViestiKirjoittaja Joria » Ke Elo 29, 2007 13:14

Itse ylpeänä keräilijänä olisin kiinnostunut tietämään muiden fanien Tori-kokoelmista.

Eli kuinka paljon omistat Torin levyjä, sinkkuja, vinyyleitä, kirjoja ja muuta oheistavaraa? Onko joukossa keräilyharvinaisuuksia ja jos, millaisia? Entä oletko ajatellut hankkivasi muita kuin joka levykaupassa saatavia studiolevyjä?.. jos niin kuinka paljon voisit maksaa erikoisuuksista...? Kiinnostaako joku tietty erikoisuus erityisesti?

Oma kokoelmani on niin iso että sen listaamiseen menisi pieni ikuisuus mutta se koostuu lähes kaikista virallisesti julkaistuista cd levyistä, sinkuista, promoista, vinyyleistä, kirjoista ja fanitavarasta mitä keikkapaikoilla on ollut ostettavissa. Villinä veikkauksena itse musiikillisia tuotoksia voisi olla yhteensä noin arviolta 60 painosta, ainakaan alakanttiin se ei mene.
Muutama LE aikainen UK sinkku puuttuu sekä LE vinyyli sekä YKTR alkuperäispainos (joskin bootleg on vinyylistä ja cd-levystä).

Olisi kiinnostava tietää muiden kokoelmista. Entä muiden artistien kohdalla?

Itselläni on aika paljon keräilykamaa myös Kate Bushilta sekä Muselta omistan kaikki sinkut ja studiolevyt.
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ke Elo 29, 2007 15:16

No itse olen myynyt kaikki harvinaisimmat Tori levyni.. en siis kerää Toria enää. Olen ostanu vain pitkäsoitot. Edes The Piano boksia en ole ostanut ja tuskin ostankaan ellei hinta putoa kunnolla. Sinkkuja en ole ostanut vuosiin tosin eihän Torilta enää edes tule cd-sinkkuja. Löytyy kyllä vielä muutama promo ja noita tavallisempia cd sinkkuja.. vinyyleitä ei ollenkaan eikä kirjoja..Torin nimmarit Tea With The Waitress promossa ja tuossa mun pehmokanassakin nyt :)

Kate Bush kokoelmani onkin sitten jo eri luokkaa...on tullut keräiltyä kaikkea Kateen liittyvää eli Kate tavaraa on paljon. Vinyyleistä lähtien.. bootleggeja.. promoja.. myös nimmari löytyy :)

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Poppa » Ke Elo 29, 2007 17:28

Torin osalta oma kokoelma rajoittuu lähinnä albumeihin, ja ne on ainakin toistaiseksi riittänyt minulle aivan hyvin :)

Aiemmin tullut muutaman artistin kohdalta kerättyä melkoisen laajat kokoelmat, ja lähinnä yhdeltä kerään enää kaiken mahdollisen. Tämä ei tarkoita, että arvostaisin jotain artistia toista vähemmän, en vaan enää oikein tunne tarvetta kasvatella kokoelmia muuten kuin albumien osalta. vaikka eihän sitä koskaan voi tietää, miten sitä joskus vielä innostuu :mrgreen:

Sekä Torin että Kate Bushin kohdalla olen erittäin kiinnostunut noista kirjoista. Kate Bushista yhden olen lukenutkin, mutta ne siis kuitenkin ehdottomasti hankinnassa.

*muoks*
Poppa
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ke Elo 29, 2007 22:11

Oma kokoelmani rajoittuu myös albumeihin, A Piano ja Original Bootlegit mukaanluettuina. Lisäksi löytyy muutamia bootlegejä. Muu Tori-krääsä rajoittuu yhteen kirjaan ja kahteen t-paitaan.

Sinkkuja sitä kai pitäisi ruveta keräämään seuraavaksi, mutta kun on tuo A Piano, en tiedä, kannattaako niitä kaikkia edes ostaa. ADPn vinyyliä olen myös harkinnut, vaikken omista edes levysoitinta roll:.

Lisäksi rahatilanne on välillä :pa:, vaikka tällä hetkellä tosin parempi, kun onnistuin saamaan unelmieni työharjoittelupaikan :dance:. Kattavaa Tori-kokoelmaa ei ole edes tavoittena hankkia, en esimerkiksi tarvitse kaikkia eri SLGn kansia.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » Ke Elo 29, 2007 22:22

Minä keräsin Toria innokkaasti 90-2000-lukujen taitteessa ja pyrin hankkimaan rajoitettuja sinkkujen painoksia, joitakin promoja, parhaita bootlegejä ja vinyylejä. Yllätyin itse moisesta, koska en ole koskaan ollut keräilijäluonne. Nyt ei ole ollut aikaa eikä kiinnostusta jatkaa keräämistä: JOS Torilta vielä julkaistaisiin cd-singlejä, hankkisin niitä b-puolien vuoksi. En aikaisemminkaan halunnut esimerkiksi jonkun singlen kaikkia eri versioita vain versioiden vuoksi, vaan halusin kaikki laulut. Samoin omistan albumeista vain yhden version (paitsi Choirgirlin vinyylin sain lahjaksi). En siis esimerkiksi hankkinut "tavallista" painosta APD:sta tai Scarletista. Kaikkiaan minulla on Torin (tai Tori-aiheisia) levyjä on viitisenkymmentä.

Nytkin haluaisin koota suuren määrän Torin musiikkia, mutta tällä hetkellä paikallisten levykauppojen anti on saanut riittää. Perheellisenä ei jaksa tai ehdi ;) Mistään kokoelmani osasta en kuitenkaan ole valmis luopumaan, koska niihin liittyy niin paljon rakkaita muistoja.
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja Joria » To Elo 30, 2007 10:27

Itselläni keräily lähti ns. käsistä jossain vaiheessa.
Sinkkuja ja erikoisuuksia aloin kuitenkin keräämään vasta tuossa jossain To Venus and Back levyn myötä. Muistan kuinka Turussa sijaitsevassa Kane Recordsilla oli erittäin kattava kokoelma sinkkuja (voisi sanoa että under the pinkistä alkaen kaikki) ja mä ostin kerralla sieltä kaiken mitä niillä oli.
Kyllä siinä myyjä hieraisi silmiään pari kertaa kun summa vastasi pienipalkkaisen kuukausiansiota :mrgreen: ja itsellä toki pieni hiki otsalla siitä miten pärjään seuraavan kuukauden vuokrien kanssa.
No mutta, en ole ehtinyt vieläkään katumaan koska tuli todettua että noita sinkkuja ei hirvittävän helposti, ainakaan tänä päivänä, saa mistään. Ja jos saa niin joutuu maksamaan aika hirvittäviä hintoja.

Välillä tulee kyllä mieleen että josko myisi kokoelmansa jollekin varakkaalle ja yhtä innokkaalle fanille jonkin prosentin voitolla mutta jotenkin vaan tuntuu että ei sittenkään pysty koska on sen kokoelmansa eteen jonkin verran vaivaa nähnyt ja tunnearvoa ei pysty korvaamaan tyhjillä levyhyllyillä.

Se on totta että Tori ei enää tee sinkkuja juurikaan, tai kukaan. Se on toisinaan sääli.
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja BloodSport » To Elo 30, 2007 12:39

^ Oho. Meikäläinen ei ole kova keräilemään oikein mitään, oli se Toriin liittyvää tai johonkin muuhun bändiin/asiaan. Olen ihan randomisti hankkinut satunnaista matskua rahatilanteesta, tilaisuudesta ja viitseliäidyydestä riippuen.

Tässä välissä tarvii heti sanoa, etten omista edes jokaista Torin alkuperäistä albumia (bad, bad boy!), joskin ne kaikki ovat ainakin olleet pitkäaikaislainassa kavereilta, joten on kyllä tullut erittäin tutuksi. Taitaa puuttua Earthquakes ja Venus tällä hetkellä CD muodossa. Kummatkin on tosin vinyylinä (Venus on bootleg ilman Daturaa) ja Earthquakes on tuona Piano box versionakin.

Koitan kerrankin listata mitä minulta löytyy ihan muistini voimin(itelläkään oikein hajua mitä kaikkea tullut hankittua):

-ASF sinkku
-SLG sinkku
-GLoT80's sinkku TORIN NIMMARILLA
-Cruel/Rasberry Swirl sinkku (niitä remixejä)
-LE vinyyli
-Pink vinyyli
-BfP vinyyli
-Venus kuvavivyyli (bootleg)
-ADP vinyyli *worship*
-YKTR kuvavinyyli (bootleg)
-Original Bootleg - Los Angeles
-Original Bootelg - Chicago
-Live In New York vhs
-WTS dvd + Hidden Treasures EP
-Joku ihme biografy jossa paljon kuvia (en muista nimeä, All These Years?)
-Piece by Piece kirja
-A Piano Collection
-Limited editionit Scarletista ja Beekeeperistä
-TOAL DVD:n kanssa

+itse poltettuja bootleggejä muutama esim. DVD:t Soundstage 2003, Sessions At West 1998 etc.

Varmaan jotain unohtui tuosta listasta. Ihme kamaa ottaen huomioon että tosiaan pari albumiakin puuttuu :stupid:

En ole hirveän kiinnostunut keräilemään kovasti enää mitään, jos nyt joku kiva sinkku osuu eteen, niin saatan ostaa hyvällä hinnalla. Tämän kiertueen Original Bootlegit aijon kyllä hankkia jos semmoiset ilmestyy (please!) ja live DVD:n. Myös Choirgirl vinyyli olisi upea. Vinyylit yleensäkin.
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » To Elo 30, 2007 17:22

Aww, ei tätä olis saanut laittaa mun näkyviin. Muut omistaa kaikkea ja itse en mitään.
American Doll Posse löytyy poltettuna, ja nyt sitten saisi ostettua sen 13 eurolla, mutta eihän sitä enää ole järkeä ostaa.

Keräsin hiukan rahaa ja ensimmäinen (tadaa) levy pitäisi hankkia.
Mutta mikä? AWW kun ei osaa sanoa kun en ole viitsinyt niihn paljoa levyjä kuunnelal missään etten kuluta loppuun ennenkuin ostan, ja nyt ei sitten tiedä mikä olisi kannattavin ostos.
Paitaa olen etsiskellyt, muttakun ei mitään enää saa mistään halvalla.
Sen vuoksi tämä omistamattomuus.
Yay, jotain lehtileikkeleitä keräilen. Eli leikkelettä Provinssista löytyy jotain.

Ei sitten muutakuin Tori Amos teksti jokaisessa vähääkään turhemmassa vaatekappaleessa ja itsevärkättyjä pinssejä. Ja paljon suunnitelmia että "kyllä minä vielä ostan..."
Ei voisi piheys enempää rajoittaa elämää.
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja June » To Elo 30, 2007 20:53

Minuakaan ei ole keräilykärpänen koskaan oikein puraissut, joten hyllyssä on lähinnä perussetti: albumit, A Piano, yksi Original Bootleg (Lontoo), WtSF-dvd ja kaksi kirjaa (Piece by Piece ja All These Years). Ja joitakin netistä ladattuja livebootlegejä tietysti.

Sama juttu oikeastaan kaikkien muidenkin artistien kohdalla, mitään suurempia erikoisuuksia tai harvinaisuuksia ei hyllystä juurikaan löydy sen enempää Torilta kuin muiltakaan.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja lorien » Pe Elo 31, 2007 20:32

Kateudesta vihreäksi pistää Jorian listat.. Aiai. Ite kans keräilisin ihan mielelläni, mutta kun on tämä köyhyys. Pitää aloittaa varmaan lottoaminen lähiaikoina.

Mutta kuitenkin. Arkistoista löytyy tietty kaikki levyt (Scarlet, Beekeeper ja ADP -limited editioneina), sinkkuja varmaan joku kymmenen kipaletta, A Piano - The Collection (jonka kirjassa nimmarit) ja Original Bootlegs -boksit. Piece by Piece, the Collectibles ja Lyrics -kirjat, Live from NY -vhs ja Fade to Red -dvd. Boys for Pele, Beekeeper ja ADP:n kiertueiden kiertuekirjat. Neljä kiertuepaitaa, ja kolme kiertuejulistetta.

Oisko ne siinä.
I've never been an extrovert, but i'm still breathing
lorien
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » La Syys 01, 2007 20:11

Ai niin, löytyyhän sitä tietysti WTSF ja FTR dvd:tkin :D.

Oma Tori-kokoelmani täydentyi tänään ensimmäisellä sinkulla, joka tarttui mukaan Free Record Shopin loppuunmyynnistä. Kyseessä on PW, jota olen jo aiemminkin käynyt siellä katsomassa. Nähtävästi ei ole kelvannut kenellekään niin pelastin sen nyt sieltä itselleni. Harmittavasti siinä on vaan remixejä...
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja BloodSport » La Syys 01, 2007 22:17

^ Ainiin, tosiaan FTR. Ja se Video collection 91-98 VHS on myös minulla. Fade To Red on kyllä loistava DVD, kuten myös kokoelmana A Piano. Toivotaan lisää Rhino julkaisuja Torilta :) Ainoa negatiivinen asia FTR:ssä on Jackien version, jonka olisin mielelläni halunnut alkuperäisenä remasteroituna versiona, ei TOAL säädettynä.

En tuota PW:tä olekkaan nähnyt missään ennen. Pitäisi varmaan taas tarkistaa Free Record sinkkujen toivossa. Tai ehkei sittenkään, ei ole ylimääräistä rahaa ;)
BloodSport
B minor
B minor

ViestiKirjoittaja blue_dress » Ti Syys 04, 2007 19:31

Mulla ei ole vielä kaikkia levyjä, joten ylimääräinen raha menee ihan vaan levyihin. Toiveissa olisi saada levyjen lisäksi jonkinlainen musiikkivideo-DVD ja kirjat olisi kiva vähintään lukea.

...tai onhan mulla telkusta nauhoitettu pronvinssirockin keikka :) harmi vaan ettei ole tallentavaa DVD-soitinta, saisi äänet tallennettua parempilaatuisena kuin VHS:lle. Pitää vaan ostaa mahdollisimman hyvälaatuinen VHS-kasetti keikan uusintaa silmällä pitäen.
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Syys 04, 2007 20:22

En ole vielä ehtinyt vastata tähän ketjuun..

Mulla on ollut hyvin aikaa kerätä Toria, jo 13 vuotta, joten kokoelma on jo aika iso. Muutama tärkeä sinkku multa kyllä vielä puuttuu, ja niitä aina välillä käyn yrittämässä eBayssa... mutta rahaa ei ole pistää, jos hinta menee loppujen lopuksi yli 40 euron... :pa:

Ikinä en ole kuitenkaan listannu kokoelmaani! Enkä edes varsinaisesti laskenut... yritetääns.

Virallisia julkaisuja on cd:nä 71, vinyylinä 2 ja kasettina 1. VHS:nä 3 ja DVD:nä 2. Sitten noita bootleg-cd:itä on 13 + kopioituna 1. Lisäksi löytyy pari sinkkua, jolla Tori on mukana, mutta eivät ole varsinaisesti Torin...

Hmm.. voi olla, että listaan vähän myöhemmin, mitä tuolta löytyy. Voin yllättyä itsekin! roll:
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Ke Syys 05, 2007 16:01

Osaako muuten joku sanoa mikä levy kannattaisi ostaa (rahaa löytyy vihdoin)?
TBK olis kiva, muttakun levykaupassa 21 euroa. Taitaakin sitten olla se toinen versio. Mutta jonkun muun levyn sais sitten siinä kympillä, ja Welcome to.....blaablaakin kuullosti ihan kivalta..
Mutta menempä vilkuilemaan levykauppaa tänään.

Sori, jos kuuluisi omaan aiheeseen, näin äkkiä vain kysäisen.
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

Seuraava

Paluu Yleinen Tori-keskustelu