Suomalaista musiikkia?

Keitä muita löytyy levyhyllystäsi?

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

ViestiKirjoittaja Swirl » La Syys 29, 2007 15:52

June kirjoitti:Miten tässä nyt näin kävi: Nightwish teki monen vuoden jälkeen paluun suosikkiartistieni joukkoon. Dark Passion Play on mahtava, pitkästä aikaa sellainen Nightwish-levy, joka toimii kokonaisuutena. Ja Anette on ihana. :sydis: Ihan erilainen tunnelma (ja tunne!) välittyy tältä levyltä kuin edeltäjiltään.

Levyn orkesteri- ja kuorotaustat on kyllä huikeita, mutta uuden laulajattaren mitäänsanomaton ääni vaan väistämättä hukkuu kaiken mahtipontisuuden keskelle. Pitäisin levystä erittäin paljon jos laulajana olisi edelleen Tarja Turunen.
Swirl
New B
New B

ViestiKirjoittaja June » La Syys 29, 2007 16:19

Smaken är som baken. :) Tarja sopi täydellisesti ensimmäisille levyille, joiden tunnelma oli muutenkin aika "kylmä", mutta kun laulutyyliä ruvettiin muokkaamaan pehmeämpään suuntaan, siitä tuli minusta hirveän pakotetun ja ponnettoman kuuloista. Esim. Bless The Child saa laulujen puolesta minut suorastaan vaivaantuneeksi, niin väkinäiseltä se kuulostaa. Yritettiin kai saada enemmän vivahteita, mutta se ei vaan onnistunut. Se on totta, ettei Anetten ääni ole yhtä erottuva, mutta fiilistä on mukana enemmän.
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Swirl » La Syys 29, 2007 18:01

Hanna Marshista tuli mieleen, että niin ikään suomalaisen laulaja-lauluntekijä-pianistin Astrid Swanin levy on myös ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Jostain syystä ei silti ihan yhtä paljon miellytä kuin Hannan musiikki.

http://www.myspace.com/astridswan
Swirl
New B
New B

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Ma Loka 01, 2007 6:45

No nighwish on kyllä absolut :sysilma:
Vähän kuten Junekin jo sanoi, ajattelin sanoa, ettei Tarja nyt olisi soinut tälle levylle. Musiikkityyli on niin erilainen, ja mielestäni kyllä parempi näin. Vaikka oli ne jotkut Tarjankin kanssa soitetut kappaleet ihan hyviä. Mutta Kuullostaa kyllä toosi hienolta tuo uus levy. Ja on Anetellakin kyllä erikoinen ääni, sellanen räsönen, ja kuullostaa hauskalta kaikki korkeat kohdat.
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Poppa » Ma Loka 01, 2007 12:37

Nightwish on aina ollut yksi mun suosikkibändeistä, ja nytkin ovat tehneet loistavan levyn. Silti en vaan jaksa innostua en niin yhtään :kohautus: nytkin soi taustalla, mutta ei sykähdytä ollenkaan. Anetesta kyllä tykkään, sopivasti erilainen Tarjaan verrattuna :) ja vanhempaakin materiaalia Anette tuntuu vetävän melkoisen hyvin, ainakin mitä nyt muutamia biisejä olen levynjulkkarikeikalta kuullut.
Poppa
New B
New B

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » La Joulu 29, 2007 19:10

Juu ei kyllä ihan hirveästi tule kotimaista musiikkia kuunneltua.
Aiemmin pidin kovasti CMXstä muttei tuo Vainajalan jälkeinen materiaali oikein nappaa. Ultra Bra:n paluuta odottelen kuin kuuta nousevaa, tänään tulikin telkusta KOM-teatterin 35-vuotis konsertti joka sai kaivamaan UBn levyt esiin (miten ihmeessä?) ja löytyyhän hyllystäni Agit Prop:iakin, niissä vanhoissa taistolaislauluissa on vaan sitä jotakin :)
Nyt pinnalla olevista artisteistä tykkään Stam1nasta (nättiä poikia, nam) ja PMMP:stä jolla on kyllä kiva live-meininki, on tytöillä asennetta.
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » La Joulu 29, 2007 19:46

PMMP:stä tykkään minäkin! En ole kyllä ikinä livenä nähnyt. Eikä mulla levyjäkään ole, mutta....
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » La Joulu 29, 2007 20:13

Täytyypä ihan kehaista, että kävin Nightwishin konsertissa, kun tänne kotoseudulleen taasen tulivat... Ei kuulu suosikeihin, vaan lähinnä joistain yksittäisistä kappaleista tykkään. Mutta ihan siisti oli konsertti! Siellä fanitin muiden mukana... :rokrok:
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Hoochie Woman » La Joulu 29, 2007 20:36

Kävinpä minäkin katsastamassa orkesterin kun täällä Jkylässä käväisivät. Täällähän sattui tuo hassu palo-hässäkkäkin, tosin siinä kävi kyllä meikäläisen kannalta hyvin kun piippuhyllyn paikat vaihtuivat parempiin, kyllä siinä korot kopisivat kun hame korvissa juostiin kaverin kanssa eturiviin :P Röyhkeätä, tiedän, varsinkin kun en mikään kovin tosi-fani ole mutta joku muu siihen olisi kuitenkin änkenyt. Hiukan harmitti kyllä niitten puolesta jotka olivat jonottaneet aamusta asti, mutta minkäs teet...

Itse kyllä tykkään tuosta Anettesta, hyvin se keikankin klaarasi, kun taas Tarjan äänestä tai oopperatyylistä en ole ikinä pitänyt. Kun tieto laulajan vaihdoksesta silloin aiemmin tuli, ajattelin että se oli sitten Nightwishin osalta siinä, olihan Tarja aika edustava solisti mutta onneksi toisin kävi, on se Holopainen vaan semmoinen epeli. Ja aika kuraahan tuo Tarjan oma tuotanto tuntuu olevan, anteeksi nyt vaan jos joku tykkää!
Hoochie Woman
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja June » La Joulu 29, 2007 22:40

Hoochie Woman kirjoitti:Kävinpä minäkin katsastamassa orkesterin kun täällä Jkylässä käväisivät. Täällähän sattui tuo hassu palo-hässäkkäkin, tosin siinä kävi kyllä meikäläisen kannalta hyvin kun piippuhyllyn paikat vaihtuivat parempiin, kyllä siinä korot kopisivat kun hame korvissa juostiin kaverin kanssa eturiviin :P

Hahaha, itse olin paikalla myös, ja tuo olisi voinut hyvin olla minun kirjoittamani. :) Ennen tulipaloa ei nähty yhtään mitään (kiitos Paviljongin ihan liian matalan lavan...), mutta takaisin sisälle palattaessa kävi mäihä ja oltiin ensimmäisten joukossa sisällä. Hame korvissa ja korot kopisten eturiviin, indeed. :D

Anette vei kyllä viimeistään livenä meikäläisen sydämen. Aivan mahtava persoona, ja tuntuu mukavalta nähdä että bändillä on taas pitkästä aikaa hauskaa yhdessä. Itse olen menossa helmikuussa Berliiniinkin katsastamaan Yökalan livenä. En nyt sinne vain ja ainoastaan NW:n takia mene, mutta perinteisen kevätreissun ajankohdan valintaan tuon keikan ajoitus kyllä vaikutti. ;)
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Swirl » To Tammi 31, 2008 16:42

Hanna Marshia kun olen tässä ketjussa aiemmin suitsuttanut, niin täytyy nyt mainita, että kyseinen artisti on ensi viikon perjantaina ehdokkaana ensimmäisissä Euroviisukarsinnoissa, ja uusi albumi julkaistaan vajaan kuukauden päästä.

Hannan euroviisubiisiä ei ole vielä julkisesti esitetty, mutta EMI:n sivuilla voi kuunnella kahta uutta biisiä. Up on the Bridge on aika popahtava kappale, mutta The Dreamer and the Brave One on uskomattoman kaunis ja koskettava, suosittelen kuuntelemista!

http://www.emi.fi/
Swirl
New B
New B

Re: Suomalaista musiikkia?

ViestiKirjoittaja blue_dress » La Maalis 29, 2008 23:52

Suomenkielisen musiikin kuunteluni on jäänyt vähemmälle, mutta Apulanta on iskenyt useimmiten sydämeen. Viime aikoina sain vihdoinkin aikaiseksi hankkia ensimmäisen YUP:n levyni. En kadu pätkääkään. Nyt kun pääsisi nopeasti hankkimaan lisää levyjä. einiinettäkiroisinrahatilannettanitässäkohtaapahoillakirosanoilla
submission
Is my mission for a
Strong Black Vine
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja Perla » Su Huhti 27, 2008 17:04

Viime viikolla ilmestyi Stellan kolmas albumi Löytäjä saa pitää, jota on nyt tullut parin päivän ajan kuunneltua. Näin Stellan myös livenä viime viikolla täällä Joensuussa. Uudella levyllä on todella kaunis sigurrosahtava kappale "Puitten sylissä", jonka voi kuunnella Stellan myspace-sivuilla http://www.myspace.com/stellayhtye.
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ma Maalis 16, 2009 23:54

En koskaan aiemmin ole pitänyt Chisun Mun koti ei oo täällä -biisistä, mutta Emma-gaalassa ollut rauhallisempi versio olikin yllättäen ihan kiva, vaikka ääni yhä raastaakin vähän korvia. Sitä on nyt tullut kuunneltua useammankin kerran.

Ei haittaisi, jos Torilla olisi joku tuollainen kosketinsoundi uudella levyllä. :)
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Maalis 17, 2009 18:28

Todella kaunis versio!! Ja upea soundi.. Itse kyllä tykkään ihan siitä alkuperäisestäkin versiosta ja muistakin Chisun biiseistä.. mun mielestä sillä on vahva ääni :) Aika komee toi "flyygeli"..hehe.. hetken aikaa ihmettelin että mikä ihme hökötys se on..
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

EdellinenSeuraava

Paluu Muut artistit