Tori Amos Collection

Yleinen Tori-aiheinen keskustelu tänne

Valvojat: SisterClitorides, Dragon

ViestiKirjoittaja Lilith » Ma Syys 10, 2007 20:58

Aioin juuri tulla sanomaan saman, nettikaupoista saa suht halvalla tilattua. Cdon.comilta on tullut muutaman kerran tilattua, siellä ei ainakaan postikulut ole kovin korkeat, jotain kolme euroa. (Ja ADP näyttää olevan nyt alennuksessakin :))

Niiltä artisteilta, joista pidän jonkun verran mutta koko levy ei kiinnosta lataan kappaleita sitten nettikaupoista.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja BlueMermaid » Ma Syys 10, 2007 21:08

Minäkin kuulun vanhanaikaisten joukkoon, mitä levyjen ostamiseen tulee. Olen niinkin laiska (tai vanha iältänikin :omg: ), että en edes lataa mitään netistä. Joskus 90-luvulla latailin Torin live-esityksiä vaw.-tiedostoina - se oli aikaa ennen mp3:sten yleistymistä. Minulla on sellainen periaate, että JOS 80- ja 90-luvuilla olisin nauhoittanut ko. musiikkia c-kasetille enkä edes harkinnut levyn ostamista, voin nyt polttaa kyseisen levyn cd:lle omaan käyttöön. Jos taas pidän levystä todella, ostan sen mielelläni. Siksi levyjä onkin ihan liikaa.

Torin levyjä saa tosiaan aika edullisesti cdonista ja usein Anttilastakin. Aika vaikea on sanoa, mistä kannattaa aloittaa, koska Tori on tyylillisesti muuttunut vuosien myötä. Minä aloitin aikoinani UTP:sta ja pidän levyä edelleen yhtenä Torin hienoimmista.
BlueMermaid
New B
New B

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Ti Syys 11, 2007 15:17

En kyllä oikeen nettikaupoista perusta. Ne lähettää ne kotiin ja äiti sitten älyää että Laurapa tässä tilailee kaikenmaailman jutut, ja ois nyt voinu..jne.
Helpompi ostaa vaan levykaupasta, kun joka asiasta on muuten nipottamista.
Ja polkasen pyörällä vaikka vähääkin kauemmas, että saan levyn halvalla, ja juts sen minkä haluan. (oliskohan vaasassa....)

Paljonko joudut maksamaan siitä pianoboksista?
Suunnittelin itse, että sehän ois ollut kiva, mutta vakuttaa aika hintavalta.
Ja ei sitten riittänyt aivoa ees kysäistä asiasta.
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Poppa » Ti Syys 11, 2007 18:17

^ Postikuluineen sille tulee hintaa noin 40€. Tässä just mietiskelen, että tällä hetkellä sen saisi cdonista lähes samaan hintaan, joten en nyt osaa päättää mitä teen :kohautus:
Poppa
New B
New B

ViestiKirjoittaja nanae » Ti Syys 11, 2007 18:27

Levykaupoissa ei kyllä ole yleensä kuin aika sattumanvarasesti Torin levyjä. Cdonista saa tosiaan Torin hyviä levyjä halvalla, kannattaisin ennemmin että ostais esim jonkun ekasta viidestä levystä ensin entä beekeeperin tmv.. Mutta kyllä kai levykaupastakin pystyy tilaamaan, jos niiltä ei löydy paikan päältä jotain levyjä?

En kyllä välittämättä nykyään kauhean monilta artisteilta levyjä ostais, mutta torin levyt on tosi hienoja ja ne on vaan tosi hyvä omistaa. Lisäksi ne kansilehdetkin on vaan niin hienoja. Ja koska Torin levytkin on tehty niin että ne vain kuuluu olla levyinä.
nanae
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » Ti Syys 11, 2007 18:49

Itse olen ostanu play.com:sta aika paljon kaikkea varsinkin nyt kun niillä on se play trade osio josta voi ostaa käytettynäkin jos haluaa.. tosin sieltä löytyy paljon ihan uuttakin tavaraa ja usein halvemmilla hinnoilla kun play:n omat hinnat. Play.com ei muuten veloita yhtään postimaksuja vaikka onkin brittiläinen kauppa.. ja maksaa voi visa electron kortilla :)Kätevää. Itse kun en omista mitään luottokortteja..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja Lilith » Ti Syys 11, 2007 20:52

Poppa kirjoitti:^ Postikuluineen sille tulee hintaa noin 40€. Tässä just mietiskelen, että tällä hetkellä sen saisi cdonista lähes samaan hintaan, joten en nyt osaa päättää mitä teen :kohautus:

Eikös tuo cdonin versio ole vain digibook eikä se hienompi versio? En tosin tiedä kumman olisit saamassa.

Ja nanae, tervetuloa! wave:
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Poppa » Ti Syys 11, 2007 21:23

Lilith kirjoitti:
Poppa kirjoitti:^ Postikuluineen sille tulee hintaa noin 40€. Tässä just mietiskelen, että tällä hetkellä sen saisi cdonista lähes samaan hintaan, joten en nyt osaa päättää mitä teen :kohautus:

Eikös tuo cdonin versio ole vain digibook eikä se hienompi versio? En tosin tiedä kumman olisit saamassa.

Ihan hyvä pointti muuten toi, että tuo cdonin versio on digibook, en nimittäin itse huomannut asiaa ollenkaan :P mutta joo hienommasta versiosta siis näin muuten kyse.
Poppa
New B
New B

ViestiKirjoittaja blue_dress » La Syys 15, 2007 22:24

Ostelen Torin albumeita sitä mukaa kun on rahaa ja niitä tulee vastaan. Viimeksi kun kävin kurkkaamassa Stockmannilla, niin sieltä löytyi jokaista levyä ainakin yksi kipale, tänään siellä ei ollut kuin ADP:tä ja yksi surullinen LE (molemmat löytyy jo kotoa). Onneksi Anttilassa tuli sentään Tales of a Librarian vastaan kahdeksalla eurolla. Tales löytyy jo koneelta (kirjaston levyt saa polttaa itselleen), mutta tuohon hintaan suostuin ostamaan sen. Ja onhan sillä tiettyä tunteellista arvoa mulle :)
Olen erittäin näreissäni Stockan huonosta valikoimasta, olishan niiden pitänyt tietää, että mä olen tulossa ostoksille *pui nyrkkiä*

Itse olen hankkinut kaksi Torin levyä Huuto.netistä, molemmat levyt uuden veroisia. Vähän aikaa mietin Strange Little Girlsistä, että mua on huijattu, kun levyssä oli ihan eri kansi kuin netistä hakemisissani kuvissa roll:
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Syys 15, 2007 22:32

blue_dress kirjoitti:Itse olen hankkinut kaksi Torin levyä Huuto.netistä, molemmat levyt uuden veroisia. Vähän aikaa mietin Strange Little Girlsistä, että mua on huijattu, kun levyssä oli ihan eri kansi kuin netistä hakemisissani kuvissa roll:

Tiesitkö että tuosta kyseisestä levystä on 5-6 versiota erilaisilla kansilla?? Tuolla Paras Levynkansi äänestyksessä on muistaakseni kuvaa viidestä ja se kuudes on semmoinen missä on pikkukuvat jokaisesta kuvasta.. sitä tosin harvemmin kai on liikkeellä.

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja blue_dress » La Syys 15, 2007 22:41

Sitähän tossa käkättelinkin, että ei ole aina niin helppoa olla noin pihalla
blue_dress
New B
New B

ViestiKirjoittaja SisterClitorides » La Syys 15, 2007 22:50

Hehhe.. ok.. Itsellä on tuo I don't Like Mondays kansi. Torille sopii niin hyvin pitkät suorat ja ruskeat hiukset. Olis kiva jos se värjäis hiuksensa ruskeiksi..

Tanya
Kuva
SisterClitorides
B-Keeper
B-Keeper

ViestiKirjoittaja LaurenLasiaurinko » Su Syys 16, 2007 11:06

Nyt kun mietin, niin joo kyllähän Torin kannattais värjätä hiuskena ruskeiks. On muuten tosi hienon oranssinsävyinen niissä Scarlet kuvissa. Mutta oikeastaan oransseista hiuksista on tullut jo tavaramerkki, mutta jotenkin kuvittelen, että ensilevyn jälkeen Tori olisi taas hiukan erinäköinen, ehkä sitten ne ruskeat hiukset. Clyde-hiukset oli hianot! :voitto:
[font style = courier]Uskallatko piirtää
ympyröitä raitapaperille?[font]
LaurenLasiaurinko
Honey B
Honey B

ViestiKirjoittaja Lilith » Ma Syys 17, 2007 14:31

Nettikaupoista vielä sen verran, että käsittääkseni ainoa paikka mistä vielä saa BFPn alkuperäistä versiota on cdon. Arimanissakin vielä kaupataan kahta eri versiota, mutta kyseessä on sama versio, jossa siis on PW remix eikä Voodoota. Eivät ole korjanneet tietoja nettiin vaikka keväällä erehdyksessä sieltä tilasin, lähetin takaisin ja valistin sähköpostiviestillä että BFPtä on kahta versiota :-x.
Kuva
Lilith
Queen B
Queen B

ViestiKirjoittaja Joria » Ti Syys 18, 2007 9:26

Mä aikanaan menin hankkimaan BFP:n toisen painoksen ilman voodoota ja voi herranjumala että olikin vaikea saada myöhemmin hankittua sitä ensimmäistä painosta jossa siis on voodoo, talula ja prof original versio. Olihan se tokikin pakko saada kokoelmiin. Itse löysin sen tampereella asuessani, jossa nyt on aikas kohtuuhyvät valikoimat levykauppojen suhteen, vasta hämeenlinnan anttilasta minne piti lähteä varta vasten se autolla hakemaan. :stupid:
Nykyään mulla on BFP:stä siis UK, US, UK re ja US re painos sekä myöskin vinyyli.

Itse en nettikauppoja ole tottunut käyttämään. Muutaman tuotteen olen tilannut amazonista, cdonista ja huuto.netistä. Pääasiallisesti ostan kuitenkin levyt kaupoista. Olen myös aina ollut vastaan netistä imuttamista. Sen verran olen sitä harrastanut että olen saattanut kuunnella ilmestyneestä levystä biisin/kaksi mutta poikkeuksetta aina ostanut levyn kaupasta niin periaatteiden vuoksi kuin senkin että itse haluan omistaa levyt ihan fyysisesti kansilehtineen kaikkineen. :ylos:
Joria
New B
New B

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Tori-keskustelu