Lilith kirjoitti:Joo, kitara tuppaa olemaan aika yllätyksetöntä ja lisäksi miksattu liian äänekkääksi, niin että se peittää pianon. Akustinen kitara ei haittaa läheskään niin paljon, tai yhtään. Esim. Rubyn tai Operation Peter Panin kitara on mielestäni ihan hyvä. Ongelma on enemmän sähkökitarassa. Joihinkin kappaleisiin se sopii, ADP:lla esim. YCBYD, Code Red, eikä Digital Ghostinkaan kitara minua haittaa. Police Me:n kitara kuulosti minustakin mielenkiintoiselta. Mutta sitten toisiin kappaleisiin se ei sovi lainkaan, kuten Almost Rosey. Joissakin kappaleissa se on ruvennut häiritsemään vasta viime aikoina - keskityn yleensä niin paljon sanoihin, että saattaa mennä parikin vuotta ennen kuin huomaan mitään instrumentteja taustalla.
Musta on kiinnostavaa, kuinka me lähestytään biisejä eri tavoin! Tai sitten ne lähestyy meitä eri tavoin, ihan kummin päin halutaan ajatella...
Mulle käy usein niin, että huomaan soittimet ja melodiat jo ekoilla kerroilla, mutta sanat saattaa avautua vasta juuri vuosien päästä... hehe..
AATS-clippejä kuuntelin nyt sitten lopulta aika monta... Curtain Call, Fast Horse, Police me, Flavor, Lady in Blue, Mary Jane... Kitarat ei häiritse ainakaan näiden perusteella. Mua ei sellainen rankka kitarointi häiritse, eikä myöskään akustinen (esim. curtain callissa), mutta sellaiset bluesmaiset tai imelät kitarat häiritsee. Esim. Sweet the Stingissä en pidä kitaroista lainkaan. Sama pätee johonkin Angelsiin... huh! Saas nähdä millainen Curtain Callin sähkökitara loppujen lopuksi on.. toivon sellaista Code Redin tyyppistä. Se biisi ei olisi sama ilman kitaroita! Code Red soolona vois olla... outo kokemus. En sano huono, mutta en pysty edes kuvittelemaan sitä soolona.