Uusi albumi - Unrepentant Geraldines kevät 2014

Yleinen Tori-aiheinen keskustelu tänne

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Re: Uusi albumi - Unrepentant Geraldines kevät 2014

ViestiKirjoittaja Lilith » La Touko 03, 2014 19:34

Parin kuuntelun jälkeen kappaleet vielä sekoittuvat toisiinsa. Aika monesta tulee mieleen että niitä olisi voinut työstää vielä enemmän, ne vaikuttavat kovin keskeneräisiltä. Kitara häiritsee muutamassa ja rummut varsinkin UG:ssa. Torin ääni kuulostaa kyllä upealta.

America: bridge-osuus muistuttaa Starlingia, mutta en osaa päättää onko se parempi vai huonompi kuin Starlingin bridge. Muuten ok.
Wild Way, Wedding Day ja Weatherman: eivät jääneet juuri mieleen, mutta ihan ok.
16 Shades of Blue: omituista, että näin erikoinen kappale on samanaikaisesti aika tylsä. :?
Maids of Elfen-Mere: alusta tulee mieleen Kate Bush. Toistaiseksi aika mitäänsanomaton.
Promise: pienen tauon jälkeen itse asiassa pidin tästä. Radiossa ei soitettu kappaletta kokonaan, loppuosan nousu tekee kappaleesta huomattavasti paremman.
Giant's Rolling Pin: b-puolimateriaalia vieläkin. Ei kuitenkaan niin paha kuin esim. Not Dying Today.
Selkie: :sysilma:
Unrepentant Geraldines: alkuosa olisi parempi ilman rumpuja (rumpukonetta?). Loppuosasta en osaa sanoa vielä, se vaikuttaa muutaman kuuntelun jälkeen aika tylsältä.
Oysters: korkeat äänet saavat kylmät väreet kulkemaan selässä. Upea.
Rose Dover: toistaiseksi mitäänsanomaton
Invisible Boy: nätti

Tori VH1:ssa:

Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Touko 06, 2014 20:37

Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Touko 06, 2014 20:40

Itse en vielä ole kuunnellut levyä.. latasin sen kyllä, mut yritän nyt sinnitellä perjantaihin. Josko sit sais vielä sellasen samanlaisen elämyksen aikaiseksi kuin ennen muinoin, kun aina ekan kerran pääs kuuntelemaan vasta kun levy tuli kauppoihin, ja samalla sitten katseli kansilehtisen kuvia ja luki sanoja...

Mut kuuntelin kyllä biisit TL, Selkie ja Promise.. kaikista tykkään, Selkie tosi upea. Sit kuuntelin alkuja 16 sob, Wedding day, GRP ja Maids of Elfen-Mere... Näistä Wedding day ja MoE-M sai jo kymmenen ekan sekunnin aikana niin voimakkaan, hyvän reaktion, etten ees uskaltanu kuunnella pidemmälle :P
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Touko 06, 2014 20:48

Ok, no kuuntelin sit ton 16 shades of bluen kokonaan myös... ;)

Olipa aika jännä.... vaatii ehkä muutaman kuuntelukerran. Periaatteessa aika hyvä flow, siis menee eteenpäin hienosti ja kaikkia hauskoja koukkuja siellä aina silloin tällöin.... mutta joo, kuulostaa demolta! Onko Torilla tosiaan rahat loppu, vai tuliko sille kiire tän levyn kanssa...? Kun yleensähän käyttää kyllä oikeaa rumpalia ja oikeita soittajia muutenkin. Taitaa muuten olla myös eka ley tämä, jossa ei ole yhdessäkään biisissä jousia mukana? Kyllästyikö niihin parin aiemman levyn takia kokonaan... ;)
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ke Touko 07, 2014 20:06

Albumi kuulemma levytettiin The Light Princess -musikaaliprojektin välissä vähitellen, joten se varmasti vaikuttaa asiaan: eihän Tori voi olettaa että Matt ja Jon olisivat aina saatavilla usean kuukauden ajan. Eihän rumpukoneessa tai ohjelmoinnissa tai miksi sitä nyt kutsutaankaan mitään vikaa ole, kunhan se tehdään hyvin. Kaikissa levyn kappaleissa näin ei mielestäni ole. Tosin nimikappale alkaa parin kuuntelun jälkeen kuulostamaan paremmalta, ehkä kyseessä oli vain ensivaikutelma.

Jossain kappaleessa taitaa olla lyhyt pätkä jousia, nähtävästi ohjelmoituja/tietokoneelta. Olisiko ollut juuri 16 Shades? Tuon kappaleen pikku yksityiskohdat ovat välillä vähän turhan kirjaimellisia: drop another verbal bomb (ääni pommin räjähtämisestä), hear the ticking of her clock (kello tikittää) jne.

Pari haastattelua lisää (joissa puhutaan myös levytysprosessista):
http://www.mixcloud.com/phil-marriott/
http://www.irishtimes.com/culture/tori- ... -1.1785626

Koko albumin stream täällä: http://www.amazon.com/Unrepentant-Geral ... B00K3TW4DE
Myös bonus-raita Dixie on kuultavissa. Taas yksi Tori ja piano kappale, todella nätti...
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ke Touko 07, 2014 23:12

Niin, pahimmillaan rumpukone on vain... tylsä.

16sob:n pizzicato jouset on selkeesti joo tietokoneelta. Niin, ja tosiaan se kirjaimellisuus siinä biisissä.... ehkä se just saa mut ajattelemaan vähän musikaaleja. Se voisi olla musikaalibiisi.

Dixie on ihan nätti... tulee mieleen eniten MG-albumi ja biisit kuten A silent night with you ja Comfort and Joy. Ja ehkä myös vähän Oscar's Theme, vaikka siitä pidän kyllä ainakin toistaiseksi edelleen enemmän. Nätit sanat tässä Dixiessä kuitenkin on.
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » To Touko 08, 2014 21:07

Pah, levykaupasta tuli tieto, ettei deluxe-versiota lähetetä ennen kuin vasta ensi viikolla. :(

Pari haastattelua lisää:
http://www.nextmagazine.com/content/selfie-reflection

Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » To Touko 08, 2014 21:32

Lilith kirjoitti:Pah, levykaupasta tuli tieto, ettei deluxe-versiota lähetetä ennen kuin vasta ensi viikolla. :(

:( mistä tilasit? itse tilasin saksan amazonista ja kuulemma tänään postitettu mut arvioitu saapumispäivä on vasta 19.5.. :mad:
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » To Touko 08, 2014 21:43

Levykauppa X:stä. Sieltä on yleensä tullut uudet levyt ilmestymispäivänä, mutta nyt tuli tieto ettei tukku ole saanut deluxe-versiota ajoissa varastoon. Saattaa olla, ettei sitä sitten levykaupoissakaan ole hyllyssä huomenna?
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » Pe Touko 09, 2014 0:20

Mulle sama viesti Äx:stä. F*ck it. Mä kuuntelen kuitenki huomenna. Ei nyt ole sitten sitä levyn kansilehtistä samaan aikaan käsissä, mut nyt mennään näillä. Ens viikon oon poissa joten en edes oo täällä, jos se levy nyt sattuu vielä edes silloin tulemaan... :kohautus:

Lohdutukseks kuuntelin äsken Wild Wayn, kun näköjään Tori senkin tänään on debytoinut. Siis ihan studioversion kuuntelin. Ja täytyy sanoa, olipas upea. :omg:

Ja vahvistaa mun ajatusta, että Tori on aika lailla ottanut siitä musikaalista vaikutteita. Tämä ja 16sob vois ihan hyvin molemmat sopia musikaaliin.
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Pe Touko 09, 2014 0:59

Kannattaa kuunnella Amazonin stream, se on paremmanlaatuinen kuin nettiin vuotanut versio. Sanat löytyvät Yessaidista (http://www.yessaid.com/ug-set.html), mutta ne eivät välttämättä kaikissa kohdissa ole täysin oikein.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Pe Touko 09, 2014 8:51

Ne on ikävä kyllä poistanu sen streamin Amazonin sivuilta.. kai siks kun itse levy julkaistaan tänään. Jeps.. on vaan enää clipit jäljellä. Saakohan sitä ekaa nettiin vuotanutta versioo vielä? mulla pitäis olla kyllä se linkki tallella jos joku tarvii.. :P Nyt kai voi jo kirjotella noista linkeistä kun itse levykin on julkaistu? :)
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Pe Touko 09, 2014 19:06

Mulla ainakin streami toimii täällä: http://www.amazon.com/Unrepentant-Geral ... B00K3TW4DE
Sen pitäisi toimia 12.5. asti (levy julkaistaan USAssa 13.5.).
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Pe Touko 09, 2014 20:08

Mulla ei näy tossa mitään streamia enää.. tosi outoo et toiset näkee sen ja toiset ei..
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Tori-keskustelu