Spoiler!! 30 sekunnin pätkät jokaisesta AATS levyn biisistä!

"then thought that I could decipher your message..."

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

Spoiler!! 30 sekunnin pätkät jokaisesta AATS levyn biisistä!

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Huhti 14, 2009 17:07

Tänne sen sitten päätin postata.. en oikein tiedä minne muuallekaan :) Niin ja biisit löytyy iTunes:sta joka pitää siis ensin ladata että niitä pääsee kuuntelemaan. Itse sitten imutin ohjelman ja ja.. kuuntelin kaikki clipit :) Enkä voi sanoa muuta kun että aivan upealta kuulostaa!!!! Tori ei ole koskaan vielä tehnyt tämmöistä musiikkia ja ne 3 radiossa soitettua biisiä antavat ihan väärän kuvan siitä millainen soundi levyllä on. Varsinkin 500 Miles joka ON levyn huonoin.. ei voi mitään. Fire to your plain on kans sieltä heikommasta päästä.. Mary Jane nyt on vaan semmoinen interlude biisi mun mielestä.. tulen sen skippaamaan varmaan aina kun ehdin.

Onko kukaan muu vielä käynyt kuuntelemassa noita pätkiä ja jos olette niin kertokaan mielipiteenne :) Pistin tuohon varoituksen että ei kannata lueskella jos ei halua tietää mitään etukäteen :)
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

Re: Spoiler!! 30 sekunnin pätkät jokaisesta AATS levyn biisistä!

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Huhti 14, 2009 19:35

Olipas tuon iTunesin lataaminen ja pätkien etsiminen hankalaa...

Hmm, yhden kuuntelukerran perusteella en oikein osaa noista sanoa mitään. Tosiaan, WTE, FTYP ja 500M ovat tosiaan ne radioystävällisimmät. Curtain Callin kohdalla näyttää käyneen niin kuin pelkäsinkin, eli bändiversio ei ole läheskään niin hyvä kuin soolo. Mary Janessa on mielestäni kiva soundi ja pidän muutenkin Torin hassuttelubiiseistä. Muuten pitää kuunnella kappaleet kokonaan että niistä osaisin jotain sanoa.

Jostain syystä en ole kuunnellut uusia kappaleita kovinkaan usein alkuinnostuksen jälkeen.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Huhti 14, 2009 19:46

Mun mielestä tuo levy versio Curtain Call:sta taas kuulostaa paremmalta kun soolona.. mun mielestä on jotenkin vaan tylsää jos soittimena on pelkkä piano.. Jos Tori nyt soolona lähtee kiertueelle niin harkitsen sitä että yritänkö saada lippua kahteen konserttiin.. se yksi saattaa nimittäin riittää. Mun mielestä nuo uudet biisit kyllä vaatii ne rummut ja kitaran livenä.. aina parempi jos Torilla on sitten mukana useampi syntikka jolla se soittaa noita uusia ja kivoja soundeja :)
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Huhti 14, 2009 20:06

Makuasioitahan nämä :). Rummut ei niinkään haittaa, mutta akustinen kitara häiritsee jo enemmän ja viimeisellä sekunnilla kuuluva sähkökitara kuulostaa pahaenteiseltä...

Toisen kuuntelun jälkeen: Maybe California kuulostaa nätiltä, mutta sanat on liian siirappiset... taitaa olla sellainen kappale jonka skippaan. Loppupään kappaleet kuulostavat paremmilta kuin alkupään: Ophelia ja Oscar's Theme varsinkin.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Huhti 14, 2009 20:53

Ophelia muistuttaa Garlands:a.. Lady In Blue ei edelleenkään iske kipinää.. sen soundimaailma on upea mutta Tori laulaa sen liian hitaasti eikä se tunnu oikein etenevän ollenkaan.. enkä oikein innostu tuollaisesta jazzmaisesta soundista joka paistaa niiden muiden kivojen soundien läpi. Ja jo nyt vähän mietittää että miten sen koko biisin jaksaa kuunnella kokonaan jos se kestää yli 7min? Tosin ensin kai on alussa instrumentaalinen osuus.. sitten laulu ja lopussa taas instrumentaalinen? Voihan se olla todella upeakin...

Mua ei kyllä yhtään häiritse noi sähkökitarat.. Police Me:n rankkakin kitara välillä on mun mielestä makee :) Strong Black Vine rulettaa ja se tuokin mieleen ADP ajan biisin.. tyyliin Body and Soul tai Teenage Hustling.. siis sen takia että se on aika rock :) Give on upean synkkä.. ja AATS on jollain tapaa erittäin ahdistava.. sekava.. semmoinen biisi josta ei oikein erota tiettyä säveltä. Ainakaan tuon clipin perusteella. Mutta.. upean synkkä soundimaailma. Maybe California tosiaan kuulostaa kauniilta mutta ne sanat.. argh :/ Noo.. ehkä niihin tottuu jossain vaiheessa. Flavour on upea.. Starling kuulostaa myös upealta ja Fast Horse. ja ja.. heh.. Tän levyn ne huonoimmat biisit on 500 Miles ja Mary Jane.. siis musikaalisesti ja sanallisesti.. MJ ehkä sitten se jota tulen skippaamaan. Sanatkin pystyy unohtamaan jos vaan itse musiikki miellyttää. Not Dying Today :) Todella mukaansa tempaava.. kivat rummut.. Ja bonusbiisi Oscar's Theme on jotain ihan muuta mitä olin kuvitellut.. niin kaunis.. olisko tämä nyt sitten Tori+piano biisi? ainakaan tuossa pätkässä ei muita soittimia taida kuulua??

Jee.. nyt sitten pitäisi odottaa kuukausi ja vähän päälle että levyn saa ja pääsee kuuntelemaan biisit kokonaisuudessaan? argh :(
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja June » Ti Huhti 14, 2009 21:54

Onhan se totta että noi kitarariffit ovat usein aika yllätyksettömiä - mutta eivät nyt ihan *köh* eräillä nimeltämainitsemattomilla foorumeilla osakseen saamien haukkuryöppyjen arvoisia kuitenkaan, jos minulta kysytään... Mutta vasta kertaalleen olen ehtinyt nuo klipit kuunnella, joten säästänkin enemmät analysoinnit huomiseen ja poistun siideritölkin ääreen. Tässä ei nyt mestaruushuumassa oikein ajatus juokse. :D
June
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Huhti 14, 2009 23:18

Joo, kitara tuppaa olemaan aika yllätyksetöntä ja lisäksi miksattu liian äänekkääksi, niin että se peittää pianon. Akustinen kitara ei haittaa läheskään niin paljon, tai yhtään. Esim. Rubyn tai Operation Peter Panin kitara on mielestäni ihan hyvä. Ongelma on enemmän sähkökitarassa. Joihinkin kappaleisiin se sopii, ADP:lla esim. YCBYD, Code Red, eikä Digital Ghostinkaan kitara minua haittaa. Police Me:n kitara kuulosti minustakin mielenkiintoiselta. Mutta sitten toisiin kappaleisiin se ei sovi lainkaan, kuten Almost Rosey. Joissakin kappaleissa se on ruvennut häiritsemään vasta viime aikoina - keskityn yleensä niin paljon sanoihin, että saattaa mennä parikin vuotta ennen kuin huomaan mitään instrumentteja taustalla.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Dragon » Ma Huhti 20, 2009 12:28

Lilith kirjoitti:Joo, kitara tuppaa olemaan aika yllätyksetöntä ja lisäksi miksattu liian äänekkääksi, niin että se peittää pianon. Akustinen kitara ei haittaa läheskään niin paljon, tai yhtään. Esim. Rubyn tai Operation Peter Panin kitara on mielestäni ihan hyvä. Ongelma on enemmän sähkökitarassa. Joihinkin kappaleisiin se sopii, ADP:lla esim. YCBYD, Code Red, eikä Digital Ghostinkaan kitara minua haittaa. Police Me:n kitara kuulosti minustakin mielenkiintoiselta. Mutta sitten toisiin kappaleisiin se ei sovi lainkaan, kuten Almost Rosey. Joissakin kappaleissa se on ruvennut häiritsemään vasta viime aikoina - keskityn yleensä niin paljon sanoihin, että saattaa mennä parikin vuotta ennen kuin huomaan mitään instrumentteja taustalla.

Musta on kiinnostavaa, kuinka me lähestytään biisejä eri tavoin! Tai sitten ne lähestyy meitä eri tavoin, ihan kummin päin halutaan ajatella... :mrgreen:

Mulle käy usein niin, että huomaan soittimet ja melodiat jo ekoilla kerroilla, mutta sanat saattaa avautua vasta juuri vuosien päästä... hehe.. :oops:

AATS-clippejä kuuntelin nyt sitten lopulta aika monta... Curtain Call, Fast Horse, Police me, Flavor, Lady in Blue, Mary Jane... Kitarat ei häiritse ainakaan näiden perusteella. Mua ei sellainen rankka kitarointi häiritse, eikä myöskään akustinen (esim. curtain callissa), mutta sellaiset bluesmaiset tai imelät kitarat häiritsee. Esim. Sweet the Stingissä en pidä kitaroista lainkaan. Sama pätee johonkin Angelsiin... huh! Saas nähdä millainen Curtain Callin sähkökitara loppujen lopuksi on.. toivon sellaista Code Redin tyyppistä. Se biisi ei olisi sama ilman kitaroita! Code Red soolona vois olla... outo kokemus. En sano huono, mutta en pysty edes kuvittelemaan sitä soolona.
Don't believe the lie
Your Dragon needs slaying
Dragon
B-Keeper
B-Keeper

Paluu Musiikki ja sanoitukset