Ensinnäkin pitää sanoa, että mulla oli lainassa muutama vuosi sitten kaksi The Gatheringin levyä ja pidin laulajan äänestä kovasti! Muutama biisikin jäi mieleen, Morphia's Waltz ainakin... en niiden muiden nimiä muista, mutta tykkäsin!
Happy Rhodes on tosi hyvä. Tanya, näenkö oikein, vai onko tossa Happyn kuvassa taustalla Kate Bushin kuva?!? Happyn ne ekatkin levyt on tosiaan kuuntelemisen arvoisia, sellaista kitara+Happy mut myös syntikka+Happy, esim. ekan levyn Case of Glass on upea biisi! Happyn musaa oli jossain luonnehdittu futuristiseksi, ja se oli aika osuvasti sanottu. Niissä maalaillaan sellaista jännää tunnelmaa ja maisemaa, mikä tuntuu olevan jostain ihan toisesta ajasta ja paikasta. Tsekatkaa itse, jos ette usko!
Ainakin
täältä pääsee kuuntelemaan Happya!

Kuunnelkaa esim. II-levyltä Under and Over the Brink; kuulostaa kovasti Katelta, täytyy myöntää... mutta sitten ne Happyn matalammat äänet on ihan omaa luokkaansa!

Esim. Beat it out, mitä ei edes ton Under and Over -biisin jälkeen pystyis kuvittelee samaksi artistiksi... ihan erilainen ääni ja taustat!
Mun levyhyllyssä on noin 500-600 levyä, en ole pysynyt laskuissa.. toi suuri määrä johtuu siitä, että keräilin yhteen aikaa himona sinkkuja. Pelkästään Madonnaa multa löytyy n. 100 cd:tä... huh! Toria on joku 70 + kymmenisen bootlegiä.
Sitten muita tärkeitä:
Kate Bush
Björk
Heather Nova (myös Sirenin jälkeen tulleet!

Oletko BlueMermaid kuullut Storm-levyä?)
Alanis Morissette
Jewel
The Cardigans
Lamb
Sarah Slean
PJ Harvey
Mike Oldfield
ja monia muita..
ja sitten uusimmat löytöni Maija Vilkkumaa ja The Rasmus!
D