Potterit on aivan mahtavia, ja viimeisiä kirjoja tuskin voi aivan lastenkirjallisuudeksi sanoa. Ja aikuiskansista päätellen meitä kypsempiäkin lukijoita riittää! Onhan Pottereissa kyse ikuisesta hyvän ja pahan välisestä taistelusta, joka kiehtoo aina.
Aluksi ajattelin, etten varmasti lue Pottereita ainakaan niin kauan kuin ne ovat suosittuja, vasta sitten kun saa jonottamatta kirjastosta

. Mutta sitten olin kesätöissä kirjaston lastenosastolla, joten saatoin hyvin napsia kirjat hyllystä heti kun ne saapuivat

.
Itse olen lukenut Pottereita kolmella kielellä, viime syksyn ruotsin kurssia varten tuli ensimmäiset viisi osaa luettua ja hyvinhän se sujui

. Pitäisi varmaan seuraavaksi yrittää saksaksi, sen taito kun on kerennyt jo viisi vuotta ruostua.
Uusimman osan jopa ennakkotilasin ja olin ensimmäisenä kaupan ovella sitä hakemassa (Bookplussasta sai silloin helmikuussa tilattua halvimmalla, eikä harmittanut vaikka Suomalaisesta olisi julkaisupäivänä saanut vielä halvemmalla, sain nimittäin Potter-kumppanin kaupan päälle). Ahmin kirjan kahdessa päivässä ja sunnuntai-iltana oli sitten omituisen tyhjä olo. Toisaalta kirja oli aivan upea, ja toisaalta pieni pettymys; koin sen ennalta-arvattavana, mitä muiden Pottereiden kohdalla ei ollut tapahtunut.
Ja voi täällä spoilatakin kunhan käyttää spoileritagia ja varoittaa etukäteen, että kyseessä on juonipaljastus, ettei kenellekään tule paha mieli.
Tämä on vain demonstraatio, miten spoileritagi toimii. Viesti kirjoitetaan [ spoiler ] ja [ /spoiler ] väliin (ilman välilyötejä). Löytyy myös viestin kirjoitustilan oikeasta yläkulmasta URL:in vierestä.
Maalaa alue hiirellä, niin teksti tulee näkyviin: