SCARLET'S HIDDEN TREASURES

"then thought that I could decipher your message..."

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

SCARLET'S HIDDEN TREASURES

ViestiKirjoittaja Dragon » Pe Syys 28, 2007 23:42

Ajatukset tästä levystä tänne.
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » La Syys 29, 2007 11:54

Scarlet's Hidden Treasures ovat todellakin olleet "hidden", sillä en ostettuani levyn ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen kuunnellut sitä moneen vuoteen. Nyt keväällä siirsin sen mp3-soittimelle ja sen jälkeen kappaleita on sufflella putkahdellut esiin silloin tällöin. Vasta nyt olen oppinut pitämään Tombigbeestä. Seaside on nätti. Muuten kappaleet eivät ole hirveän erikoisia... :kohautus:
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Syys 29, 2007 18:15

Itse tykkään eniten Ruby Through Looking Glass:sta.. se on mun mielestä todella upea biisi.. aah.. yks lemppareista :) Seaside on ihan nätti mutta aika tylsä koska Tori laulaa aikalailla samaa lähes koko biisin ajan.. Apollo's Frock.. hmm.. upea pianosoolo alussa.. todella kaunis.. en vaan oikein ymmärrä itse biisiä että mistä se kertoo.. :hmm: Voisin kuvitella että jollain lailla suhteesta? Tombigbee taitaa olla näitä historiallisia biisejä.. ? intiaaneihin jotenkin liittyvä? Olenko täysin väärässä?? :stupid: Bug a Martini on todella hauska.. heh.. Indian Summer.. hmm.. jotenkin aika pitkäveteinen.. tai sitten en vaan edelleenkään tajua biisin tarkoitusta.. :hedari:

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Joria » Ma Loka 01, 2007 10:06

On se jännä miten vähän tämä tosiaankin mielestäni aarre on saanut huomiota juurikaan missään. Mä itse rakastan tätä lyhyttä mutta hienoa kiekkoa. Tosin itse olisin ehkä toivonut että levy olisi voinut tulla omana ns. EP muodossa, sitä ehkä herkemmin kuuntelisi jos se olisi omana kokonaisuutena hyllyssä. Ei voi tietää.
Joria
New B
New B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 01, 2007 15:48

Tosi paljon tuli kuunneltua silloin, kun tämä ilmestyi! Mutta miksei se Mountain voinut olla tässä? :P Minkäs teet.

Ruby on hyvä. Pikkuisen pitkä? Siis tykkään pitkistä biiseistä, mutta silloin niissä saisi olla väliosia ja sellaista vaiheittaista kasvamista. Makuasia.

Seaside on nätti, ihan selkeä b-puoli. Tässäkin voisi sitä vaihtelua olla enemmän. Ihan koskettava on kyllä.

Bug a Martini... niin hassu ja erikoinen! Jotenkin mun mielestä se nainen, joka menee sinne Moskovaan, on se SLG:n Raining Blood -nainen! ;) Tai sitten uudemmassa valossa, sehän on tietenkin Santa. Santa sais mun mielestä ottaa tän biisin repertuaariinsa ja heti!

Apollo's Frock. Vanhaa Toria! Erikoisia sävelkulkuja, kaunis kertosäe, pitkä intro... Ilman taustalla olevaa kitaraa tämä voisi olla vaikkapa UtP:n aikainen. Jostain muuten luin, että Tori on jossain Soundcheckissä esittänyt pätkän tästä jo joskus vuosia ennen Scarletia... muistaako kukaan? Tämä onkin ehkä eniten ei-Scarletmainen biisi koko levyllä.

Tombigbee; tykkään tämän tunnelmasta. Ihan Scarlet-kamaa ja olis periaatteessa voinu olla levylläkin vaikka jonkun Vegasin tilalla, mut tää on vaan mun mielipide...

Indian Summer. Huh, on kivaa, kun on joku sellainen biisi, joka on näin selkeästi oma suosikki. Käsittääkseni tämä ei nauti mitään suurta suosiota. Osa ei pidä ollenkaan, suurimman osan mielestä on aika mitäänsanomaton? Mulle tämä on jotenkin kummallisen rauhoittava ja "nollaava". Vaikka onkin aika pitkä. Vaihtelua tuo kuitenkin välikohdat. Oikeastaan pidän pikkuisen enemmän live-versiosta, minkä Tori esitti Scarlet-kiertueella jo ennen tämän studioversion ilmestymistä. Se oli vielä kauniimpi. Onneksi on melko hyvälaatuinen äänitys, vaikka tietty fanit kiljuu ihan himona, kun tajuavat, että tämä on nyt tämän biisin ensiesitys ikinä! ;) Mutta kuitenkin, tämä on niitä biisejä, joihin ei varmaan kyllästy ikinä. Käsitän kyllä hyvin, että sitä voi olla vaikea käsittää. Tässä on vaan jotain, mikä osuu muhun syvälle, enkä edes oikeastaan tiedä, miksi!! Onko se sitten vaan tuo maanläheisyys, mikä mulla edustaa jonkinlaista uskonnollisuutta ilman jumalia. :kohautus: En oikeasti tiedä. Tiedän kuitenkin, että kun kuuntelen tätä biisiä, tulee tunne, että maailmassa kuitenkin on jotain järkeä. Ja että olen osa jotain suurta. :voitto:

D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Perla » Ma Loka 01, 2007 16:41

Ihan kuin olisin jostain joskus lukenut, että tuo Apollo's Frock on itse asiassa aika vanha kappale, mutta Tori sai sen viimeisteltyä vasta Scarletille. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Hidden Treasures on minusta tosi ihana kokonaisuus, ja se Mountain olis saanut olla mukana! Ruby on minunkin suosikkeja - en ole kyllä oikein saanut tolkkua sanoituksesta... Olisiko kellään lisää ajatuksia?
Perla
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 01, 2007 17:01

Perla kirjoitti:Ruby on minunkin suosikkeja - en ole kyllä oikein saanut tolkkua sanoituksesta... Olisiko kellään lisää ajatuksia?

Niinpä! Kun tulee vain mieleen, että se kertoisi perheväkivallasta. :kohautus:
"I won't put her through what you put me through"

ja

"Don't you think she hears us fighting"

Tosi paljon vihaa.

"Boys smoke to cry" on mun mielestä aika jännä lause. Oon miettinyt, onko tässä yhteys sanontaan "smoke gets in my eyes", millä itse asiassa tarkoitetaan itkemistä. (Mies ei uskalla itkeä, joten tarvitsee savua, joka pistää silmät vuotamaan? Sitten taas tulee mieleen sanonta "ei savua ilman tulta". Hmm... :hmm:)

Taas näitä femakkobiisejä! roll: (Älkää hyvät ihmiset vaan ottako tota lausetta tosissaan... harrastin tässä vaan vähän itseironiaa. Tekee hyvää välillä...)

D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 01, 2007 17:19

Löysin mielenkiintoisen impron vuodelta 1996! Tämän on joku laittanut youtubeen, vaikka siitä ei ole videota. On yhdistellyt saman promokeikan muista videoista sitten karkeasti kuvaa tähän... mrrr... mutta kuunnelkaa tuo Doughnutin intro!!!! Huomaatte sitten kyllä, miksi halusin linkittää sen tänne.... :tapu:

http://www.youtube.com/watch?v=ssuXZ_seN5Q

S'il vous plaît!

Dragon
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ma Loka 01, 2007 17:33

Hmm.. Apollo's Frock:a ainakin...Ja Sorta Fairytale:a?? Mielenkiintoista.. Apollo siis ainakin on tehty tai aloitettu tuolloin vuonna 1996.. Mut entäs tuo I'm losing you in the rear view-kohta? Kuulostaa Sorta Fairytalen sanoilta.. voisiko olla??

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Loka 01, 2007 17:38

Niin, se onkin mielenkiintoista, en ole huomannut aiemmin, mutta tosiaan tuo rearview-kohtakin on Apollo's Frockista!!!

I'm losing you in my rear view
and I have called the Shekhina in

Sitten löysin myös tietoa, että 1996 kiertueella Tori on laulanut pidempääkin versiota keskeneräisestä Apollosta.

Doughnut Songin introna tuo rear view -kohta on hereinmyheadin mukaan ollut enemmänkin tuolla kiertueella. Eli onko koko biisi saanut alkunsa Doughnutin introsta? On siis Doughnutin pikkusisko tai -veli! :D

(intro, MTV Studios 01/21/96--)
hmmm..mmmm...i say yesyesyes i say ahhh
a-a-a-a-i say
running faster
i'm losing you
i'm losing you
in my rear view, yes
i'm losing you
my rear view
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Datura » Ma Loka 01, 2007 18:51

Tää Hidden Treasures on mun mielestä Torin kolmanneksi paras levy, jos se siis lasketaan levyksi. Aivan upea !!!!! :sysilma:

En tiedä mitä oikein ajatteli, kun ei laittanut näitä KAIKKIA biisejä varsinaiselle levylle. Mun mielestä nää olis voinu korvata monia Scarletin biisejä, mutta ehkä ne ei sopineet siihen teeman kokonaisuuteen.

Mun suosikit on Apollo`s Frock ja Indian Summer. Eli et ole yksin Dragon tämän fanituksen kanssa. Olen kuunnellut näitä kahta ehkä eniten Torin kappaleista repeatilla.

Indian Summer kulkee kuin aalloilla, aina laskien ja nousten, mutta yhtenäisenä "merenä" pysyen, meditatiivisesti kuljettaen mukanaan. Apollo taas on rajumpi, rakastan just piano-introa, mutta myös kertosäe on jotenkin tosi nostattava. Koen tän sellaisena hiljaisena taistelulauluna. Näiden kahden biisin sanat ovat mulle Torin parhaimmistoa. Voimabiisejä!

Apollossa häiritsee ehkä vähän laulun miksaus liian etualalle. En tiedä, onko tää nauhoitettu laulu ja piano erikseen, jotenkin tuntuu niin kuin olis.

Tietääkö muuten kukaan löytyykö yhdestäkään näistä hidden-biiseistä nuotteja?
and threads that are golden don`t break easily
Datura
New B
New B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ma Loka 01, 2007 19:53

Huh, piti oikein kaivaa levy esille, kun en muuten muistanut mitä kappaleita tällä on. Omat suosikkini ovat Tombigbee ja Seaside. Indian Summer on nätti, mutta en pidä siitä "Can you Mr. Bush light the sage" -kohdasta. Apollo's Frockia pitäisi kuunnella hiukan useammin, en muista siitä kovinkaan paljoa.

Olen myös sitä mieltä, että Ruby kertoisi perheväkivallasta. Ruby on lapsi kohdussa ("feel her kick me from the inside"). Ja olen Dragonin kanssa samaa mieltä tuosta "smoke to cry" -kohdasta.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

Re: SCARLET'S HIDDEN TREASURES

ViestiKirjoittaja Fastgirl » La Huhti 03, 2010 12:01

Scarlet's Hidde Treasures on ihana! :sysilma: Lempparini ovat Apollo's Frock ja vielä enemmän Indian Summer. Indian Summerista sanoisin jokseenkin samoin kuin Dragon:
Dragon kirjoitti:Mulle tämä on jotenkin kummallisen rauhoittava ja "nollaava". Vaikka onkin aika pitkä. Vaihtelua tuo kuitenkin välikohdat. Oikeastaan pidän pikkuisen enemmän live-versiosta, minkä Tori esitti Scarlet-kiertueella jo ennen tämän studioversion ilmestymistä. Se oli vielä kauniimpi. Onneksi on melko hyvälaatuinen äänitys, vaikka tietty fanit kiljuu ihan himona, kun tajuavat, että tämä on nyt tämän biisin ensiesitys ikinä! ;) Mutta kuitenkin, tämä on niitä biisejä, joihin ei varmaan kyllästy ikinä. Käsitän kyllä hyvin, että sitä voi olla vaikea käsittää. Tässä on vaan jotain, mikä osuu muhun syvälle, enkä edes oikeastaan tiedä, miksi!! Onko se sitten vaan tuo maanläheisyys, mikä mulla edustaa jonkinlaista uskonnollisuutta ilman jumalia. :kohautus: En oikeasti tiedä. Tiedän kuitenkin, että kun kuuntelen tätä biisiä, tulee tunne, että maailmassa kuitenkin on jotain järkeä. Ja että olen osa jotain suurta. :voitto:

Jotenkin sitä kuunnellessa, mitä tapahtuu aika usein, etenkin viime aikoina, tulee sellainen onnellinen ja rauhallinen olo, mutta kuitenkin niin surullinen ja haikea! Tekisi mieli itkeä, mutten tiedä ilostako vai surusta. :cry: :D Ihan mahtava! Pituuttaa ei edes huomaa.

Apollo's Frock taas on upea juuri siinä epäscarletmaisuudessaan.

Seaside on todella kaunis, etenkin alun piano, mutta muu biisi on tosiaan hyvin tasapaksu. Pidin sitä pitkään soittoäänenäkin, kun alku kuulosti niin hienolta.

Bug A martinista en tykkää, alku on jotenkin karkottava, vaikka muu biisi onkin ihan menevä.
Whisper me back to life
Fastgirl
Honey B
Honey B

Re: SCARLET'S HIDDEN TREASURES

ViestiKirjoittaja Dragon » Ti Huhti 06, 2010 13:04

Ah, vai noin olen sanonut Indian Summerista.. no mutta se taitaa pitää edelleen paikkansa! Edelleen, kun se biisi alkaa, mun tekee mieli alkaa kuunnella. Ja vain vaipua johonkin... yksi parhaista Torin biiseistä, jep.

Mullakin oli Bug a Martinin kanssa vaikeuksia alussa, mutta Santan 2007 versio totaalisesti korjasi asian! :D
Don't believe the lie
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Paluu Musiikki ja sanoitukset